سهم 50 درصدی تولیدات داخلی در بازار کیف

0
578

رئیس اتحادیه سراجان: هم اکنون 40 تا 50 درصد بازار کیف، تولیدات داخلی است.

محسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان، درباره میزان تولید کیف و کفش چرم در کشور، بیان کرد: هم اکنون 40 تا 50 درصد بازار کیف، ساخت داخل است ولی هنوز هم یراق آلات آن بیشتر واراتی است.
رئیس اتحادیه سراجان در پاسخ به این پرسش روند خرید و فروش محصولات چرمی بویژه کیف و کفش نسبت به سال گذشته چه روندی را تجربه می‌کند؟ گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز در سال گذشته و تاثیر آن روی مواد اولیه تولید محصولات کیف و کفش، قطعا بازار طی 8 ماه گذشته افزایش قیمت را نیز چشیده است.
خردمند با اشاره به اینکه صادرات کیف و کفش ایرانی، بیشتر در چرم طبیعی دیده می‌شود، افزود: هم اکنون چرم مصنوعی برای صادرات مقرون به صرفه نیست.
رئیس اتحادیه سراجان با تاکید بر اینکه قاچاق برای بازار کیف مقرون به صرفه نیست، یادآوری کرد: در نتیجه بی ارزش شدن قاچاق کیف و کفش به کشور، هم اکنون تنها برای تامین مواد اولیه، ثبت سفارش صورت می‌گیرد.
رئیس اتحادیه سراجان با بیان اینکه چرم ایرانی در دنیا جایگاه مناسبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم تولیدات داخل را در بازار بیشتر کنیم.
خردمند با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی یکی از مهمترین مطالبات اصناف است، تصریح کرد: معتقدیم حمایت از تولیدات داخلی باعث بهبود شرایط کسب و کار می‌شود و زمینه لازم برای رونق بخشی به مشاغل فراهم می کند.
گفتنی است، در طول سالیان اخیر، تولید داخلی ایران در بخش کیف به توفیقات بسیاری نائل شده است. با همه این اوصاف، ضریب توفیقات حاصل شده، به هیچ عنوان همسان و همراستا با ظرفیت‌های موجود به نظر نمی‌رسد و وجود برخی از نارسایی‌ها، همچون واردات بی رویه، چنان شرایط سخت و دشواری را بر بازار این عرصه، ایجاد کرده که برخی از تولید کنندگان داخلی، عطای فعالیت در این بخش را به لقایش بخشیدند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید