سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان(IILF)

0
526
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان(IILF)
دکتر مهندرا نات پندی، وزیر توسعه مهارت و کارآفرین در مراسم افتتاحیه

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان(IILF) در فضایی به وسعت بیش از ۱۰ هزار متر مربع با نمایش کل محصولات صنعت چرم از مواد خام و محصولات کامل گرفته تا ماشین‌افزار و محصولات جانبی از ۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه ۲۰۲۰ برگزار شد.
در این دوره ۴۶۰ شرکت حضور داشتند که ۱۶۰ شرکت خارجی بودند و از ۲۳ کشور جهان آمده بودند. مهم‌ترین کشورهای خارجی حاضر عبارت بودند از برزیل، چین، فرانسه، ‌آلمان، ایتالیا و گروه سازمان ملل. طی سه روز برگزاری نمایشگاه نیز حدود ۱۵ هزار نفر از آن بازدید کردند که شامل صادرکنندگان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، عرضه‌کنندگان، مشاوران، خرده‌فروشان و بازاریابان می‌شدند.

رویدادهای هفته چرم هندوستان
پنجمین دوره نمایشگاه طراحان(۱-۳ فوریه ۲۰۲۰ چنای): این نمایشگاه را شورای صادرکنندگان چرم هندوستان برگزار می‌کند و در چارچوب برنامه موسوم به ساخت هند است که از سپتامبر ۲۰۱۴ آغاز شد و چرم یکی از بخش‌های کانونی آن است.
این نمایشگاه از سال ۲۰۱۶ آغاز شد و سال به سال گسترده‌تر شد. در حالی که در نخستین دوره ۲۹ طراح حضور داشتند در این دوره ۵۱ طراح از ۴۶ شرکت حضور داشتند که از 10 کشور ایتالیا، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، روسیه، برزیل، فیلیپین، ترکیه و هند بودند. بیش از ۲۳۰ بازدیدکننده تجاری از این نمایشگاه دیدن کردند.
دومین دوره میزگرد چشم‌انداز پایپوش و پوشاک/ لوازم جانبی چرم هندوستان(۱فوریه ۲۰۲۰): آقای عقیل احمد رئیس شورای صادرات چرم هندوستان سخنران افتتاحیه بود که برای صادرات امسال ۵ درصد رشد پیش‌بینی کرد.
سومین دوره نشست تامین مواد خام (۱ فوریه ۲۰۲۰): شورای صادرات چرم هندوستان سومین دوره این نشست را با هدف ایجاد دیدارهای شرکت به شرکت بین تامین‌کنندگان بین‌المللی مواد خام و واردکنندگان مواد خام هندوستان برگزار کرد. این نشست هم با سخنرانی معاون وزیر بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط افتتاح شد که در آن حدود ۲۵ عرضه‌کننده بین‌المللی و حدود ۲۵ عضو شورای صادرات چرم هندوستان حضور یافتند. در این دوره عرضه‌کنندگان حدود ۳۰ کشور مختلف از جمله آنگولا، ارمنستان، بنگلادش، برزیل، بورکینافاسو، مصر، اتیوپی، فرانسه، کنیا، هلند، روسیه، تانزانیا، اوگاندا، سنگال، صربستان و بریتانیا حضور داشتند.
نشست هم‌اندیشی پوشاک چرمی(۱فوریه ۲۰۲۰): این نشست را شورای صادرات چرم هندوستان با هدف بحث در مورد چگونگی راهیابی هند به جرگه سردمداران بازار جهان برگزار کرد. میزان واردات پوشاک چرمی جهان در سال ۲۰۱۸ به ۳۱۲۵.۷۲ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۵ درصد افت داشت. صادرات پوشاک چرمی هند در سال ۲۰۱۸ به ۴۶۸.۴۸ میلیون دلار رسید که ۱۵ درصد تجارت پوشاک چرمی جهان است. هند حدود ۱۶ میلیون دست پوشاک چرمی تولید می‌کند و از لحاظ ارزش بعد از ایتالیا دومین صادرکننده بزرگ پوشاک چرمی در جهان است. سهم این بخش در کل صادرات بخش چرم هندوستان در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برابر با ۸.۲۳ درصد بود.
نشست مطبوعاتی با رسانه‌های بین‌المللی (اول فوریه ۲۰۲۰): برای پوشش رسانه‌ای اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان ۷ خبرنگار از رسانه‌های بین‌المللی آمده بودند که در جدول زیر به اسامی آنها اشاره شده است.
نمایشگاه خوش‌پوشی(۲ فوریه ۲۰۲۰): در کنارهای نمانام‌های(برند) معروفی مثل کلارک پانزده تولیدکننده معروف هند حضور داشتند که برای نمانام‌های(برند) تجاری معروفی مثل مایکل کورس، کوچ و هیلفیگر تولید می‌کنند.

ردیف نام و شرکت مجله کشور
۱ ماتیو ابوت،دبیر فنی صنعت چرم انگلستان
۲ کارل فریدمن چرم بین‌الملل بریتانیا
۳ مارتین ریکر چرم‌ساز بین‌الملل بریتانیا
۴ کارلو لئونی، دبیر تحریریه مجله فناوری بین‌المللی ایتالیا
۵ پیرنیکولا فاستو پایپوش و کالاهای چرمی ایتالیا
۶ افشین شادی‌مهر، سردبیر مجله اخبار صنعت چرم و کفش ایران
۷ ماسیمو چیپولینی ام‌پی‌ای ایتالیا

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید