صنعت کفش زنانه در اصفهان فعال‌تر شده است

0
3080
زیره و کفش بیتا پاسارگاد
علی سجادی
علی سجادی

برای صاحبان صنایع کلمه برند کلمه وزینی است چرا که برایشان مانند فرزند می‌ماند. برند بیتاپاسارگاد یکی از برندهایی است که در سال‌های اخیر معروفیت و محبوبیت بسیاری پیدا کرده و به دلیل کیفیت بالایی که دارد بر سر زبانها افتاده است که این امر جز با به کارگیری نیروی انسانی متخصص و مدیریتی عالی امکان پذیر نیست. علی سجادی یکی از نمایندگی‌های فروش بیتاپاسارگاد در شهر اصفهان است وی علاوه بر این که جزو هیات مدیره اتحادیه کفاشان اصفهان است به عنوان نمایندگی چند برند مواد اولیه نیز فعالیت می‌کند. در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی بیتا پاسارگاد به مدیریت حمید عشقی در اصفهان گفت و گویی با علی سجادی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

برای آشنایی بیشتر لطفا خود و فعالیت‌تان را معرفی کنید.
علی سجادی هستم و حدود 50 سال سن دارم. از هفت سالگی هم درس خواندم و هم پیش پدرم کار کردم. تقریبا از سن 15 سالگی سکانداری کار را به دست گرفتم و 35 سال است که در کار لوازم اولیه کفش کار می‌کنم. در حال حاضر هم نمایندگی رسمی و فروش محصولات بیتا پاسارگاد در اصفهان را دارم و البته در اتحادیه اصفهان عضو هیات مدیره و نایب رئیس اول هیات مدیره نیز هستم.
فعالیت اصلی پدرم لوازم اولیه کفش است. ایشان سابقه خوبی در صنعت کفش اصفهان دارند. واقعا هر چه داریم از لطف و بزرگواری خداوند متعال و حمایت‌ها و خوشنامی ایشان است که در این چند سال بنده و برادرم توانستیم در کار زیره، صندل و مواد اولیه کفش فعالیت کنیم.
پارسال برای اولین بار نمایشگاهی از محصولات بیتا پاسارگاد را در اصفهان برگزار کردیم که خوشبختانه با حضور و همراهی تولیدکنندگان کفش استقبال خوبی از این نمایشگاه شد. این نمایشگاه دومین شوروم جدیدترین مدل‌ها و تولیدات بیتا پاسارگاد است که در یک فضای سنتی و دلچسب برگزار شده است.

استقبال از محصولات بیتا پاسارگاد چطور بود؟
از قدیم اصفهان در تولید کفش مردانه همیشه قوی و سرآمد بود و حرف برای گفتن داشت اما متاسفانه در تولید کفش زنانه اگر چه توانایی خیلی خوبی دارد ولی خیلی پرقدرت و قوی ظاهر نشده است. در چند سال اخیرکه با حمید عشقی، مدیریت بیتا پاسارگارد هماهنگ شدیم و این بزرگوار نمایندگی فروش محصولات در اصفهان را به ما دادند در کار کفش زنانه هم حرفی برای گفتن داریم.
پیشکاران و کفاشان زنانه‌دوز آمد‌ه‌اند و کارهای جدید بیتا پاسارگاد را از نزدیک دیده‌اند و خوشبختانه صنعت کفش زنانه در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته فعال‌تر و به روزتر شده است.
بازدیدکننده خیلی خوبی در این نمایشگاه داشتیم و اگر بتوانیم این روند و این زنجیره را حفظ کنیم و حداقل ماهی یک بار این برنامه را داشته باشیم خدمت بزرگی به صنعت کرده‌ایم.

پاشنه، چسب، تکسون و لوازم اولیه هم کار می‌کنید؟
بله. ما نمایندگی پاشنه تهران مدل در اصفهان را داریم. سال گذشته مدیریت پاشنه تهران مدل در نمایشگاه حضور داشتند ولی امروز سعادت یاری نکرد در خدمتشان باشیم. مغازه ما به شکلی طراحی شده که هر کسی که وارد مغازه می‌شود بتواند یک میز و صندلی داشته باشد و همان جا کنار مغازه ما تولید کفش را به راحتی انجام بدهد.

برای مشتریان خدمات مدلیستی دارید؟
بله. مدلیست هم داریم. با شهرام صوفی همکاری می‌کنیم. با همکاری مدیریت شرکت بیتا پاسارگاد، اندازه و مدل‌ها را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان می‌گذاریم و به طور آنلاین هر روز 10 مدل جدید در کانال تلگرامی قرار می‌دهیم.

چرا صنعت کفش اصفهان رشد نکرد؟
یکی از دلایل؛ بی‌توجهی دولت مردان به این صنعت است. باید بپذیریم که این صنعت احتیاج به حمایت دارد. اگر دولت تنها شرایطی فراهم کند که تولیدکننده بتواند دستگاه‌های تولیدی‌اش را به روز کند این خود یک امتیاز و برتری برای صنعت ما خواهد بود.
در زمینه مواد اولیه هم وابستگی زیادی داریم. به جای واردات کفش باید مدل وارد کنیم. در واقع ما جلوی واردات جنس خارجی را نگرفتیم، مقرون به صرفه نیست که کسی جنس وارد کند. یک جفت کفش با بهترین برند و کیفیت در اصفهان 300 هزار تومان بفروش می‌رسد ولی هیچ وقت کفش خارجی با قیمت بالا در ایران به فروش نمی‌رود. امروز احتیاج به یک کارشناس خبره در این شغل داریم. نیاز به صدها طراح مثل شهرام صوفی داریم و در طراحی ضعف زیادی داریم. باید بین طراحان رقابت ایجاد کنیم. کفش ایرانی حرف زیادی برای گفتن دارد. کشورهایی که در اطراف ما هستند تشنه کار و جنس ایرانی هستند.
اگر بازار برای تولیدکننده ایرانی رقابت پذیر باشد و امکان صادرات فراهم شود، باور کنید شبانه روز هم کار کنیم باز هم فرصت برای تولید بیشتر خواهیم داشت.

وضعیت اتحادیه کفاشان اصفهان چگونه است؟
اتحادیه کفاشان اصفهان، هیات مدیره فعال و سالمی دارد. همه اعضا یکدل و همراه هستند و خوشبختانه کسی دنبال کارشکنی نیست و همگی دنبال اتفاق‌های خوب برای صنعت کفش هستند.
حدود 1000 عضو در اتحادیه داریم که از این تعداد 300 تولیدکننده فعال هستند.

حضور اکبر زاهدی رئیس اتحادیه  کفاشان اصفهان
حضور اکبر زاهد رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان
استقبال پر شور تولیدکنندگان اصفهانی
استقبال پر شور تولیدکنندگان اصفهانی
محیط سنتی و با صفا
محیط سنتی و با صفا
ضیافت ناهار
ضیافت ناهار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید