ترکیه بازار کفش در عراق را از ایران گرفت

0
382
علیرضا جباریان فام

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: ۶۰ درصد تولید کفش کشور در تبریز انجام می شود و ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون جفت کفش، سالانه در ۳۵۸۰ واحد تولیدی و خدماتی در تبریز تولید می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از فارس، علیرضا جباریان فام امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت به ظرفیت بالای صنعت کفش استان در کشور اشاره و اظهار کرد: ۶۰ درصد تولید کفش کشور در تبریز انجام می شود و ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون جفت کفش، سالانه در ۳۵۸۰ واحد تولیدی و خدماتی در تبریز تولید می‌شود.

علیرضا جباریان فام ادامه داد: هم اکنون شاهد وجود زنجیره کامل ارزش در حوزه کفش در تبریز و استان هستیم و ۱۱۰ هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا نامه‌ای از صنعتگران کفش تبریز در ۹۵ سال قبل خطاب به مجلس وقت یافته که دقیقا مشکلات صنعتگران امروز است، یادآور شد: اکثر فعالان حوزه کفش، واحدهای کوچک و متوسط هستند که در وضعیت رکود تورمی امروز، کمرشان در حال شکستن است اگر نتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش بهره مند شوند با ورشکستگی مواجه خواهند شد و بازارهای صادراتی را از دست خواهند داد.

وی متذکر شد: در سال های اخیر بزرگترین بازار صادراتی را که کشور عراق بود از دست دادیم چرا که ترکیه به صادرکنندگان کفش خود ۵ تا ۱۳ کاهش مالیاتی داده و امکان رقابت با تورم امروزی کشور برای ما وجود ندارد.

آمایش سرزمین بازنگری شود

امیر نراقی، رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان آذربایجان شرقی نیز خواستار عطف به ماسبق شدن قانون در مورد کمیسیون ماده ۶ و ۱۱ محیط زیست شد، چرا که بسیاری از ۳ سال پیش اقدام به تاسیس واحدهای صنعتی کرده‌اند ولی امروز با تغییر قانون به مشکل برخورده‌اند. وی همچنین خواستار بازنگری جدی در آمایش سرزمین و توجه به ظرفیت‌های هر استان شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید