خلاقیت با تلفیق هنر و صنعت کفش

0
802
شرکت خلاقی که از تلفیق هنر و صنعت کفش تولید می‌کند

یک شرکت خلاق ایرانی با استفاده از فناوری و هنر ایرانی دست به تولید کفش‌هایی زده که کیفیتی بالا اما قیمت پایینی دارند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری آنا، یکی از شرکت‌های خلاق ایرانی با تلفیق هنر و صنعت موفق به تولید کفش‌هایی شده که از نظر کیفی قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی است اما قیمت کالای ساخت‌ایران ۱۰ برابر کمتر از محصولات خارجی است. این شرکت فعالیت خود را پنج سال پیش آغاز کرده و محصولات آن در بسیاری از مغازه‌های کفش‌فروشی به فروش می‌رسد.

آرش حسامی در گفت‌وگو با اشاره به این که هدف از تولید این کفش‌ها ساخت برندی مانند نایکی یا آدیداس در ایران است، گفت: تاکنون استقبال خوبی از محصولات شده، مخاطب جوان وقتی تنوع و کیفیت را در کفش‌های ساخت داخل می‌بیند و قیمت‌ها را مقایسه می‌کند، جذب می‌شود. در طراحی و ساخت این کفش‌ها هنر به عنوان یک مکمل در صنعت کفش آمده است.

وی افزود: بر این باورم که آینده جذابی در انتظار صنعت تولید کفش کشور است، صادرات یک جفت کفش معادل یک بشکه نفت است، بنابراین اگر صادرات کفش ایرانی رقم بخورد، به‌راحتی می‌تواند درآمد یک سکوی نفتی را برای کشور داشته باشد. طرح‌های کارشده روی کفش‌های شامل نقاشی‌های بین‌الملل، آثار مینیاتوریست‌های ایرانی و هنرهای پست مدرن دنیاست.

مدیرعامل این شرکت خلاق با بیان این که در ساخت این کفش‌ها از تلفیق چرم‌های قدیمی و کهنه استفاده شده که رنگ تازه‌ای به ماریجین رنگ‌ها داده است. قیمت این کفش‌های ایرانی ۱۰ برابر پایین‌تر از محصولات خارجی است و از سوی دیگر گارانتی دارد. در حالی که نمونه‌های خارجی چنین گزینه‌ای ندارند.

حسامی گفت: برندهای بسیاری در صنعت کفش جهان برای ایرانی‌ها بت به شمار می‌رفتند و محصولات آنها با قیمت‌های عجیب و غریبی وارد بازار می‌شد درهای صنعت کفش جهان برای مدت طولانی به روی ایران بسته بود و راهی برای ورود برندهای خارجی به کشور وجود نداشت. بنابراین دانش ساخت بسیاری از کفش‌ها را با مهندسی معکوس به دست آوردیم. در ساخت زیره و رویه کفش‌ها از فناوری‌های بسیاری استفاده می‌شود و نیاز به آنالیزهای آزمایشگاهی دارد تا به استانداردهای اروپایی برسد، بنابراین مجبور بودیم این خلأ را با مهندسی معکوس پر کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید