توسعه صنعت پوشاک و کفش با تکمیل زنجیره ارزش و طراحی برندملی

0
636
معاون امور صنایع وزارت صمت در سلسله نشست های بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش

معاون امور صنایع وزارت صمت در سلسله نشست های بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش اعلام کرد: صنعت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بهتر شده است و برای توسعه صنعت پوشاک و کفش ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه‌ریزی شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در این جلسه که با حضور علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» برگزار شد، با تشریح سیاست های کلان صنعتی برای تدوین برنامه های توسعه ای در این ۴ گروه اولویت‌دار اضافه کرد: درصنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی کرده و از آنها خواستیم با برنامه ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تامین ، سبد محصول با استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع پایین دستی ارائه دهند، همچنین صنایع شاخص در بخش غذایی وآشامیدنی نیز در کنار یکدیگر سند توسعه ای طراحی خواهند کرد بر روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی ، تامین مواد اولیه و… برنامه ریزی خواهند کرد.

توسعه صادرات پوشاک و کفش با تجمیع تقاضا وتکمیل زنجیره ارزش

معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک وکفش اعم از تامین مواد اولیه، طراحی ومد، تحقیق و توسعه، تولید بازاریابی و فروش وهمچنین خدمات پس از فروش پرداخت و گفت: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است و برای ارتقاء وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه‌ریزی شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد:در مرحله اول زنجیره ارزش که تامین مواد اولیه قراردارد. بزرگان این صنعت می توانند با تجمیع تقاضا ، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحدهای صنعتی قراردهند. در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز می توان در کنار یکدیگر از ظرفیت های موجود بهره مند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکتهای حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیت های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی وارتقاء توانمندی های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل های تخصصی وصنایع پیشران تاکید کرد وگفت: تشکیل مگا‌پروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا وتکمیل زنجیره ارزش وایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این نشست های راهبردی است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ملاک باید زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: در این حوزه در کنار یکدیگر یک مگا پروژه با مجموعه ای از شرکت های توانمند که هر شرکت شناسه یکتای خود را داشته باشد، باید کار را جلو ببرند.

وی در ادامه گفت: فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان رسوخ فناوری در این صنعت و بهره مندی از صنایع دانش بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا درکل زنجیره برشمردو افزود: در حوزه آی تی و فناوری‌های نوین باید به صورت مجموعه ای و تجمیعی سرمایه‌گذاری شود دولت در مقام تسهیل گری و تنظیم گری در این حوزه ورود می‌کند.

گفتنی است در این جلسه جمعی از مهمترین تولیدکنندگان حوزه صنعت پوشاک و کفش به بیان مهمترین مسائل خود در خصوص زنجیره ارزش پرداختند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید