خط تولید «نایک» در ویتنام متوقف شد

0
658
خط تولید «نایک» در ویتنام متوقف شد

خط تولید شرکت نایک در ویتنام به دلیل اعمال ممنوعیت‌های سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، ویتنام از جمله کشورهایی است که ممنوعیت‌های سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال کرده است. در این شرایط شرکت‌هایی مانند نایک با اختلال در زنجیره تامین روبرو شده‌اند.

از اواخر سال ۲۰۲۰ چندین شرکت آمریکایی و اتحادیه اروپا سفارشات و تولیدات خود را به ویتنام منتقل کرده‌اند. اما در حال حاضر و به دلیل اعمال ممنوعیت‌های سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ویتنام تولید کفش در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

نماینده انجمن چرم، کفش و کیف ویتنام می‌گوید: تخمین زده می‌شود که گردش صادرات این بخش در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲۸ درصد رشد به ۱۲.۱۴ میلیارد دلار آمریکا برسد.  با این حال، این روند رو به رشد اکنون در معرض خطر قرار دارد. زیرا جهش جدید ویرسو کرونا در مناطق جنوبی ویتنام که اکثر شرکت‌های بزرگ چرم و کفش در آن مستقر است، درحال گسترش است.

به گفته وی تولید کفش در این مناطق به دلیل کاهش ۵۰ درصدی تعداد کارکنان و هزینه‌های لازم برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا (آزمایش و واکسیناسیون) با مشکل مواجه شده است. همچنین مشکلات ممنوعیت رفت و آمد برای کارگران کارخانه‌ها، استخدام کارگران جدید را با مشکل مواجه کرده است.

اخیرا دو کارخانه برند نایک در ویتنام تولید خود را متوقف کرده‌اند این در حالی است که در سال مالی ۲۰۲۰، کارخانه‌های ویتنام، تامین‌کننده ۵۰ درصد از کل کفش‌های برند نایک بودند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که  مارک‌هایی مانند پوما و آدیداس نیز ممکن است با چالش‌های مشابهی روبرو شوند.

منبع: worldfootwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید