دباغی چرم به شیوه انسان‌های ماقبل تاریخ

0
471
دباغی چرم به شیوه انسان‌های ماقبل تاریخ

یک زن آمریکایی و فارغ‌التحصیل رشته باستان‌شناسی، صنعت دباغی چرم به شیوه انسان‌های ماقبل تاریخ را بار دیگر احیا کرده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، «ترزا امریچ کامپر» اهل وایومینگ در ایالات متحده آمریکاست. او در رشته باستان‌شناسی تجربی تحصیل و در زمینه فناوری‌های دباغی چرم در دوران باستان و ماقبل تاریخ و تولید مصنوعات چرمی مطالعات فراوانی انجام داده است. ترازا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در میان یک جنگل کارگاهی به سبک زندگی انسان‌ های بدوی ایجاد کرده و به علاقمندان صنعت چرم، دباغی چرم به شیوه انسان‌های اولیه را آموزش می‌دهد. مجله ایتالیایی laconceria با او گفت‌وگو کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

هدف شما از مطالعه در زمینه صنعت دباغی چرم در عصر حجر چه بوده است؟

من از سن یازده سالگی همیشه از لباس‌ها و کفش‌های چرمی استفاده کرده‌ام و همواره احساس بسیار خوبی نسبت به چرم دارم و این حس تا اکنون نیز همراه هم بوده است.سپس تصمیم گرفتم در رشته باستان شناسی تجربی تحصیل کنم و برای همین کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه اکستر در انگلستان به پایان رساندم. همانجا بود که تصمیم گرفتم در تجزیه و تحلیل چرم تخصص پیدا کنم. من متوجه شدم که مطالعات کمی در مورد اشیاء ساخته شده از چرم در دوران باستان وجود دارد در نتیجه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردم. هدف اصلی من شناسایی فن‌آوری های مختلف دباغی چرم در ماقبل تاریخ و آشنایی با روش‌های مختلفی دباغی چرم توسط انسان‌‌های نخستین بوده است. علاوه بر این دوست داشتم که مردم عصر تکنولوژی با شیوه‌های دباغی و پردازش چرم در دوران ماقبل تاریخ آشنا شوند.

در مورد کار در جنگل توضیح دهید.

فضای کاری من در فضای باز جنگل است و فضایی شبیه سبک زندگی انسان‌های نخستین دارد. من در این فضا اقداماتی که انسان‌های اولیه برای پردازش و دباغی چرم انجام می‌داده‌اند را به کسانی که علاقمند باشند، آموزش می‌دهم و کسانی که از نزدیک این کار را مشاهده کرده‌اند، بسیار متعجب و شگفت‌زده شده‌اند. برای آنها جالب است که همان پوست خام حیواناتی که امروزه در کارگاه‌های صنعتی  تبدیل به چرم می شود،‌ با امکانات اولیه عصر حجر نیز تبدیل به چرم می‌شود و از آن ظروف و البسه ساخته می‌شود.  امروزه چرم به عنوان یک کالای لوکس تولید می‌شود در حالی که وقتی برای اولین بار چرم تولید شد به عنوان یک کالای مصرفی استفاده می‌شد چرا که پارچه به وفور وجود نداشت

به نظر شما آینده صنعت چرم چگونه است؟

چرم بخشی از فرهنگ بشر است و همیشه جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. چرم همان چیزی است که مهاجران را در برابر سرما و تغییرات آب و هوایی حفظ می‌کند و به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که در محیط‌های سردسیر با استفاده از پوست و چرم حیوانات به کاوش‌ها و تحقیقات خود ادامه بدهند.

نظر شما در مورد چرم مصنوعی چیست؟

واقعیت این است که چرم مصنوعی از مواد اولیه حیوانی استفاده نمی‌کنند  و در نتیجه محصول تولید شده سازگار با طبیعت نیست و می‌تواند به محیط زیست آسیب برساند.

طی سال‌‌هایی که با چرم کار کرده‌اید، چه چیزهایی در مورد چرم شما را شگفت‌زده کرده است؟

من این شانس را داشته‌ام که چند مورد چرم شگفت‌انگیز را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم. اخیراً کیسه پنیری ساخته شده از چرم را که در موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه تجزیه و تحلیل کردم که از خز ساخته شده بود و یک قطعه هنری شگفت انگیز و کاربردی بود. همچنین یک ظرف چرمی در قطب شمال آمریکای شمالی را دیدم که با تنوع باورنکردنی محصولات حیوانی و روش‌های مختلف دباغی ساخته شده بود. استفاده از چنین تنوعی از منابع حیوانی واقعاً انسان را شگفت‌زده می‌کند.

منبع: laconceria

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید