حضور افرادی با نظرات متفاوت در اتحادیه باعث رشد صنعت‌مان می‌شود

0
681

علیرضا جباران رئیس اتحادیه کفاشان تبریز از جمله روسای جوانی است که در تازه‌ترین انتخابات اتحادیه نیز توانست علی‌رغم رقابت تنگاتنگ در راس امور قرار بگیرد. وی در نمایشگاه آیسف به همراه یک هیات 28 نفره حضور یافت و بازدیدهای هدفمندی را با همراهان خود انجام داد. از نکات جالب توجه درخصوص علیرضا جباریان ارتباط خوب وی با جوانان است و توانسته است رفاقت خوبی با جوانان شهر و استان خود برقرار کند و به گفته خودش تا جایی که در توانش باشد سعی می‌کند گرهی از مشکلات آنها را باز کند.

در این راستا در نمایشگاه آیسف و در غرفه ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش گفت و گویی با وی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

چهار ماه از انتخابات پر فراز و نشیب اتحادیه گذشته است. در این مدت چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اید؟
در این مدت به همراه دوستان کارهای خوبی انجام دادیم؛ از جمله اینکه روی بحث آموزش صنعت کفش کار کردیم که نتیجه‌اش منجر به این شد که با دانشگاه آزاد استان تفاهم‌نامه‌ای برای تاسیس مدرسه کفش امضا کردیم. چند وقت پیش نیز مکان مدرسه تعیین شد و مسئولین دانشگاه آزاد نیز در نمایشگاه به همراه ما حضور یافتند تا بتوانیم علاوه بر نمایشگاه از مدرسه کفش ترکیه نیز بازدید کنیم. مدرسه کفش تبریز را انشالله در دهه فجر در دل دانشگاه آزاد افتتاح خواهیم کرد. در این مدرسه قصد داریم علاوه بر ارائه آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش‌های بلندمدتی نیز تا مقطع فوق دیپلم ارائه دهیم و به کارآموزان نیز مدرک معتبر ارائه خواهیم داد. مساله اصلی اینجا است که ما در تبریز به یک مشکل پستایی سازی برخوردیم که سریعاً باید این مشکل را حل می‌کردیم. در نتیجه در مرحله اول، تا مهرماه سال آینده در این مدرسه آموزش‌های کوتاه مدت را در این زمینه ارائه می‌دهیم و به صورت رسمی دانش آموز قبول خواهیم کرد. البته رشته کفش نیز تعیین شده و در صورت امکان از دی‌ماه امسال در این رشته نیز تا مقطع لیسانس پذیرش خواهیم کرد.

در انتخابات تبریز حضور داشتیم و دیدیم که شخص شما مخالفان زیادی داشتید و مخالفان شما نیز رای آوردند. با این تفاسیر این هیات مدیره الان چگونه کار می‌کند؟
به نظر من انتخابات اگر موافق و مخالف نداشته باشد یک انتخابات کاملاً فرمایشی می‌شود و به این ترتیب یک نفر را از قبل به عنوان رئیس انتخاب می‌کنند. به همین دلیل بنده بسیار خوشحال شدم که در این دوره از چند جناح کاندید و وارد اتحادیه شدند. اگرچه به دلیل اینکه بنده تا حدودی مطرح بودم و همه روی من حساس شده بودند و با انواع شایعات و تهمت‌ها اقدام به تخریب می‌کردند. اما من معتقدم هرکسی که صادق باشد و برای مردم کار کند طرفدارانی خواهد داشت. در نتیجه علیرغم تبلیغات سویی که می‌شد صنعتگران تبریز در انتخابشان اشتباه نکردند و بنده توانستم دوباره مسئولیت این اتحادیه را در دست بگیریم و به هم‌صنفی‌هایم خدمت کنم. امروز در اتحادیه۷ نفر عضو هیات مدیره و یک نفر بازرس از سه جناح مختلف آمده‌اند که جناج غالب ما بودیم اگرچه به نظر من این تنوع نظرات باعث رشد می‌شود. به عبارت دیگر ما باید بتوانیم این نظرات را تحمل کنیم و به خاطر صنف و صنعت تصمیم‌گیری کنیم چون تفاوت نظرات به نفع صنف خواهد بود اما اگر همه نظرات یک‌سویه باشد چندان جذاب نمی‌شود. به همین دلیل ما نیز قطعا نظرات همه دوستان را خواهیم شنید و اعمال نظر خواهیم کرد.

بازار تبریز طی چهار ماه گذشته چه شرایطی را پشت سرگذاشته است؟
در شرایط فعلی کمی بازار راکد است به همین دلیل در اتحادیه تلاش می‌کنیم تا برای دوستان و هم‌صنفی‌ها بازارهای جدیدی پیدا کنیم، البته خودشان هم باید بیشتر تلاش کنند. اگرچه تولیدکنندگانی که کفش‌های بسیار ارزان‌قیمت تولید می‌کنند، کارشان خوب است و فروش هم دارند و علاوه بر آن به کشورهایی مانند افغانستان و ترکمنستان نیز صادرات دارند. از سوی دیگر واحدهای تولیدی که کفش‌های درجه یک و عالی تولید می‌کنند نیز فروش دارند و کارشان رونق دارد، اما تولیدکنندگان کفش‌های درجه متوسط شرایط فروش خوبی ندارد و رکود را کاملاً احساس می‌کنند.

امسال نیز با یک هیات 28نفره در نمایشگاه آیسف حضور یافتید. دلیل حضورتان چه بوده است؟
ما ۱۲ سال پیش یک هیات چندنفره به ترکیه آوردیم که منجر به تشکیل انجمن صنعت کفش تبریز شد. این دفعه نیز به خاطر مدرسه کفش ترکیه و بازدید از نمایشگاه این سفر را برنامه‌ریزی کردیم. در این سفر مسئولین دانشگاه آزاد نیز ما را همراهی کردند. برای این بازدید با مدرسه کفش ترکیه هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم، همچنین با دانشگاه آیدین استانبول نیز هماهنگی انجام دادیم که بتوانیم به همراه هیات همراه از آنجا نیز بازدید داشته باشیم. از سوی دیگر توانستیم با مقامات T.A.S.D نیز ارتباطاتی برقرار کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید