صادرات۷ میلیون دلار کفش از سوی خوشه صنعتی خراسان رضوی

0
507
تولید و صادرات کفش

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان خوشه صنعتی حدود ۷ میلیون دلار کفش صادر کرده‌اند.

اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران نوشت، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ظرفیت صادراتی خوشه‌های صنعتی از ابتدای سال رقمی معادل ۱۳۰ میلیون دلار است که حدود ۷ میلیون دلار از سوی صادرکنندگان خوشه صنعتی کفش انجام شده است.

او ادامه داد: تلاش شرکت شهرک‌ها به عنوان کارگزار اصلی خوشه‌های صنعتی خراسان رضوی ایجاد فرصت‌های صادراتی است که به همین جهت نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از خوشه‌های صنعتی، گفت: برنامه‌ریزی جهت توسعه فیزیکی خوشه‌های صنعتی با توجه به اعلام نیاز در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده شده که می‌توان به بزرگترین مجتمع فرآوری بسته‌بندی زعفران در شهرک توس اشاره کرد که ۱۸ واحد تولیدی در آن مستقر هستند.

مهدی‌زاده مقدم افزود: در همین راستا اقداماتی برای استقرار کارگاه‌های تولیدی کفش در یک مکان صنعتی در قالب مجتمع تولیدی آغاز شده که پیش‌بینی‌ها بنا بر تقاضای اولیه حاکی از مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار در فاز اولیه برای استقرار بخشی از کارگاه‌های تولیدی مستقر در سطح شهر مشهد است.

او ادامه داد: خوشه‌های صنعتی با قدرت رقابتی پذیری بالایی که دارند در سال‌های قبل به لحاظ افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های صنعتی کوچک، اشتغال فراوانی ایجاد کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۶ خوشه از جمله مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو، زعفران، کفش و فرش به صورت عملیاتی، اجرایی شده و فرایند توسعه برای خوشه پوشاک در دست مطالعه و بررسی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید