تولید کفی کفش آنتی‌باکتریال با یک دهم قیمت نمونه خارجی

0
455
تولید کفی کفش آنتی‌باکتریال با یک دهم قیمت نمونه خارجی

مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان از کیفیت بالا و قیمت پایین کفی‌های طبی این شرکت خبر داد، کفی‌هایی که نسبت به نمونه فرانسوی از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده و در عین حال قیمت آن یک دهم نمونه خارجی است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر علیرضا مسیبی، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت، گفت: یکی از مشکلات کفش این است که بعد از استفاده طولانی مدت، با عرق کردن و ایجاد بوی بد پا روبرو می‌شود. کفی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به طوری که بعد از استفاده ممکن است بو بگیرند. در نتیجه نیاز به تعویض کفی یا شستشوی آن است. برای حل این مشکل ما با ستاد نانو تماس گرفتیم و این ستاد نانومواد و اسانس‌هایی را به ما معرفی کرد که از آن‌ها در کفی‌ها استفاده کردیم.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد نانو موفق به دست‌یابی به فناوری شدیم که در آن از نانوذرات نقره استفاده می‌شود و با کمک این نانوذرات می‌توان مانع از رشد باکتری‌ها شد. این موضوع برای کفی‌های دیابتی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اگر افراد دیابتی دچار زخم پا باشند و کفی استفاده کنند، تجمع باکتری در بخش زخم اجتناب ناپذیر است و موجب عفونت می‌شود که این موضوع خطرات و هزینه‌هایی برای افراد دیابتی دارد.

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت پاپیا طب، افزود: ما دو کار را انجام دادیم، در اولین گام از پارچه‌های نانویی استفاده کردیم، پارچه‌هایی که از قبل نانومواد روی آن‌ها قرار داده شده بود. در گام دوم، دستگاهی ساختیم که می‌تواند نانوذرات را به صورت پاششی روی کفی‌ها اسپری کند. سپس با اعمال گرما، ذرات نانو روی کفی تثبیت می‌شود. سپس محلول خوشبو کننده را روی این محصول قرار دادیم.

دکتر مسیبی درباره مقایسه این محصول با نمونه خارجی، بیان کرد: مشابه این کفی‌هایی که ما در ایران تولید می‌کنیم، در فرانسه تولید می‌شود که قیمت آن در حدود ۴۶ یورو است، در حالی که ما در ایران این محصول را با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهیم. البته ما در کفی‌ها از پارچه‌های نانو و خشبوکننده‌ها نیز استفاده می‌کنیم که نمونه فرانسوی این قابلیت را ندارد.

وی گفت: شرکت پاپیا به دو بخش تقسیم شده است، بخش اول کفی‌های عمومی را برای تولیدکنندگان کفش تولید می‌کند، در بخش دوم شرکت ما کفی‌های طبی و اکسسوری‌های مربوط به کفش را تولید می‌کند. در بخش پاپیا طب، دستگاه اسکن پا را داریم که این دستگاه می‌تواند متناسب با قوس‌ کف پا، کفی‌های ویژه‌ای را ارائه می‌کند. در واقع با کمک این دستگاه می‌توانیم قوس‌های مختلف پا را با استفاده از کفی پر کنیم.

این فناور در ادامه افزود: معمولا افراد به ارتوپدی‌ها مراجعه می‌کنند تا اسکن پای آن‌ها انجام شود تا با این کار کفی مورد نیاز خود را تهیه کنند که هزینه بالایی دارد. ما با کمک این فناوری، کفی‌های مختلفی را طراحی و تولید کرده‌ایم. از دیگر محصولات پاپیا، کفی‌های پا پرانتزی است و همچنین کفی‌های دیابتی را تولید می‌کنیم که فناوری آن ثبت اختراع شده است. شرکت ما گواهینامه‌هایی از اروپا دریافت کرده‌ است و از ستاد نانو نیز برای چندین محصول موفق به دریافت گواهینامه نانومقیاس شده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید