جدیدترین فناوری آدیداس تا پایان ۲۰۲۱ وارد بازار می‌‌‌شود

0
470
جدیدترین فناوری آدیداس تا پایان ۲۰۲۱ وارد بازار می‌‌ شود

برند «آدیداس» که تولید کفشی با نام adidas strung را با بالاترین فناوری آغاز کرده، قصد دارد این مدل را تا پایان ۲۰۲۱ وارد بازار کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، آدیداس سال گذشته تولید نوعی کفش ویژه ورزشکاران را با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا آغاز کرد. این کفش اولین کفش کدگذاری‌شده برای ورزشکاران است. به این معنا که کفش بر اساس آناتومی بدن و پای هر ورزشکار و رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند ساخته می‌شود.

نوآوری به کار رفته در تولید این کفش بسیار خلاقانه و مبتنی بر داده‌هایی است که از حرکت بدن و پای ورزشکار در حین ورزش به دست می‌آید. قسمت رویه کفش با فناوری جدیدی به شکل پیله و با دو رنگ قرمز و زرد طراحی شده است. نخ‌های قرمز سفت و محکم است و از قسمت میانی و انگشتان پای ورزشکار محافظت می‌کند. نخ‌های زرد، نرم و انعطاف‌پذیر است و حرکت پا را تسهیل می‌کند. این نخ‌ها که به گفته مدیر شرکت آدیداس، تحول عظیمی در صنعت مواد اولیه کفش ایجاد کرده است، توسط یک ربات بافته می‌شود. رویه کفش بافته شده توسط ربات، Strung نامیده می‌شود.

فیون کورکوران، طراح رویه کفش گفته است که نوع الیاف و پارچه‌ای که برای رویه این کفش تولید شده، کاملا جدید بوده و پیش از این هرگز تولید نشده است. در واقع این، نخستین بار است که کفشی بدون استفاده از مواد معمول مورد استفاده در صنعت کفش ساخته می‌شود.

زیره این کفش نیز با فناوری چاپ سه بعدی به نام «4D» ساخته شده و بسیار نرم، راحت و متناسب با آناتومی کف پای ورزشکار است که از وارد آمدن ضربه با پای ورزشکار جلوگیری می‌کند.

ربات بافنده adidas strung

ربات بافنده کفش جدید آدیداس نیز از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است. پس از آنکه مشخصات پای ورزشکار به حافظه ربات داده شد،‌ ربات با در اختیار داشتن تمام داده‌هایی که از علم ورزش، آناتومی پا، مشخصات کف پای ورزشکار و … در اختیار دارد، شروع به بافت رویه کفش می‌کند. بر این اساس هر رشته نخ با هدف خاصی در رویه کفش بافته می‌شود. علاوه بر این، نخ‌ها بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ربات است در محل دقیقی قرار می‌گیرد تا متناسب با پای ورزشکار و ورزشی که در آن فعالیت می‌کند باشد.

در حال حاضر آدیداس این مدل کفش را برای قهرمانان ورزشی تولید می‌کند اما اعلام کرده است که قصد دارد این مدل کفش را تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.

منبع: dezeen

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید