حضور زیلان با مدل های جدید در نمایشگاه کفش تبریز

0
423
حضور زیلان با مدل های جدید در نمایشگاه کفش تبریز

شرکت زیره کفش زیلان یکی از شرکت‌های توانمند در زمینه تولید زیره به‌شمار می‌رود که هم در ایران و هم در ترکیه مشغول به فعالیت است. این شرکت با بهره‌مندی از ماشین‌آلات ایرانی، ترکیه‌ای و ایتالیایی و همچنین پرسنل و مدیریت، «یاشار آلتونتاش» طی سال‌های اخیر به‌خوبی توانسته راه خود را در زیره‌سازی پیدا کرده و تحولی بزرگ در صنعت زیره کفش ایجاد کند. این تولیدکننده زیره سال گذشته با عبور از یک سال سخت کرونایی و با وجود مبتلا شدن اکثر نیروی انسانی این مجموعه به بیماری کرونا، قادر شده است که به اهداف ترسیم شده خود دست یابد. زیلان امسال با ارائه ۱۵۰ مدل جدید در نمایشگاه کفش تبریز حضور خواهد داشت.
مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره وضعیت این روزهای این شرکت، با مدیریت این مجموعه گفت‌وگویی انجام داده است.

عبور از سال سخت کرونایی
یاشار آلتونتاش، مدیر شرکت زیره کفش زیلان در ایران در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش، عنوان کرد: وضعیت شرکت زیلان به‌نسبت خوب است. سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونایی تا نیمه‌های سال شرایط خوبی نداشتیم، اما در پایان سال به‌یکباره سفارش‌های ما افزایش یافت. اتفاق دیگری که سال گذشته با آن روبه‌رو شدیم این بود که به یکباره ۱۰ تا ۱۵ نفر از کارگران کارخانه دچار بیماری کرونا شدند که پس از بهبودی و استراحت ۲۰ روزه آنها، سایر کارگران ما دچار این بیماری شدند و این وضعیت تا پایان سال موجب ناهماهنگی در روند تولید شرکت شد.
آلتونتاش در ادامه افزود: حدود ۱۷ کارگر روی 7، 8 دستگاه مشغول به‌کار هستند و روزانه ۲ هزار زیره تولید می‌کنند که ماهانه به تولید ۶۰ هزار زیره می‌رسد. در این ایام، مشتری‌های ما سفارش داده بودند که با توجه به شرایط نتوانستیم به تمام تقاضاهای آنها جواب بدهیم؛ از این‌ر‌و توانستیم حدود نیمی از تقاضاهای آنها را برآورده کنیم.
این فعال صنعت کفش با اشاره به قیمت محصولات تولیدی‌شان اظهار کرد: قیمت محصولات خود را در سفارش‌ها افزایش نداده‌ایم. در ابتدای سال جاری نیز تمام تعهدات خود را عملی کرده و سفارش‌های سال گذشته را تحویل مشتری‌ها داده‌ایم. وی همچنین گفت: در ابتدای اردیبهشت سال جاری، ۳۰ سری قالب زنانه و مردانه تولید کرده‌ایم.


از حضور در نمایشگاه تا شایعه رفتن
وی در پاسخ به این پرسش که زیلان ترکیه چند قالب در نمایشگاه آیسف ارائه کرده بود، گفت: در نمایشگاه آیسف ترکیه که در چهار روز برگزار شد، غرفه زیلان ترکیه با ۶۰۰ تا ۷۰۰ مدل حضور داشت و بسیار شلوغ بود. به نظرم نمایشگاه امسال قدری ضعیف بود، چرا که بسیاری از کشورهای اروپایی و روسیه، اوکراین و بلغارستان به‌دلیل جنگ در این رویداد حضور نداشتند.
مدیر شرکت زیلان با اشاره به حضور در نمایشگاه کفش تبریز، عنوان کرد: در نمایشگاه تبریز حدود ۱۵۰ مدل ارائه خواهیم کرد.
آلتونتاش در پاسخ به این پرسش که شایعاتی مبنی بر رفتن شرکت زیلان وجود دارد، گفت: زیلان تا آنجایی که خداوند به من عمر دهد، برقرار است. 2، 3 سال است شایعاتی مبنی بر رفتن ما مطرح می‌شود، اما ما همچنان هستیم و کار خود را ادامه می‌دهیم. اگر هم روزی قصد داشته باشیم برویم، پیش از رفتن در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد. هم‌اکنون نیز قصد فروش و شریک شدن با کسی را نداریم. حتی اگر شرکتی اعلام کند قصد رفتن داشته باشد، پس از اعلام نیز رفتنش یک سال طول خواهد کشید، چراکه باید تمام سفارش‌های خود را تحویل بدهد.

عوامل موثر بر افزایش قیمت محصولات
مدیر شرکت زیلان در پاسخ به این پرسش که وضعیت قیمت زیره در بازار چگونه است، عنوان کرد: نخست اینکه مواد اولیه در دنیا گران شده است.
به‌عنوان نمونه، سال گذشته قیمت یک کیلو ترمو تا ۷۲ هزار تومان بالا رفت و هم اکنون به ۱۲۷ هزار تومان رسیده و حدود دو برابر شده است. همچنین قیمت رنگ ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. هزینه نیروی انسانی و کارگر نیز ۵۷ درصد افزایش یافته است. ما برای قیمت محصولات خود در ابتدای سال افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگر را در نظر گرفتیم و حدود ۷ تا ۸ درصد محصولات خود را گران کردیم. عوارض گمرک نیز از سال گذشته تاکنون ۶ برابر شده است. قیمت برخی مواد موردنیاز مانند آلومینیوم که سال گذشته ۳۵ هزار تومان بود، امسال به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت عوامل تولید بر قیمت محصولات ما اثرگذار است.
آلتونتاش در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال تاکنون چند بار قیمت محصولات خود را افزا‌یش داده‌اید، گفت: از ابتدای سال جاری دو بار قیمت محصولات‌مان را افزا‌یش داده‌ایم. البته می‌توانستیم در همان ابتدای سال به یکباره محصولات خود را ۲۵ درصد بالا ببریم، اما در ابتدای سال افزایش ۱۰ درصدی برای ما معقول بود. پس از دو ماه با افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید دوباره افزایش قیمت داشتیم.
وی در ادامه افزود: در این میان باید هزینه‌های باربری را نیز در نظر گرفت که بسیار افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، هزینه‌های تامین انرژی و حق بیمه کارگران نیز افزایش یافته است.

افزایش قیمت محصولات زیلان به‌صورت مرحله‌ای
مدیر شرکت زیلان درباره روند افزایش قیمت‌ها در این شرکت تصریح کرد: ما به صورت مرحله‌ای، قیمت محصولات‌مان را افزایش دادیم در حالی‌که برخی تولیدکنندگان به یکباره ۳۰ درصد محصولات خود را گران کردند. هم‌اکنون نیز قیمت پی‌یو و ترمو را تا حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌ایم. البته یادآور می‌شوم که قیمت این مواد در سطح دنیا افزایش یافته است.
وی در پایان یادآور شد: قصد ما حمایت از مشتری است. زیره‌ای که به تهران می‌دهیم، همان را به تبریز، مشهد و کل ایران می‌فرستیم و هیچ فرقی برای ما ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید