صنعت کفش و پوشاک پتاسیل بالایی در جهش تولید و اشتغالزایی دارند

0
478
تولید پوشاک و کفش

مدیر اجرایی طرح ملی تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جز ۳کشور تولیدکننده پوشاک هستم اما فقط ۵۰درصد پوشاک داخل را تأمین می کنیم گفت: صنعت کفش و پوشاک، لوازم خانگی و مبلمان پتاسیل بالایی در جهش تولید و اشتغالزایی دارند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از تسنیم، رضا تازیکی، مدیر اجرایی طرح ملی تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جهش تولید گفت: مهمترین بخش های صنعت که در کشور ما می تواند به جهش تولید کمک کند، صنعت تولید کفش ، پوشاک، لوازم خانگی و مبلمان است. 

 وی ادامه داد: روند بازار مبلمان هیچ وقت کاهش نمی یابد، همیشه صعودی است و با توجه به اینکه  انواع مبلمان با  مد تغییر می کند، سلیقه مشتری نیز عوض می شود، این چهار زمینه در حوزه صنعت  می تواند در جهش تولید نقش داشته باشد. 

تازیکی گفت: در حوزه کشاورزی نیز حوزه دام سبک و بعضی از محصولات زراعی که افزایش تقاضا در آن وجود دارد، زمینه مناسبی برای جهش تولید دارند. در حوزه خدمات نیز خدمات کشاورزی و ارائه مشاوره در زمینه کشاورزی به منظور افزایش بهره وری می تواند راه گشا باشد. این زمینه ها در کشور وجود دارد ولی به آن توجه زیادی نمی شود. 

مدیر طرح تکاپو وزارت کار با بیان اینکه در حال حاضر حدود 550 هزار نفر در صنعت پوشاک مشغول کار هستند گفت: علی رغم اینکه ما جزو 3 کشور تولید کننده پوشاک هستیم، فقط 50درصد پوشاک کشور، در داخل تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  50 درصد پوشاک کشور وارداتی است اظهار داشت: بیش از 97 درصد کارگاه‌های تولید پوشاک، کوچک هستند و تنها 3 درصد آنها بالای 100نفر و فقط یک کارخانه بالای هزار نفر در این زمینه در کشور وجود دارد.

تازیکی افزود: گران تمام شدن قیمت کالای داخلی باعث افزایش قاچاق و عدم رقابت پذیری می‌شود، ما می‌توانیم تعرفه‌ها را هوشمند کنیم، طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا سالانه دو و نیم میلیارد دلار قاچاق پوشاک در کشور وجود دارد، این میزان قاچاق برابر با ایجاد بیش از 700 تا 800 هزار نفر شغل در کشور است.

مدیر طرح ملی تکاپو با اشاره به اینکه در صنعت کفش، مرکز طراحی کفش تبریز را در دستور کار داریم گفت: ظرفیت اشتغالزایی در صنعت کفش هم بالا است. در حال حاضر نیازمند حدود 4 تا 5 هزار نفر نیروی کار متخصص در صنعت کفش برای کوتاه مدت هستیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید