بگذرد این روزگار تلخ‌ تر از زهر

0
553
شراره کدخدازاده- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

متولدین دهه پنجاه به نوعی بچه‌های انقلاب محسوب می‌شوند چه کسانی که قبل از بهمن 1357 به دنیا آمده‌اند و چه کسانی که بعد از آن.
ما خاطرات خوبی از ایام دهه فجر در دوران دبستان داریم. تهیه روزنامه‌های دیواری، تزئین در و دیوار مدرسه با پرچم‌ها و کاغذهای رنگی، مشارکت در گروه‌های سرود و تئاتر و حفظ کردن اشعار انقلابی.
بهمن ماه هر سال، با شنیدن سرودهای انقلاب خاطرات سال‌های دور برایمان زنده می‌شود و ناخودآگاه آن اشعار را زمزمه می‌کنیم البته هر سال یا یک حس و حال غریب دیگر.
چند سالی است که که در بهمن ماه موضوع چرم و محصولات چرمی هم در ذهنمان تداعی می‌شود. این که چرا این ماه را برای ویژه نامه محصولات چرمی انتخاب کرده‌ایم دلایل متعددی داشت. زمانی که اوضاع اقتصادی بهتر بود تعداد زیادی از ارگان‌های دولتی و خصوصی برای تهیه هدایای مخصوص عید نوروز از محصولات چرمی به خصوص کیف و کمربند استفاده می‌کردند و فروش واحدهای تولیدی در این ماه بیشتر می‌شد و از طرفی دیگر نمایشگاه چرم هند که یکی از نمایشگاه‌های معتبر دنیا محسوب می‌شود در این ماه برگزار می‌گردید. البته این موضوع نیز مانند خیلی از موضوعات دیگر دچار سندروم هر سال دریغ از پارسال شده است چرا که دیگر خبری از هدایای چرمی نوروز نیست و نمایشگاه هند هم به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و به وقتی دیگر موکول شد.
به هر حال ما تحت هر شرایطی هستیم و به دنبال مدیر مسئول مجله وظایف مطبوعاتی و فرهنگی خودمان را به خوبی انجام می‌دهیم و این شماره هم به موضوع چرم و محصولات چرمی پرداختیم که امیدوارم از خواندن مطالب لذت ببرید.
حالا بهمن ماه بوی چرم همراه با اشعار انقلابی را در ذهنمان تداعی می‌کند و زیر لب این اشعار را زمزمه می‌کنیم.
بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر
بار دگر روزگار چون شکر آید
هرچه مجاهد زبند و حبس درآید
عمر فساد و ستم دگر به سرآید
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
رهبر محبوب خلق از سفر آید


شراره کدخدا زاده

سردبیر مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید