صنعت کفش استان قم حمایت می‌شود

0
462
صنعت کفش استان قم حمایت می‌شود

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی، در جلسه شورای راهبری خوشه کفش گفت: از صنعت کفش استان قم حمایت می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری موج ، علیرضا میثاقی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، در دیدار با رئیس خانه صنعت معدن و اعضاء انجمن کفش قم اظهار داشت: هدف ما کمک به صنعت و رونق تولید است و در این مسیر همه ظرفیت های شرکت در خدمت توسعه صنعت کفش خواهد بود.   

میثاقی با تاکید بر پی گیری سریع مشکلات واحدهای صنعتی گفت: مدیران شهرک ها و نواحی صنعتی نماینده تام الاختیار شرکت در رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنعتی هستند و صنعتگران عزیز جهت کاهش مراجعات خود به شرکت می توانند خواسته های خود را از طریق مدیران شهرک و معاونت ها و مدیر عامل شرکت مطالبه نمایند. 

وی، فروش را امری مهم دانسته و استفاده از ظرفیت فروشگاه های زنجیره ای مغفول مانده در سطح کشور را فرصتی مغتنم برای احیاء این فروشگاه ها و توسعه بازار کفش قم دانست.

آقای فرهانی، رئیس خانه صنعت و معدن قم و انجمن کفش نیز ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست شرکت شهرک های صنعتی عنوان کرد: کفش، کالای اول صادراتی استان است که در حدود 300 واحد تولیدی زیر نظر اتحادیه و 200 واحد خارج از این مجموعه با اشتغالی بالغ بر 10000 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این خوشه از اهمیت بالایی در صادرات و اشتغال استان دارد که البته در زمینه تامین مواد اولیه و صادرات در سال اخیر دچار مشکلاتی شده است که نیازمند همراهی مسئولین جهت رفع آنها دارد.

آقای ربیعی، عامل توسعه و مشاور خوشه کفش نیز بیان کرد: خوشه کفش قم و ادامه مسیر توسعه توسط انجمن پس از برنامه سه ساله توسعه می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مستندسازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که شاهد افزایش سرمایه اجتماعی، همکاری در عین رقابت و رفع حلقه های مفقوده مانند ایجاد کارخانه قالب سازی، تولید داخلی مواد اولیه پلی یورتان، برگزاری نمایشگاه تخصصی کفش در استان قم بوده و بازارهای جدید صادراتی نظیر پاکستان نیز اضافه شده است.    

آقای توانگر، مدیرعامل کنسرسیوم پیکما نیز گزارشی از وضعیت پیکما ارائه نمود و عنوان کرد: هدف تشکیل کنسرسیوم، رونق بازار واحدهای تولیدی کفش است و در صدد هستیم با تبلیغ در فضای مجازی، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و حضور در بازار کشورهای جدید نظیر پاکستان، ارمنستان و روسیه فعالیت های کنسرسیوم را توسعه دهیم.

همچنین اعضاء انجمن کفش نیز در این جلسه به بیان مشکلات صنعت کفش پرداخته و پیشنهادات خود را برای توسعه صنعت کفش اعلام نمودند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید