افزایش 19 درصدی صادرات کفش پاکستان

0
631
افزایش 19 درصدی صادرات کفش پاکستان

آمارها نشان می‌دهد که صادرات کفش پاکستان در 10 ماه اول سال جاری مالی، 14.24 میلیون جفت کفش به ارزش 107.35 میلیون‌ دلار بوده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزایش در حجم و یک درصد کاهش در ارزش دلاری صادرات کفش پاکستان داشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات اداره آمار پاکستان، طی 10 ماه اول سال مالی جاری ارزش صادرات تولیدات چرم پاکستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل13.29  درصد افزایش یافته است. در مدت مذکور میزان صادرات چرم دباغی شده پاکستان 129.53 میلیون دلار آمریکا بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 19.81 درصدی داشته است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که در 10 ماه اول سال مالی جاری،‌ صادرات کفش چرم  82 درصد از ارزش کل صادرات کفش پاکستان را تشکیل می‌دهد این در حالی است که فروش کفش‌های چرمی پاکستان در خارج از این کشور 0.88 درصد کاهش داشته، اما این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11.7 درصد افزایش یافته است. صادرات کفش‌های سنتی پاکستان و سایر انواع کفش‌های تولید شده در این کشور نیز هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش افزایش داشته است.

صنعت کفش پاکستان

صنعت کفش پاکستان ، هشتمین صنعت کفش در جهان است که در درجه اول به بازار داخلی می‌پردازد. این صنعت بیشتر در استان پنجاب متمرکز است.  طبق کتاب سال جهانی کفش 2020، صادرات و واردات پاکستان در سال 2019 کاهش داشته است. پاکستان کفش‌های پارچه‌ای را عمدتا از چین وارد می کند.

منبع:worldfootwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید