دومین دوره آموزشی دوخت کیف چرم دست دوز برگزار شد

0
250
دومین دوره آموزشی دوخت کیف چرم دست دوز برگزار شد

|مژده پورزکی|

کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش برای دومین بار، لایو اینستاگرامی- آموزشی صفر تا 100 دوخت کیف چرم دست‌دوز را برگزار کرد. در این آموزش برندهای پر افتخار چرم مشهد، چرم درسا و آموزشگاه راتا، کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش را همراهی کردند تا علاقمندان با اصول طراحی، الگوکشی، ماکت‌سازی، برش و دوخت یک مدل کیف دست دوز چرمی آشنا شوند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، این مدل کیف با تدریس استاد مونا امین‌پور، از مدرسان حرفه‌ای برنامه‌های تلویزیونی در روز چهارشنبه 2 شهریور با قابلیت ذخیره لایو و پرسش و پاسخ برگزار شد.

با حسن همکاری اسپانسرها و پرداختن به مسئولیت اجتماعی ایشان که از بزرگترین برندهای تولید محصولات چرمی در ایران هستند؛ با “کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش” -به عنوان نخستین رسانه تخصصی فعال در حوزه آموزش شاغلان در بخش محصولات چرمی، بیش از 80 نفر از علاقمندان به حوزه تولید و دوخت کیف چرم دست‌دوز آموزش دیدند. 

این هنرجویان از شهرهای کوچک و بزرگ از جمله تربت جام، هیدج، یزد، تهران و… و نیز از گروه‌های دانشجویان رشته‌های طراحی دوخت، خانه‌دار، جویندگان کار و حتی کفاشان و تولیدکنندگان کیف و اساتید دانشگاه بودند.

همچنین لازم به ذکر است، علاوه بر بانوان، آقایان با سنین مختلف نیز ثبت نام کردند که این اطلاعات به نوبه خود گواه موفقیت تبلیغات ارائه شده از سوی کارگروه اخبار صنعت چرم و کفش و استقبال هنرجویان از برگزاری این ورکشاپ آموزشی- مجازی است.

اخبار صنعت چرم و کفش در تلاش است با بسترسازی فرهنگی و توجیه طرح آموزش در بین مخاطبان این رسانه تخصصی که از کارشناسان، کارفرمایان و کارکنان صنعت هستند موجب رشد و شکوفایی این صنعت و صنایع وابسته در کشور عزیزمان ایران شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن از میان هنرجویان این دوره آموزشی و در آینده‌ای نزدیک همکارانی شایسته برای اسپانسرها در بخش‌های تولید، بازاریابی، فروش و حتی صادرات تربیت شوند که در این راستا نیز کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش همراه همیشگی کارفرمایان خواهد بود.

ضمنا کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش در محیط‌های سایت، اینستاگرام و واتس‌آپ آمادگی خود برای انتشار تیزرهای تبلیغاتی گروه‌های آموزشی را اعلام می‌دارد.

افشین شادیمهر، مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش گفت: ما در راستای مسئولیت هر رسانه برای فرهنگ‌سازی، تلاش داریم تا فرهنگ باز آموزی را در مدیران و کارکنان صنعت ایجاد کنیم.

وی افزود: معتقدیم فرهنگ‌سازی اتفاقی نیست و هر شخص یا گروهی که در این عرصه ورود می‌یابد دارای سابقه طولانی و سواد کافی باشد و اگر شخصی جدیدالورود به صنعت بخواهد آموزش را بر عهده گیرد امکان موفقیت او و هنرجویانش ضعیف است. از همین رو، ما سال‌ها با تهیه گزارش‌های خبری با جزئیات کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها و نیاز ایشان آشنا شدیم و در همین مدت اساتیدی را نیز شناسایی کردیم و از سوی دیگر افراد جویای هنر و مهارت‌های کافی را نیز یافته و پای درد و دل و نیازشان نشستیم. حالا وقت عمل است و ما با ارتباطاتی که داریم رابط بین مدرسان، آموزشگاه‌ها، کارفرمایان، کارکنان و حتی کارجویان و هنرجویان هستیم. این دوره‌های آموزشی محفلی برای آشنایی بیشتر این افراد با هم، فراهم کرده و معمولا سوالات تخصصی مطرح شده و افراد بی‌هیچ توقعی اطلاعات و مهارت‌های خود را در  اختیار دیگران و حتی رقبای خود می‌گذارند. این فرهنگی است که در کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش ایجاد شده است و با قدرت ادامه خواهد یافت.

افشین شادیمهر گفت: در ادامه این مسیر، دوره‌های آموزشی دیگری را برگزار خواهیم کرد که بعضی از این دوره‌ها، تخصصی و برخی دیگر عمومی هستند. هر ماه اساتید جدیدی را جذب می‌کنیم اما معرفی ایشان به صنعت را با وسواس پی‌میگیریم. معتقدیم که هر شخصی را نمی‌توانیم به عنوان استاد معرفی کنیم. این حق مخاطبان اخبار صنعت چرم و کفش است که از آموزشی که می‌گیرند بهره کافی ببرند.

مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش اظهار کرد: با توجه به جمع کثیری که تا امروز به عنوان هنرجو در خدمتشان بوده‌ایم مشتاقیم تا نقطه نظرات شما را در خصوص آموزش‌های ارائه شده و پیشنهادات و انتقادات جذب کنیم. بدین واسطه با شماره 09912392818 خانم پورزکی مسئول آموزش اخبار صنعت چرم و کفش با شما در ارتباط هستیم. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید