تنوع کیف‌ و‌ کفش‌ تولیدکنندگان همدان جوابگوی نیاز بازار نیست

0
443
تنوع کیف‌ و‌ کفش‌ تولیدکنندگان همدان جوابگوی نیاز بازار نیست

یک فروشنده کیف‌ و‌ کفش در همدان گفت: تنوع کیف‌ و‌ کفش‌های همدان جوابگوی نیاز بازار و مشتریان نیست.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از تسنیم، از سالیان گذشته تاکنون استان همدان در زمینه تولید کیف‌ و‌ کفش چرم طبیعی و مصنوعی تبحر خوبی داشته و واحدهای تولیدی زیادی را به خود اختصاص داده است.

تولیدی‌های این استان در تولید کفش‌های زنانه نسبت به کفش مردانه عملکرد بهتری دارند اما بنابر ادعای برخی فروشندگان، تنوع این کفش‌ها در حد رفع نیاز همه مشتریان نبوده و همین امر سبب واردات اجناس از استان‌هایی مانند تهران شده است.

یک فروشنده کیف‌ و‌ کفش در بازار همدان به خبرنگار تسنیم‌ گفت: تولیدکننده‌های همدان از نظر به‌کارگیری مدل‌های روز عملکرد قابل توجهی نداشته و در زمینه تولید کفش‌های مجلسی نقاط ضعف زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 10 سال سابقه فعالیت در صنف کیف‌ و‌ کفش را دارم تصریح کرد: گرایش مردم به سمت اجناس مطابق با مد روز زیاد شده و شاید بتوان گفت در برخی موارد نوع مدل کفش را به کیفیت آن ترجیح می‌دهند.

این فروشنده با تاکید بر اینکه بانوان در انتخاب کفش سخت‌گیرانه عمل می‌کنند اظهار داشت: با توجه به نوع سلیقه و تقاضای مشتریان از تولیدی‌های تهران و سایر استان‌ها اجناس را سفارش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه استفاده خانواده‌ها از فضای مجازی سبب آشنایی بیشتر مردم با مدل‌های روز شده است اظهار داشت: شرکت تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یک راهکار موثر برای بهره گیری از مدل‌های روز است.

این فروشنده افزود: معمولا اجناس را از طریق کانال‌های ارتباطی انتخاب و به صورت اینترنتی و غیر حضوری سفارش می‌دهیم.

 وی با اشاره به اینکه قیمت کفش نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: گرانی مواد اولیه و هزینه های تولید از مهم‌ترین علت گرانی است.

احمد گازرانی  رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان اظهار داشت: استان همدان در زمینه تولید کفش عملکرد موفقی داشته و همیشه برای گفتن داشته است.

200 واحد تولیدی کفش زنانه در همدان فعال است

احمد گازرانی رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان اظهار داشت: استان همدان در زمینه تولید کفش عملکرد موفقی داشته و همیشه حرفی برای گفتن داشته است.

وی با تاکید بر اینکه 200 تولید کننده در زمینه کفش زنانه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بیشتر این تولیدی‌ها در شهر همدان مشغول به‌کار هستند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان افزود: تعدادی از این تولیدی‌ها در روستای زاغه از توابع شهرستان بهار و سارج‌لو از توابع شهرستان رزن راه‌اندازی شده است.

گازرانی با اشاره به اینکه در تولید کیف و کوله‌های مدارس، چمدان و ساک‌های مسافرتی هم وضعیت خوبی داریم، تصریح کرد: بخشی از کیف‌های تولیدی همدان در استان تهران پخش و به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشتر کیف‌های مجلسی بازار از  استان‌های دیگر وارد می‌شود گفت: در زمینه تولید کیف‌های مجلسی نقاط ضعفی وجود دارد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان از گرانی قیمت مواد اولیه تولید کیف و کفش خبر داد و گفت: افزایش هزینه‌های تولید سبب گرانی 70 درصدی اجناس نسبت به سال‌های گذشته شده است.

گازرانی با تاکید بر اینکه تولید کالاها از چرم مصنوعی بیشتر از چرم طبیعی است اظهار داشت: قدرت خرید مردم در چرم مصنوعی بیشتر است.

وی افزود: هزینه یک جفت کفش و یک کیف چرم طبیعی بیش از یک میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه اجناس تولیدی استان به خارج از کشور هم صادر می‌شود، عنوان کرد: عراق، افغانستان، پاکستان و روسیه از مشتریان کیف و کفش همدان هستند.

گازرانی از توجه تولیدکنندگان به تنوع کالاها خبر داد و گفت: تیم‌های تجاری استان برای به‌روزرسانی کالاها و بالا بردن تنوع اجناس از نمایشگاه‌های خارجی بازدید می‌کنند.

وی افزود: در تاریخ 24 آبان‌ماه چند نفر از تولیدکنندگان کیف و کفش برای آوردن مدل‌های جدید و افزایش تنوع تولیدات به نمایشگاه کیف و کفش کشور ترکیه اعزام می‌شوند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با تاکید بر اینکه شیوع کرونا در کاهش صادرات محصولات استان به کشورهای همسایه تاثیر داشته است تصریح کرد: اگر صادرات رونق بگیرد بدون شک وضعیت تولیدکنندگان و اقتصاد استان هم بهتر می‌شود.

یک جوان همدانی درباره نقش مد در انتخاب کیف‌ و‌ کفش اظهار داشت: فضای مجازی و خرید و فروش اینترنتی قدرت انتخاب کالاها را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه از طریق کانال‌های تلگرامی و صفحه اینستاگرام می‌توانیم به فروشگاه‌های سراسر کشور دستیابی داشته باشیم تصریح کرد: با انتخاب عکس و مشخصات کیف یا کفش مورد نظر می‌توانیم جنس مورد نظر را سفارش دهیم.

این شهروند همدانی گفت: در سالیان گذشته اگر قصد خرید کالایی از استان دیگر را داشتیم باید حتما به صورت حضوری مراجعه می‌کردیم که کاری سخت و وقت‌گیر بود اما اکنون به راحتی می‌توان یک کالا را از دورترین نقطه کشور انتخاب و خریداری کنیم.

وی افزود: اگر مدل‌های جدید روز در بازار همدان هم موجود باشد ترجیح می‌دهم خرید حضوری داشته باشم اما در صورتی که وجود نداشته باشد از ظرفیت خرید اینترنتی از استان‌های دیگر استفاده می‌کنم.

به گزارش تسنیم حالا که خرید و فروش اینترنتی رونق گرفته و تولیدکنندگان به راحتی قادرند اجناس خود را برای کل کشور به اشتراک و نمایش گذاشته و در میدان رقابتی حاضر شوند، باید فرصت را مغتنم شمرده و با بهره‌گیری از متد روز به اقتصاد خود و استان کمک کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید