صنعتگران ترکیه خواستار مقابله با صادرات چرم نیمه تمام شدند

0
415
نگرانی جدی تولیدکنندگان کفش از عدم توزیع عادلانه چرم و مواد اولیه

با توجه به اینکه صادرات چرم نیمه تمام، ارزش افزوده کمی دارد، لذا صنعتگران صنعت چرم ترکیه خواستار مقابله با صادرات چرم نیمه تمام شدند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، با تصمیم شورای وزیران ترکیه در ۱۷ آگوست ۲۰۱۷، صندوق حمایت و تثبیت قیمت‌های این کشور (DFIF)، به ازای صادرات هر تن چرم کروم، ۵۰۰ دلار به صادرکنندگان پرداخت می‌کند.

این در حالی است که به تازگی صادرکنندگان محصولات چرمی ترکیه خواستار افزایش هزار تا ۲هزار دلاری این حمایت‌ها از سوی صندوق حمایت و تثبیت قیمت‌ها شده‌اند.

ساور انوغلو ، رئیس اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه (TOBB) در این زمینه با بیان اینکه صادرات کروم با ارزش افزوده کم باعث کمبود مواد اولیه در این بخش می‌شود می‌گوید: در حال حاضر کروم با قیمت پایین به کشورهای رقیب فروخته می‌شود در حالی که با حمایت بیشتر صندوق حمایت مشکل مذکور تا حد زیادی حل می‌شود.

به گفته وی صادرات چرم و پوست ترکیه بین ماه‌های ژانویه و جولای ۷۵ درصد از نظر مقدار و ۴۸ درصد از نظر ارزش افزایش یافت و به ۱۴۳ میلیون دلار رسید. در ۵ ماه نخست سال ۲۰۲۱ صادرات چرم کروم از ترکیه ۱۷ میلیون دلار بود.

ساور انوغلو پیش‌بینی کرده که این رقم تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار افزایش یابد. هر چند که این رقم، چندان قابل توجه نیست، اما درصورتی که پوست به محصول نهایی تبدیل و سپس صادر شود، این رقم به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه می‌گوید: صنعت چرم ترکیه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش‌های زیادی مواجه شد و حتی پس از بازگشایی کارخانه‌ها، به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه، همچنان با چالش مواجه است.

وی معتقد است که یکی از مشکلات حال حاضر صنعت چرم ترکیه این است که کروم به عنوان محصول نیمه تمام با ارزش افزوده پایین صادر می شود و این مشکل می‌تواند با تخصیص بودجه بیشتر به تولیدکنندگان برای تولید محصول نهایی چرم تا حدودی حل شود.

منبع: dunya

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید