کاهش 90 درصدی تقاضای کيف در آستانه بازگشايی مدارس

0
422
کاهش ۹۰ درصدی تقاضای کيف در آستانه بازگشايی مدارس

رئيس اتحاديه سراجان تهران از کاهش بيش از ۹۰ درصدی تقاضا در اين صنف خبر داد و گفت که صادرات کيف نياز به حمايت دارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، سيد محمود موسوی با بيان اينکه طي دو سال گذشته با توقف سفرهاي زيارتي، عروسيها و مهمانيها و همچنين رواج آموزش مجازي، آسيب سختي به اين صنف وارد شد، اظهار کرد: در چنين شرايطي تقاضا نه تنها براي کيف مدرسه بلکه براي کيفهاي زنانه، چمدان و امثال آن نيز کاهش يافته است.

وي همچنين با اشاره به افزايش چشمگير نرخ ارز گفت: در نتيجه مجموع اين شرايط خيلي از افراد صنف سراجان ورشکست شدند و دولت هم هيچ حمايتي از ما نکرد. براي مثال در بخش ماليات نه تنها صنوف آسيبديده معاف نشدند بلکه ماليات افزايش هم يافت.

رئيس اتحاديه سراجان در مورد ميزان افزايش قيمت کيفهاي مدرسه در سال جاري گفت: با توجه به اينکه توليد کم شده، افزايش قيمت جزئي نسبت به دو سال پيش داشتيم.

وي در ادامه از تصميمات ستاد ملي کرونا انتقاد کرد و گفت: حالا که واکسن به تعداد زياد وارد شده، ستاد کرونا زمان حدودي بازگشايي مدارس را اعلام کند تا مغازه داران و خريداران از بلاتکليفي خارج شوند، اما اين تصميمات تا لحظه آخر اعلام نميشود. اين در حالي است که همه شوق و ذوق بچه ها براي روزهاي اول سال تحصيلي است و اگر اين روزها بگذرد ممکن است خانوادهها هم ديگر براي خريد اقلام مدرسه مراجعه نکنند.

موسوي با اشاره به آسيب بلاتکليفي به واحدهاي صنفي اظهار کرد: سال گذشته وزير آموزش و پرورش ضربه سنگيني به صنف سراجان وارد کرد؛ چرا که اعلام شد مدرسهها از ۱۵ شهريورماه باز ميشوند، اما اين بازگشايي منتفي شد و کالاهاي توليد شده روي دست توليدکنندگان ماند.

وي همچنين از کاهش بيش از ۹۰ درصدي تقاضا در اين صنف خبر داد و گفت: اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد هم تقاضا وجود داشت با تصميمات نادرست ستاد ملي کرونا از بين رفت.

رئيس اتحاديه سراجان تهران در پاسخ به سوالي درباره ميزان صادرات و وضعيت قاچاق در اين صنف نيز گفت: مقدار کمي کيف زنانه به عراق صادر ميشود، اما براي افزايش آن نياز به حمايت دولت است. در مورد قاچاق، افزايشنرخ ارز باعث شده قاچاق صرفه اقتصادي نداشته باشد. از طرف ديگر کيفيت کيف هاي ايراني به ويژه در بخش کيفهاي چرمي با کالاهاي خارجي از جمله ايتاليايي برابري ميکند و از کالاهاي چيني بهتر است.

وي در پايان با اشاره به حضور گسترده “اتباع غير مجاز” در صنف سراجان تصريح کرد: اين در حالي است که اين صنف از مشاغل ضعيف محسوب ميشود و حضور اتباع در آن ممنوع است؛ بنابراين مقرر شده با همکاري اتاق اصناف و پليس اماکن از حضور آنان جلوگيري شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید