ساخت ماشین آلات کفش بدون ایستگاه در ام‌گروپ

0
647
ساخت ماشین آلات کفش بدون ایستگاه در ام‌گروپ

طی چند وقت اخیر و در هر مصاحبه با مدیر گروه ام‌گروپ شاهد تغییرات و تحولات و یک کار جدید در این مجموعه جوان بوده‌ایم. مجموعه‌ای که فعالانه و مبتکرانه در پی ساخت دستگاه‌های جدید در صنعت کفش است. کار جدید ام‌گروپ ساخت دستگاه بدون ایستگاه است. درباره این دستگاه جدید مجله اخبار صنعت چرم و کفش با بهروز فرزام مدیر جوان ماشین سازی ام‌گروپ گفت‌وگویی انجام داده است.

کاهش هزینه با ساخت دستگاه جدید
مدیر ام‌گروپ درباره ساخت این دستگاه عنوان کرد: هزینه این دستگاه بسیار بالا رفته است، نصف بیشتر هزینه‌ها برعهده ایستگاه‌هاست، برای نمونه یک مشتری ۶۰ ایستگاه می‌خواست که هزینه کل مجموعه آن ۷۰۰ میلیون تومان شده بود، درحالی‌که تنها قیمت ایستگاه‌های آن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شده بود، بنابراین ما پیشنهاد دادیم با میز این کار را انجام بدهد که قیمت میز ۷۰ میلیون تومان تمام شد که با این روش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به نفع آنها تمام شد که می‌توانند این میزان پول را وارد سرمایه در گردش برای کار خود کنند.
فرزام در پاسخ به این پرسش که قالب‌سازهای ما در کشور این کار را بلد هستند که میزهایی بسازنند که با قالب‌ها یکی شود، گفت: در حال حاضر بیشتر قالب‌سازها با ما در تماس هستند و از ما مشورت می‌گیرند. حتی قالب‌های قدیمی را می‌توانند تغییر بدهند و به شکل قالب‌های جدید دربیاورند.

استقبال از دستگاه جدید
وی در پاسخ به این پرسش که ساخت ایستگاه برای شما می‌تواند سود ایجاد کند، چرا این کار را می‌کنید، عنوان کرد: مصرف ایستگاه بسیار بالاست و این میزان مصرف را می‌توان به نحوی کنترل کرد. هم‌اکنون هزینه بیشتر تولید ما هزینه این ایستگاه‌هاست. ساخت ایستگاه سخت است و اصطحلاک آن بالاست، درحالی‌که با روند تولید ما کیفیت کار افزایش می‌یابد، از همین رو تیراژ کار ما افزایش پیدا کرده است. زمانی که مشتری با هزینه بسیار کمتر قادر به خرید دستگاه می‌شود، اشتیاق بیشتری پیدا می‌کند. قیمت دستگاه‌ها با ایستگاه‌های آن روی یک میلیارد تومان تمام می‌شود. ما حتی به کسانی دستگاه داده‌ایم که قالب‌های مورد نظر خود را از ترکیه و چین وارد کرده و آن را لولایی می‌کنند. البته قالب‌های چینی گران تمام می‌شود، هرچند به این دلیل است که قصد دارند، کار حرفه‌ای انجام بدهند و هزینه آن را پرداخت می‌کنند که این اقدام با این میزها شدنی خواهد بود و روی کیفیت کار بسیار تاثیرگذار است.
مدیر ام‌گروپ با اشاره به این موضوع که این دستگاه قیمت‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد، یادآور شد: استقبال از کار بسیار زیاد شده است. بسیاری از تولیدکنندگان قدیمی از ما ایستگاه خریداری می‌کنند و سفارش میزها به قدری زیاد شده است که دیگر قادر به پاسخگویی به تمام درخواست‌ها نیستیم. حتی به‌گونه‌ای که به آنها روش درست کردن آن را یاد می‌دهیم تا کار آنها لنگ نماند.

در راستای دستگاه جدید باید فرهنگ‌سازی کرد
فرزام در ادامه با تاکید بر این موضوع که برای جا انداختن یک ایده باید قبل از هر چیز فرهنگ‌سازی انجام بگیرد، گفت:‌ باید کار به نمایش گذاشته شود و از طرف مشتری پذیرفته شود. در این راستا نیز باید آموزش‌های لازم داده شود که با هزینه بسیار کم چه کار باکیفیتی می‌توان تولید کرد. بسیاری از همکاران اریا را با پی‌یو تولید می‌کنند و به یک زیره بسیار سبک می‌رسند. کفش را نیز می‌توان با این روش تولید کرد که اتفاقا ایستگاه‌های کفش ارزان‌تر می‌شود، چراکه برای زیره باید صفحه آلومینیوم گذاشت که این صفحه آلومینیوم، هزینه‌بردار است، درحالی‌که برای تزریق مستقیم دیگر نیاز به آلومینیوم ندارند. پایه‌ای روی میز بالا می‌آید و زیر قالب دو المنت کوچک می‌خورد که هزینه آنها بسیار ناچیز است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای این دستگاه‌ها ما فیلم‌های ویدئویی می‌سازیم و در شبکه‌های مجازی به نمایش می‌گذاریم، در این راستا استقبال به گونه‌ای شده که بسیاری از تولیدکنندگان خلاقیت از خود نشان می‌دهند و با توجه به اینکه دستی در تولید دارند، میزهای بهتری طراحی می‌کنند.

اقدامات ام‌گروپ در راستای دستگاه‌های صندل‌سازی
فرزام در پاسخ به این پرسش که شرکت ام‌گروپ برای حوزه صندل چه کاری در دست اقدام دارد، گفت: سال گذشته برای صندل میزهای خاصی را طراحی کردیم که لولاهای خاص خودش را دارد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری در تهران و قم با این سیستم کار می‌‌کنند. این ایستگاه‌های جدید، اصطحکاک ندارند، تغییرات به راحتی انجام می‌شود، درحالی‌که در ایستگاه‌های قدیم، قالب‌ها نیاز به تنظیم و آب‌بندی داشت. یا تغییر قالب‌بندی آن زمانی زیادی می‌برد، اما در ایستگاه‌های جدید این آب‌بندی با کمترین زمان ممکن نجام می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که یونیت زیره کفش با صندل فرقی ندارد، گفت: یونیت آنها با یکدیگر فرقی ندارد، اما ممکن است مواد آنها دانسیته‌های متفاوتی داشته باشند.

حضور در نمایشگاه تبریز
مدیر شرکت ام‌گروپ در پاسخ به این پرسش که علت حضور شما در نمایشگاه تبریز چیست، گفت: باید در هر نمایشگاهی حضور داشت و تبریز نیز جزو شهرهایی است که صنعت کفش در آن به چشم می‌آید. دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به حضور در نمایشگاه نبودیم، اما ۱۲ دستگاه به تبریز فرستاده‌ایم. در حال حاضر در یکی از شهرها نیز ۶ قرارداد بسته‌ایم و قرار است که شهری مانند هیدج شود. در هیدج بسیاری از دستگاه‌های ما فروش رفته است. آینده بازار هیدج در این صنعت قابل‌توجه است و امکان دارد که در این شهر رقابت بالا برود و تبدیل به بورس این بازار ‌شود. بنابراین اگر دستگاه‌های بسیاری داشته باشند، خود به خود تبدیل به یک بازار قابل توجه می‌شوند.
فرزام افزود: در هیدج پشت شهرک صنعتی یک فضایی را برای این کار گرفته‌اند و در حال گسترش دادن فضای کار خود هستند، به‌گونه‌ای که با کمبود فضا روبه‌رو شده‌اند و باید به فکر گسترش بیشتر شهرک صنعتی خود باشند، چراکه اگر فضای کار خود را افزایش ندهند، هزینه کرایه و سایر هزینه‌های آن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند به ضرر آنها تمام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید