رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کفش به افغانستان در سال ۹۹

0
1604
رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کفش به افغانستان در سال ۹۹

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ مجموع ۴۵ تن انواع کفش به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدمهدی جوانمردقصاب با اشاره به ظرفیت‌های صادرات کفش به افغانستان اظهار داشت: نگاهی به بازار بزرگ مصرف کفش در افغانستان و عدم وجود شرکت‌هایی تولیدی در آن کشور در تامین نیازها، بیانگر لزوم برنامه‌ریزی بیشتر تجار و مسئولان برای حضور جدی‌تر در این بازار است.

وی افزود: با وجود کرونا در جهان و بسته شدن پروازهای هوایی و عدم امکان حضور تجار در کشورهای هدف برای خرید از جمله کاهش رفت و آمد تجار افغانستانی به چین در سال‌های ۹۸ و ۹۹، با همکاری دفتر رایزنی بازرگانی و با حمایت سفارت ایران در افغانستان و سازمان توسعه تجارت ایران و استفاده از ظرفیت‌های موجود، رشد قابل توجهی در صادرات انواع کفش به افغانستان داشتیم.

سرپرست دفتر حوزه ریاست بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این موضوع بیانگر ظرفیت‌های خالی کشورمان در بازارهای هدف است که تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نسبت به جمع آوری اطلاعات و گسترش بازارهای صادراتی اقدام کنند.

منبع: تحلیل بازار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید