ضرر و زیان شدید تولیدکنندگان پوشاک و کفش به‌علت شیوع کرونا

0
415
کسب و کار بعد از کرونا

نایب رئیس اتاق اصناف کشور از ضرر و زیان بسیار شدید تولیدکنندگان کفش و لباس و سایر صنوف به‌علت شیوع کرونا در کشور خبر داد و گفت: واحدهای صنفی برای عبور از بحران فعلی به حمایت جدی‌تری نیاز دارند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش ، جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با تسنیم، لزوم حمایت از واحدهای صنفی و مساعدت دولت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: اصناف کشور به ویژه واحدهای صنفی تولیدکننده پوشاک و کفش به علت شیوع کرونا متحمل ضرر و زیان بسیار شدیدی شده‌اند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه فضای عمومی بازار تولید و عرضه به علت بحران ویروس کرونا آسیب‌های زیادی دیده و برای ترمیم به اقدامات حمایتی فوری نیاز دارد عنوان کرد: در سال 97 نیز به علت افزایش قیمت نرخ ارز واحدهای صنفی کشور با چالش‌های عدیده‌ای مواجه شدند و سرمایه‌های آنان به مقدار زیادی کاهش پیدا کرد.

شکریه تقلیل یافتن سرمایه برخی از صنوف به علت نوسانات بازار ارز به یک پنجم و حتی یک ششم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که به خاطر تغییر نرخ ارز به وجود آمد هیچ‌گونه چتر حمایتی به سمت واحدهای صنفی خسارت دیده نیامد و گسترده نشد در حالی‌که انتظار داشتیم دولت برای این وضعیت اقدامی انجام دهد.

رئیس اتاق اصناف گیلان با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی حلقه آخر اتصال بین تولید کننده و مصرف کننده در کشور محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: با تمام این‌ها،‌‌ در سال‌های 97 و 98 به‌علت نوسانات شدید نرخ ارز و بی‌ثباتی قیمت بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز در تولید،‌ بیشترین فشارهای اقتصادی به آنان وارد شده است.

وی نرخ سود بالای تسهیلات بانکی و یا افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی را از جمله موارد مهمی که امنیت بنگاه‌های تولیدی و صنعتی را تحت الشعاع خود قرار داده است اعلام کرد و بیان داشت: برای ریشه‌یابی و تحلیل و بررسی دقیق یک پدیده اقتصادی نظیر گرانی‌ در بازار باید به عوامل تأثیرگذار در زنجیره تولید و توزیع توجه کنیم.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور نقش ارزنده و مهم واحدهای صنفی در تولید اشتغال و ثروت را برشمرد و با اشاره به اینکه اصناف در آخرین رده از زنجیره اقتصادی کشور قرار دارند اظهار داشت: ایجاد هر یک فرصت شغلی برای دولت هزینه‌های هنگفتی به بار می‌آورد در حالی‌که اصناف با یک هزینه کمتر اشتغال زیادی را فراهم کرده‌اند.

حفاظت و نگهداری از اشتغال موجود در سطح واحدهای صنفی سراسر کشور را مهم‌ترین اولویتی که همه باید برای تحقق آن همکاری کنند تلقی کرد و افزود: نقش و جایگاه خانواده بزرگ اصناف در ایجاد فرصت‌های شغلی قابل انکار نیست بنابراین ارائه بسته‌های پیشنهادی جهت حمایت از کسب و کار واحدهای صنفی ضروری است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین باید در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای صنفی وضع شوند اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین را لازم خواند و گفت: حمایت قانونی و یا اعطای تسهیلات بانکی در قالب بسته‌های پیشنهادی می‌تواند موجب افرایش اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید