صنعت کیف و کفش، جایگزینی برای صنعت نفت

0
446
صنعت کیف و کفش، جایگزینی برای صنعت نفت

رییس انجمن کفش تبریز: با معرفی بهره‌وری و اشتغالزایی این صنعت به مسئولان و همچنین با استفاده تبصره و قانون های تصویبی دولت، می توان کیف و کفش چرم را جایگزین صنعت نفت کرد‌.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از نصر، “مهدی آقانژاد” در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش تبریز اظهار داشت: نمایشگاه دریچه ای رو به جهان و تکنولوژی است؛ نمایشگاه یک ارتباط‌ و تعامل با مدل های روز جهان است؛ ما سعی داریم در این نمایشگاه با انتقال دانش فنی و معرفی ماشین آلات و تکنولوژی های به‌روز از این صنعت حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه صنعت چرم و کفش تبریز، یکی از پیشکسوت ترین صنایع استان است، اذعان کرد: باتوجه به اینکه نمایشگاه تبریز اولین نمایشگاه چرم و کفش در ایران است، هدف از برگزاری نمایشگاه نشان دهنده قدرت صنعت چرم و کفش استان است. اولین کارخانه چرم سازی در سال ۱۳۰۴ در تبریز تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه کفش و چرم تبریز یک برند است، تصریح کرد: پتانسیلی که در آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه تولید کفش و چرم وجود دارد، می‌توان از طریق اتحادیه، انجمن و رسانه‌ها با معرفی بهره وری و اشتغالزایی این صنعت به مسئولان و همچنین با استفاده تبصره و قانون‌های تصویبی دولت، می توان کیف و کفش چرم را جایگزین صنعت نفت کرد‌ و در نهایت از پتانسیل‌ها بهینه تر استفاده کرد. 
آقانژاد تاکید کرد: این صنعت با سرمایه بری کم‌ و‌ اشتغالزایی بیشتر است لذا می‌توانیم سه جفت کفش را معادل یک بشکه نفت صادر کنیم.
رییس انجمن کفش تبریز: این صنعت به صورت سنتی از نسل های قدیم به نسلهای جدید انتقال پیدا کرده است. طی ۸ سال زحمتی که اتحادیه کیف و کفش کشیده است، مقوله سنتی صنعت کیف و کفش چرم رابه صنعتی ماشینی تبدیل کرده است.
آقانژاد عنوان کرد: عوامل متعدد در این دو سال اخیر باعث شد این نمایشگاه برگزار نشود. امسال تصمیم گرفتیم با قدرت هرچه تمام این صنعت را از لحاظ کیفی و کمی ارتقا بدهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید