ساماندهی زباله‌های چرمشهر تبریز

0
728
خروج واحدهای تولیدی چرمشهر از فهرست صنایع آلاینده

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر لزوم ساماندهی زباله‌های چرمشهر تبریز تاکید کرد.

اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایرنا اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی و مخاطرات زیست محیطی، باید تمهدیدات لازم برای بی خطرسازی پسماندهای ویژه و صنعتی به خصوص در شهرک صنعتی چرمشهر تبریز که قطب اصلی چرم سازی در کشور است، انجام شود.
ا حمد موقری اظهار داشت: در ارتباط با پسماندهای خشک ویژه بیابان های اطراف شهرک صنعتی خصوصی چرم سازان چرم شهر تبریز و همچنین پسآب صنعتی واحدهای چرم سازی، یکی از شرکت های فعال در دفع پسماندها موظف شده است تمهیدات لازم برای جمع آوری و دفع و بی خطرسازی پسماند های خشک ویژه را با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و با تایید آن مرجع، به عمل آورد.
موقری اضافه کرد: پسماندهای ویژه به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن، به مراقبت ویژه نیاز دارند و آن دسته از پسماندهای پزشکی و بخشی از پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند، هم جزو پسماندهای ویژه محسوب می شوند.
وی ادامه داد: ماده ۱۵ قانون مدیریت پسماندها تصریح کرده است که تولیدکنندگان آن دسته از پسماندهایی که دارای یکی از ویژگی های پسماندهای ویژه نیز می باشند، موظفند با بهینه سازی فرآیند و بازیابی، پسماندهای خود را به حداقل برسانند و در مواردی که حدود مجاز در آئین نامه اجرایی این قانون پیش بینی شده است، در حد مجاز نگهدارند.
به گزارش ایرنا، چرم شهر تبریز در نزدیکی روستای مایان در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و ۴۵ درصد صنایع مربوط به چرم سازی ایران را در خود جای داده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید