طراحی کفش ضد ویروس برای مقابله با کرونا

0
1063

گروهی از محققان از سه دانشگاه پرتغال در حال تحقیق بر روی ساخت نوعی کفش ضد ویروس برای مقابله با کرونا هستند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، محققان سه دانشگاه آویرو، پورتو و مینهو کفشی را طراحی کرده‌اند که ضد ویروس و قابلیت مبارزه با ویروس کرونا را دارد.

یکی از محققان این گروه تحقیقاتی در این زمینه می‌گوید: زمین محیطی برای گسترش ویروس کرونا است و لذا کفش می‌تواند وسیله‌ای برای انتقال ویروس کرونا باشد.

به گفته وی راه‌حل پیشنهادی برای ساخت چنین کفشی، افزودن یک یا چند عامل ضد ویروس به اجزای کف کفش است بدون اینکه در ویژگی‌های ظاهری و راحتی کفش تغییری ایجاد شود.با ساخت کفش ضد ویروس، می‌توان به کنترل ویروس کرونا به ویژه در امکان پرجمعیت مانند فروشگاه‌ها کمک کرد.

محققان این گروه تحقیقاتی در ادامه توضیح می‌دهند که رمز ضد ویروس بودن این کفش در ترکیباتی است که در کف کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ترکیباتی که خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته باشند. این ترکیبات همچنین از انتقال ویروس از جایی به جای دیگر جلوگیری می‌کنند. این ویژگی منحصر به فرد، اهمیت فراوانی دارد به ویژه در محیط‌های بیمارستانی که عموما آلوده به انواع ویروس‌ و باکتری‌ و قارچ است می‌تواند به عدم انتقال ویروس از محیطی به محیط دیگر جلوگیری کند.

محققان دانشگاه‌های پرتغال اظهار امیدواری کرده‌اند که این محصول به زودی وارد بازار ملی و بین‌المللی شود.

منبع: worldfootwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید