تاسیس شهر کفش قهجاورستان مشکل تولیدکنندگان را حل می کند

0
537
تاسیس شهر کفش قهجاورستان مشکل تولیدکنندگان را حل می کند

امام جمعه قهجاورستان گفت: یکی از صنایع مطرح شهرستان بخش تولید کفش قهجاورستان است که با همکاری شهرداری کارهای خوبی را برای احیای این صنعت بومی انجام داده‌ایم.

اخبار صنعت چرم و کفش – حجت الاسلام قاسمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی از تولیدکنندگان کفش از قشر ضعیف جامعه هستند، اما مشاهده می‌کنیم کفش‌های برخی از نشان‌های تجاری معروف را که در بازار با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسد را این افراد تولید می‌کنند. ولی خودشان از فروش این کفش‌ها عاجز هستند چرا که قدرت مانور برای عرضه محصولاتشان را ندارند. برای همین بسیاری از دلال‌ها کفش تولیدکننده‌های قهجاورستان را با یک سوم قیمت بازار خریداری می کنند و در ازای همین مبلغ کم نیز چک طویل المدت به تولید کننده می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با تاسیس شهر کفش در قهجاورستان این موضوع تا حدی حل می‌شود که البته در پیچ و خم مشکلات اداری برای این کار هستیم. بروکراسی مشکلی است که ما در کل کشور داریم و برخی از ادارات به جای تسهیل در امر تولید به دنبال سنگ‌اندازی جلوی پای تولیدکننده هستند. یکی از مشکلات دیگر بحث شهرک‌های صنعتی هستند. شهرک‌های صنعتی باید قلب تپنده تولید کشور باشند، ولی متاسفانه این شهرک‌هایی که در بیابان‌ها تأسیس می‌شوند و تنها آب، برق و برخی از امکانات دیگر را در آن می‌آورند، مابه ازای آن پول زیادی را از صنعتگر می‌گیرند.

امام جمعه قهجاورستان گفت: برخی از این سرمایه‌گذاران را که به واسطه‌ای می‌دیدم به دلیل همین بروکراسی‌ها و هزینه‌ها گریه می‌کردند. نباید کارهای ما مردم را به تنبلی سوق دهد. برخی به خاطر همین بروکراسی‌ها پیش خودشان فکر می‌کنند که به جای سرمایه گذاری در صنعت و اقتصاد کشور پول خودشان را در بانک بگذارند و سود ماهیانه بگیرند.

نباید در حق مالیات دهندگان اجحاف شود

قاسمی در مورد مسائل شهرستان قهجاورستان گفت: مالیات یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان است. درست است که برخی از افراد فرارهای مالیاتی دارند، اما نباید در حق افراد دیگری هم که مالیات می‌دهند اجحاف صورت گیرد. مالیات هر شخص باید به اندازه باشد. در مورد قانون کار نیز به همین صورت است و درست است که برخی از اقدامات در ظاهر به صلاح کارگر است، ولی نباید اینطور باشد که برخی از این ادارات بر سر تولید کننده بریزند. در این صورت تولیدکننده از کرده خودش که ایجاد اشتغال و تولید ثروت است پشیمان می‌شود.

قبض های سرسام آور بلای جان تولیدکننده

وی در مورد مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان افزود: اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان شهرستان است. اینکه قیمت حامل‌های انرژی آزاد شد، ولی منافع آن به سمت تولید و مردم برنگردد باعث مشکل می شود. یکی از مسئولان شهرک‌های صنعتی شهرستان می گفت “برای فلان حامل انرژی ما برای یک کارخانه قبض یک میلیارد تومانی صادر می‌کنیم”. سوال من اینجاست که این کارخانه از کجا می‌تواند چنین قبض‌هایی را صادر کند یا اداره برق به شهرک صنعتی اعلام کرده خودتان مستقیما باید با یک نیروگاه برای تأمین برق شهرک قرارداد ببندید. این مشکلات باید در رده‌های بالا حل شود.

امام جمعه قهجاورستان گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر ما بحث طرح جامع شهرستان است که یکی از مجموعه‌های کارگاهی که چند سال است تاسیس شده را به عنوان کارگاه قبول دارد، اما جهاد کشاورزی برای آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است. تغییر کاربری این زمین‌های کشاورزی محرز است، اما وقتی این اتفاق افتاده است مدیران باید در مورد این موضوعات خودشان انعطاف نشان داده و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند. کشاورزی برای این زمین‌ها میسر نیست چرا که آب و طرح کشتی برای این زمین‌ها مطرح نیست و در همان بدو تاسیس که چند سال پیش بوده است در صورت اشکال قانونی باید از تاسیس این کارگاه‌ها جلوگیری می شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید