تشکل‌ها در تعامل با همه ذی‌نفعان خود فعالیت کنند

0
398
تشکل‌ها در تعامل با همه ذی‌نفعان خود فعالیت کنند

اعضای هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران در دیدار با معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران از اثرات منفی ایجاد تشکل‌های موازی سخن گفتند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق ایران، اعضای هیات مدیره و دبیر جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران با معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران دیدار کردند. در این نشست اثرات منفی ایجاد تشکل‌های موازی بر روند فعالیت تشکل‌های موجود، مورد تاکید قرار گرفت.

اعضای هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران همچنین خواستار رایزنی برای تسهیل فرایند صدور کارت بازرگانی برای تشکل‌ها شدند. بر اساس اظهارات آنها در حال حاضر مشکلاتی در سامانه صدور کارت وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

فرآیند رتبه‌بندی تشکل‌ها که توسط اتاق ایران انجام می‌شود و بررسی روند برگزاری همایش افق صنعت کفش، موضوعات دیگری بودند که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

اعضای هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران در دیدار با معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران

در این راستا مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران صاحبان اصلی اتاق ایران را فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های استانی، اتاق‌های مشترک و تشکل‌ها عنوان کرد که هویت اصلی اتاق ایران را می‌سازند.

به اعتقاد او اتاق ایران خانه فعالان اقتصادی و پل ارتباطی بین آنها با حاکمیت، افکار عمومی، سایر بخش‌های اقتصادی و سایر کشورهاست.

او خاطرنشان کرد: اتاق ایران با هر تعریفی از منافع قانونی و مشروع اعضای خود که متضمن منافع ملی باشد، حمایت می‌کند. از سویی طبق قانون، جایگاه مشورتی دارد و در این راستا انتظار می‌رود در مقام مشاوره، نکات فنی و تخصصی خود را به عنوان مشاوری امین، مشفق و دلسوز ارائه دهد.  

علیخانی استفاده موثر از ظرفیت‌هایی که در اختیار اتاق ایران برای ارائه مشاوره‌های کارامد وجود دارد را ضروری خواند و تاکید کرد: از جمله ظرفیت‌هایی که اتاق ایران می‌تواند از آنها استفاده کند، اعضای اتاق‌های استانی، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک هستند. در این بین کمیسیون‌های تخصصی نیز به عنوان اتاق فکر فعال بوده و در کنار مرکز پژوهش‌های اتاق ایران که محل مطالعات پژوهشی و استفاده از تجربیات بین‌المللی است، قرار دارد.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مسئولیت اجتماعی که همواره بخش قالب آن بر دوش بازاریان، پیشه‌وران، صنعت‌گران و فعالان اقتصادی بوده است، اشاره کرد.

بر اساس اظهارات او هر جا که تولید ثروت اتفاق افتد و سودی کسب شود، بخشی از آن به عنوان خمس، زکات، مالیات و امور خیر خرج می‌شود. در ایران نیز همواره موضوع مسئولیت اجتماعی بر اساس همین الگو پیاده شده است.

علیخانی همچنین درباره توسعه فعالیت‌های تشکلی در کشور و ضرورت افزایش سطح عضویت‌ها صحبت کرد و از تشکل‌ها خواست همواره با همین رویکرد حرکت کنند.

به اعتقاد او لازم است هر تشکلی در تعامل و رفتار با همه ذی‌نفعان خود جلو برود و در این راستا آموزش‌های تشکلی و مدیریتی را در دستورکار خود قرار دهد.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران برگزاری همایش افق صنعت کفش را نیز اقدامی موثر خواند و به طور کلی سخن گفتن با ذی‌نفعان، افکار عمومی و مسئولان دولتی و تصمیم‌ساز را در مناسبت‌های مختلف، اقدامی مفید و ضروری توصیف کرد.

او تاکید جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران درباره تبدیل کشور به هاب منطقه در حوزه کفش را برنامه‌ای قابل اجرا دانست و تاکید کرد: شاید به دلیل محدودیت‌ها، نامساعد بودن محیط کسب‌وکار، پیچیدگی‌های محیط قانونی، وجود رویه‌های غیر ضرور، مدیریت سلیقه‌ای، نبود شفافیت‌ و غیره رسیدن به این هدف سخت باشد اما غیرممکن نیست. با هم‌گرایی و برنامه‌ریزی می‌توان به این هدف رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید