تاثیر مستقیم قیمت دلار در افزایش قیمت کفش

0
618
محمد عرب مدیرعامل کفش شیما

پتروشیمی‌ها براساس قیمت دلار جنس خود را می‌فروشند و تاثیر مستقیم قیمت دلار در افزایش قیمت کفش کاملا مشهود است.

اخبار صنعت چرم و کفش – محمد عرب مدیرعامل کفش شیما در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تاخیر چند ماهه در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: عدم معرفی وزیر و آغاز به کار او باعث شده تا در این وزارتخانه ما شاهد کُند شدن کارها و به تعویق افتادن آن باشیم.

وی ادامه داد: امروز همانطور که رئیس جمهور گفت ما در جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ اقتصادی بعضی وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت نقش فرماندهی را دارند و بسیار مهم است که این وزارتخانه یک مدیری داشته باشد که کارها را انجام بدهد و با سرپرست نمی‌توان بسیار از کارها را انجام داد.

مدیرعامل کفش شیما با اشاره به اینکه اقتدار هر کشوری در اقتصاد، مسئله تولید است، افزود: امروز بسیاری از نامه‌های ما و تولیدکنندگان بخش خصوصی به وزارت صمت بی‌پاسخ مانده است و از طرف دیگر ترخیص اجناس در گمرک سخت شده است و این مسائل به تولید ضربه می‌زند و اگر وزارتخانه صمت وزیر پرقدرتی داشته باشد قطعا این کارها سریعتر انجام خواهد شد.

عرب با اشاره به گران شدن اجناس و مواد اولیه تولید در ماه‌های اخیر بیان کرد: پتروشیمی‌ها براساس قیمت دلار جنس خود را می‌فروشند و قطعا تغییر در قیمت دلار به صورت مستقیم برروی تولیدات پتروشیمی‌ها نیز تاثیر دارد. هرچند رئیس بانک مرکزی می‌گوید قیمت دلار واهی است اما این قیمت واهی به صورت واقعی بر قیمت مواد اولیه و گرانی آنها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت اجناس برروی طبقه متوسط و زیر متوسط فشار زیادی وارد می‌کند، گفت: برخی اجناس همچون مواد لبنی و غذایی قیمت‌شان آنی افزایش پیدا می‌کند و مصرف‌کننده آن را کاملا حس می‌کند. قیمت برخی اجناس به دلیل روند تولیدشان دیرتر گران می‌شود و اثر گرانی آن برروی تولیدکننده بیشتر است.

مدیرعامل کفش شیما با اشاره به اینکه روند افزایش قیمت کفش فصلی است، گفت: تولیدکنندگان و فروشندگان کفش محصولات خود را به‌روز می‌فروشند اما با درآمد حاصل از فروش خود نمی‌توانند دوباره همان مواد اولیه را تهیه کنند و به همین دلیل بسیاری از آنها دیگر نمی‌توانند به تولید ادامه بدهند و مجبورند کارخانه و تولیدی خود را تعطیل کنند.

عرب ادامه داد: به طور مثال من حدود سه هفته پیش کالایی را که با مواد اولیه کیلویی 12 هزار تومان تولید کرده بودم فروختم و چک آن را دریافت کردم، حال باید برای خرید مواد اولیه همان کالا، همان مواد اولیه را کیلویی 20 هزار تومان خریداری کنم و این مسئله توان تولید ما را کاهش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید