درخشش بانوی هنرمند کرمانشاهی در جشنواره مد و لباس فجر

1
345
درخشش بانوی هنرمند کرمانشاهی در جشنواره مد و لباس فجر

آیدا آزاد بانوی هنرمند کرمانشاهی در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در حوزه کیف و کفش مقام اول بخش مهارت جویی را کسب کرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در برج میلاد تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و اتحادیه های مختلف اصناف و… برگزار شد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی در این مراسم گفت: «تعامل»، «مردمی بودن»، «بالا بردنِ سواد پوشاک»، «نخبه‌گرایی» و «زیرساختی بودنِ عرصه‌ی مد و لباس»، پنج رویکرد جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در ابتدای این مراسم، رویکرد جشنواره را در پنج بخش، تعامل، مردمی بودن، بالا بردنِ سواد پوشاک، نخبه‌گرایی و زیرساختی بودنِ عرصه‌ی مد و لباس تقسیم کرد و گفت: ایران سرزمین تعامل است. این جشنواره‌ می‌خواهد صدای بی‌صدایان باشد و از شهرستان‌های دورافتاده استعدادها را گرد هم جمع کند. یکی از همین استعدادهای شرکت‌کننده، خیّاط نابینای ایران از شهرستان پاوه است.
دبیر شورای فرهنگ‌عمومی ادامه داد: مردمی بودن و مردمی شدن رویکرد دوم جشنواره است؛ طاووس زرّین امشب به برگزیدگان تعلّق می‌گیرد؛ ده رشته‌ی اصلی جایزه می‌گیرند و نفرات اول شش رشته به استان‌هایی تعلّق دارد که در گذشته، کانون فرهنگ و هنرِ پوشاک بودند.
امامی رویکرد دوم جشنواره را افزایش سواد پوشاک و عفاف دانست و خاطرنشان کرد که سالیان دراز در ایران جای داشته‌است. او همچنین از رونمایی تلویزیون اینترنتی «حریر»، رسانه‌های تخصصی لباس و حجاب، در کمتیه‌ی رسانه‌ای جشنواره خبر داد.
امامی از برگزاری نخستین همایش علمی -‌ پژوهشی لباس ایرانی – اسلامی و ارائه شدنِ مقالاتی با رویکرد مطالعاتیِ سبک پوشش نیز خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، رویکرد چهارم جشنواره را نخبه‌گرایی و استعدادگرایی و رویکرد پنجم را زیرساختی بودنِ آن دانست و توضیح داد: در این رویداد، ضمن تقدیر پیشکسوت‌ها، بیش از ۱۲۰ استعداد هنری کشف شد. همچنین یکی از نمادهای زیرساختی بودنِ این جشنواره، افتتاح «سامانه‌ی شیما»ست. «سامانه‌ی شیما» استاندارد فرهنگی پوشاک است. با این نماد، شهروندان و خانواده‌ها می‌توانند شناسه‌ی کالاهایی که این نشان را دارند، با خیال راحت، خریداری کنند.

سیدمجید امامی در پایان گفت: در این رویداد سه میلیارد تومان به آثار برگزیده به تولیدکنندگان لباس‌ به‌وسیله‌ی وام چهاردرصدی تقدیم می‌شود. همچنین نمایشگاهِ مد و لباس، از دوم تا پنجم مردادماه امسال نیز از فناوری تا صادراتِ صنعت پوشاگ کشور را به نمایش می‌گذارد.

در این مراسم از برگزیدگان بخش زیورآلات و تزئینات در دو بخش مهارت‌جویی و مهارتی تقدیر شد.
در بخش مهارت‌جویی حوزه کیف و کفش، زهرا کریمی‌زاده از شیراز در رتبه سوم، صدیقه اشرفی از تهران در رتبه دوم و آیدا آزاد از کرمانشاه در رتبه اول تقدیر شدند.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید