راهکارهای افشانه‌ای در تنگناهای مکانی

0
338
راهکارهای افشانه‌ای در تنگناهای مکانی

استفاده موثر از فضا و مکان همیشه جزو اولویت‌های دباغی است. با توجه به آن که دباغی‌های نوین هر چه بیش‌تر به نقشه‌های باز رو می‌آورند در انتخاب ماشین‌ افزار گزینه‌های بی‌پایانی در پیش رو دارند. متاسفانه تمام دباغی‌ها از چنین تجملی برخوردار نیستند و بسیاری باید از فضای موجود استفاده کنند.
از طرف دیگر موجود بودن ماشین‌افزارهای کوچک‌تر هم چندمنظوره‌سازی تولید را تقویت می‌کند که بدون بازآرایی کامل فضای دباغی‌ها ضروری است.
مجموعه ماشین‌های اسپری‌استورم که پاسخگوی تمامی نیازهای بخش از پوست‌های کوچک تا کامل است با هشت گان در ماشین‌های با پهنای کاری 1800 میلی‌متر، 2200 میلی‌متر و 2600 میلی‌متر کار می‌کند که در ماشین‌های با پهنای کاری 3000 میلی‌متر، 3400 میلی‌«تر و 3800 میلی‌متر به 12 گان می‌رسد.
طول این باجه‌های فولادی ضدزنگ و جمع و جور که برای سه پهنای کاری کوچک‌تر نزدیک به 2 متر و 25 سانتی‌متر است و به صورت سوارشده کامل و آماده نصب قابل تحویل به دباغی‌ها است. در نتیجه هم در فضا صرفه‌جویی می‌شود هم در زمان لازم برای نصب و سوار کردن. برای ماشین‌های بزرگ‌تر این طول اندکی بیش از سه متر است که به هیچ وجه زیاد نیست و فضای لازم برای آن به طور میانگین نسبت به برخی باجه‌های سنتی‌تر اسپری موجود در بازار حدود 50 درصد کم‌تر است.
هر گان به لطف فناوری چندخطی می‌تواند روی حامل خطی مستقلی کار کند و در صورت لزوم به رنگ‌های مختلف وصل باشد و با انواع روش‌های کم‌فشار شامل اچ‌وی‌ال‌پی و سامانه‌های بی‌هوا تنظیم شود.
آرایه کوچک‌تر سبب می‌شود تا تمیزکاری هم خیلی بهتر انجام گیرد زیرا وقتی کابینت باز باشد نزدیکی گان‌ها باعث می‌شود بتوان تمیزکاری را از بیرون کابینت و در حضور همزمان تمام گان‌ها انجام داد. دسترسی به مخزن گردآوری پسماندها نیز آسان است.
کوچک‌تر بودن اندازه نه تنها به علت کاهش فاضلاب باعث افزایش پایداری زیست‌محیطی می‌شود و بیرون آوردن شوینده‌ها را آسان‌تر می‌کند چون سرعت انتقال گان‌ها روی حامل هم 33 درصد کم‌تر از باجه اسپری چرخان سنتی است در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌شود. با توجه به آن که نیازی به کارهای گریزمرکزی نیست فرایند کار برای دباغی ارزان‌تر تمام می‌شود و پایداری زیست‌محیطی بیش‌تری حاصل می‌شود.
با استفاده از افزاره‌های صرفه‌جویی‌کننده می‌توان بیش‌افشانی را تا حد زیادی کاهش داد و بهبود اثرات زیست‌محیطی و اقتصادی کمک کرد.
یونیت‌های حامل خطی تعبیه شده در باجه صرفه‌جویی مکانی با موتورهای بدون جاروبک اداره می‌شوند. هر بازویی می‌تواند دو گان داشته باشد که تنظیمات ارتفاع و سرعت‌شان مستقل است.

منبع: World Leather

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید