رشد 23 درصدی ارزش بازار چرم مصنوعی تا سال 2025

0
494
راه اندازی دوباره چرخه تولید در کارخانه چرم مصنوعی اراک

یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای با 850 تحلیلگر بازار در آمریکا که سالانه تحقیقات وسیعی را در حوزه‌‌های مختلف بازار انجام می‌دهد پیش‌بینی خود را از بازار چرم مصنوعی تا سال 2025 اعلام کرده است.

موسسه MarketsandMarkets در آخرین گزارش خود از بازار چرم مصنوعی پیش‌بینی کرده که ارزش بازار چرم مصنوعی در سال 2020 معادل 63.3 میلیارد دلار بود که این رقم تا سال 2025 با رشد بیش از 23 درصدی به 78.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. همچنین طبق داده‌های آماری این موسسه، پیش‌بینی می‌شود استفاده از چرم سازگار با محیط زیست سریع‌ترین رشد را در بازار چرم مصنوعی بین سال‌های 2020 تا 2025 خواهد داشت.

به گزارش «اخبار صنعت چرم و کفش» چرم سازگار با محیط زیست با استفاده از مواد طبیعی تولید می‌شود. این چرم با استفاده از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان ساخته و با روغن ذرت، نخل، سویا و سایر روغن‌ها مخلوط می‌شود. به گفته محققان این موسسه، صنعت چرم سازگار با طبیعت، صنعت نوپایی است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است. اما با توجه نگرانی‌های موجود از آینده محیط زیست دنیا، به نظر می‌رسد بازار این نوع چرم در آینده‌ای نزدیک رشد چشمگیری را تجربه کند.

این موسسه تحقیقاتی در یادداشتی نوشته است: چرم مصنوعی به دلیل خواص عالی و ماندگاری بالا در صنعت کفش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت کفش، لباس، انوع کفی کفش برای ساخت کفش‌های ورزشی، چکمه، صندل و دمپایی استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد این نوع چرم انتظار می‌رود تقاضا برای کفش‌های ساخته شده با این نوع چرم در کشورهای پیشرفته و نوظهور، افزایش داشته باشد.

منبع: marketsandmarkets

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید