حراج نخستین کفش شرکت «نایک»

0
529
حراج نخستین کفش «نایک»

یک جفت کفش ورزشی مربوط به دهه ۱۹۶۰ که جزو نخستین کفش‌‌های شرکت نایک است، در ۲۳ ژوئن در لندن به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، این جفت کفش توسط «بیل بوئرمن»  یکی از بنیانگذاران «نایک» ساخته شد و زمینه ظهور نام تجاری نایک را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کفش در جهان فراهم کرد.

 این جفت کفش که برای دونده کانادایی، «هری جروم» و دارنده مدال برنز در ماده ۱۰۰ متر در بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو طراحی شده است، یک پیکان قرمز رنگ در کنار خود دارد که نشان‌دهنده اولین طراحی آرم نمادین نایک است.

این کفش‌ها در دهه ۱۹۶۰ و از چرم، چسب، نوار، لاستیک و فلز ساخته شده است. بیل بوئرمن، مربی دومیدانی هری جروم در دانشگاه اورگان بود که علاوه بر مربیگری، یک مبتکر برجسته در زمینه طراحی کفش نیز به حساب می‌آمد.

فروش اینترنتی این جفت کفش از ۲۳ ژوئن تا ۲ آگوست ۲۰۲۱ در سایت خانه حراج «ساتبی» به نمایش گذاشته می‌شود.تخمین زده شده است که قیمت این کفش در حراج بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار باشد.

خانه حراج ساتبی اعلام کرده است که این رقم، بالاترین قیمتی است که تا کنون برای حراج کفش‌های ورزشی دوندگان در نظر گرفته شده است.

آوریل سال گذشته، یک جفت کفش کتانی نایک که توسط خواننده رپ آمریکایی پوشیده شده بود، در حراجی ساتبی به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد.

۲۳ ژوئن همچنین یک جفت کفش دیگر که مایکل جردن، اسطوره NBA در طول بازی‌های انتخابی المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس پوشیده بود، با قیمت تقریبی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.

منبع: richmond-news

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید