حجم بازار کالاهای دست دوم از سال 2020 سه برابر شده است

0
423
رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجه به اجرای برنامه‌های سازنده حجم قاچاق کفش به داخل کشور بسیار کم شده است.

ارزش تخمینی بازار فروش مجدد پوشاک، کفش و لوازم جانبی اکنون بین 100 تا 120 میلیارد دلار در سرتاسر جهان است که بیش از سه برابر نسبت به دو سال پیش است. این یکی از یافته‌های جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط گروه مشاوره بوستون و پلتفرم فروش مجدد جهانی Vestiaire Collective، با عنوان “بازار دست دوم شتاب‌دهنده برای برندها و خرده‌فروشان مد” است.
اخبار صنعت چرم و کفش – این مطالعه نشان می‌دهد که بازار دست دوم در حال حاضر 3 تا 5 درصد از کل بخش پوشاک، کفش و لوازم جانبی ارزش دارد و هنوز هم می تواند تا 40 درصد رشد کند. علاوه بر این، در حالی که محصولات فروش مجدد در حال حاضر تقریباً یک چهارم از کمدهای خریداران محصولات دست دوم را تشکیل می‌دهند، انتظار می‌رود که در سال 2023، 27٪ از کمدها را تشکیل دهند، که نشان می‌دهد این بازار هیچ نشانه‌ای از کند شدن را ندارد.
مقرون به صرفه بودن به عنوان انگیزه اصلی برای خرید اقلام دست دوم در میان بیش از نیمی از خریداران ذکر شده است، اما این روند رو به کاهش است .در همین حال، پایداری در حال تبدیل شدن به یک نیروی محرکه فزاینده محبوب برای خرید در این بازار است، به طوری که 40٪ از پاسخ دهندگان فروش مجدد را به عنوان راهی برای مصرف پایدار مد می‌دانند .این عامل در هنگام خرید کفش و پوشاک اهمیت بیشتری دارد. علاوه بر این، تنوع محصول به عنوان دومین انگیزه بزرگ در مصرف کالاهای دست دوم گزارش شده است.
از طرف دیگر، اکثر فروشندگان به دنبال تمیز کردن کمد لباس خود هستند و همین تعداد نیز اقرار کردند که می‌خواهند ارزش باقی مانده کالای خود را بازیابی کنند و آن را برای محصولات دست دوم (39%) یا دست اول (20%) خرج کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید