صنف پوشاک، کیف و کفش فعال‌ترین کسب و کارها در فضای مجازی

0
1296
خرید اینترنتی کیف و کفش

بررسی ها نشان می دهد که از آبان ۹۶ تا شهریورماه ۹۹، حدود یک هزار و ۸۴۷ پروانه برای کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است و صنف پوشاک، کیف و کفش فعال‌ترین کسب و کارها در فضای مجازی بوده‌اند.

اخبار صنعت چرم و کفش – به گزارش روند بازار به نقل از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، اتحادیه کسب و کارهای مجازی وضعیت فعالیت این کسب و کارها در کشور را از حیث موضوع فعالیت و پراکندگی جغرافیایی با هدف شناخت بهتر اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین، گزارش کرد.

این گزارش با هدف نشان دادن پراکندگی پروانه های صادر شده جهت شناخت بهتر اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین در کل کشور و همینطور بررسی علایق و میزان تمایل جمعیت در هر اقلیم به موضوعات مختلف کسب  وکار ها جمع آوری شده است.

در این گزارش به پراکندگی به تفکیک هر استان پرداخته شده و هر استان به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده شده است.

کفش مردانه

اتحادیه کسب و کارهای مجازی در راستای تحقق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی از آبان ماه سال ۱۳۹۶ در جهت حمایت از کسب  وکار های اینترنتی کشور، تسهیل و تسریع بخشیدن در رشد و توسعه کسب وکارهای این حوزه آغاز به کار کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که از آبان ۹۶ تا شهریورماه ۹۹، حدود یک هزار و ۸۴۷ پروانه برای کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است و صنف پوشاک، کیف و کفش فعال‌ترین کسب و کارها در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین کسب و کارهای فضای مجازی از نظر پراکندگی جغرافیایی در تهران، اصفهان، البرز، فارس و خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و کسب و کارهای  مجازی در استان های زنجان، لرستان، کهگیلویه بویراحمد، ایلام، اردبیل و سیستان و بلوچستان از رونق کمی برخوردار است.

از میان یک هزار و ۸۴۷ پروانه کسب و کار مجازی در کشور، بیشترین پروانه کسب برای آقایان صادر شده و تنها تعداد ۱۹۹ کسب‌وکار برای متقاضیان زن صادر شده است.

بررسی رسته های مختلف فعالیت کسب و کارهای مجازی در کشور نشان می دهد که بیش از ۴۳ درصد از این پروانه ها توسط رسته‌های عرضه کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی دریافت شده و عرضه خدمات در یک گروه خاص در فروشگاه های مجازی، کمترین پروانه فعالیت را دریافت کرده اند.

در این میان فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی، لوازم خانگی و لوازم سفر با حدود ۱۸.۹ درصد فراوانی، بیشترین تعداد پروانه را دریافت کرده اند و پس از آن نیز کسب‌وکارهای مجازی در حوزه فروش محصولات دیجیتال و لوازم برقی در جایگاه بعدی قرار دارند.

جزئیات بیشتری از این گزارش در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در دسترس قرار دارد.

خبرنگار: معصومه بخشی پور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید