تامین مواد اولیه، چالش تولیدکنندگان کفش دست دوز

0
531

با وجود توانایی ساخت مواد اولیه در صنعت کفش دست دوز، تولیدکنندگان این صنعت از موانع تولید گلایه دارند.

اخبار صنعت چرم و کفش – آقای محمد اسکندر عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست دوز در نشست کارشناسی با خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما؛ تامین مواد اولیه را یکی از چالش‌های تولیدکنندگان صنعت کفش عنوان کرد و گفت: نوسان قیمت در مواد اولیه کفش دست دوز، چالش اصلی تولیدکنندگان در ادوار مختلف بوده است و از آن جا که در زنجیره‌ی تولید کفش، مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود، این ظرفیت وجود دارد تا چرخ چندین صنعت به واسطه‌ی تولید کفش بچرخد.

آقای علی اینانلو تولیدکننده کفش دست دوز درباره‌ی تامین مواد اولیه در این صنعت افزود: کارخانه‌های چرم داخلی اگر امکانات لازم را داشته باشند، توانایی آن را دارند تا بهترین چرم دنیا را تولید کنند، اما در برخی مواقع شاهد صادرات چرم‌های داخلی به کشور‌های دیگر همچون ترکیه و اسپانیا، هستیم که صرفا رنگ و ساخت و ساز را روی آن انجام می‌دهند و محصول دوباره به کشور خودمان وارد می‌شود.

وی گفت: در حالی که برخی مواد اولیه کفش دست دوز، همچون نخ، ورق‌های تکسون، میخ و مواد پی وی سی در داخل تولید می‌شود، اما برخی مواقع واردات هم صورت می‌گیرد. به عنوان نمونه در صنعت کفش دست دوز، فقط ۱۵ درصد تولید نخ داخلی داریم. اگر چه تولید کنندگان توانایی تولید نخ را دارند، اما به دلیل نبود حمایت، تولید برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

عضو اتحادیه کفاشان دست دوز درباره‌ی ظرفیت تولید انواع زیره کفش در کشور افزود: در سال‌های اخیر تولیدکنندگان زیره پیشرفت زیادی داشتند و تولیدشان جلوی واردات این محصول به کشور را گرفته است. در سال‌های قبل ۹۰ درصد زیره‌ها وارداتی و تنها ۱۰ درصد آن تولید داخل بود که با پیشرفت در تولید این محصول، در حال حاضر ۸۰ درصد زیره‌ها ساخت داخل و ۲۰ درصد دیگر از کشور ترکیه وارد می‌شود.

آقای محمد اسکندر عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست دوز از نقش موثر نمایشگاه بین المللی امپکس گفت: نمایشگاه امپکس که در حوزه‌ی کیف و کفش چرم و صنایع وابسته هر ساله به صورت بین المللی برگزار می‌شود، فرصت بسیار خوبی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا ظرفیت و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید