رئيس اتحاديه كفش ماشيني: به مطالبات صنف كفاشان در دوران تعطيلي توجه شود

0
1973
رئيس اتحاديه كفش ماشيني: به مطالبات اصناف در دوران تعطيلي توجه شود

علي اژدركش، رئيس اتحاديه كفش ماشيني تهران طي نامه اي به رياست ستاد ملي كرونا، خواستار توجه به مطالبات اصناف در دوران تعطيلي كسب و كارها شد. در ادامه متن نامه علي اژدركش خطاب به رياست ستاد ملي كرونا را مي خوانيد:

ریاست محترم ستاد ملی کرونا

با سلام و احترام
ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همکارانتان در کادر درمان کشور که در خط مقدم، با جانفشانی و فداکاری در حال مبارزه با بیماری منحوص کرونا می‌باشند با توجه به تمدید تعطیلی های کروههای شغلی ۲،۳،۴ مطالبی به شرح ذیل حضورتان عرض می‌نمایم.
از آنجاییکه اینجانب خود پزشک می باشم و در زمان خدمت بارها بیماری های سخت مسری از مراجعه‌کنندگان خود گرفته‌ام به همراه اعضائ محترم اتحادیه کفش ماشینی تهران و کلیه عزیزان و همکاران فعال در صنف و صنعت کفش در سطح کشور، رسما اعلام می‌داریم که سلامت جامعه و جان تک تک عزیزان و هم میهنان ما الویت اول و آخر ما نیز می‌باشد و با تمام وجود حاضر به همکاری و مشارکت در مبارزه با این ویروس همه گیر و تعطیل کردن واحدهای صنفی خود می باشیم. ولی در این باره توجه به درخواست‌های ذیل شرط هر مدیریت جهادی و وجدان بیداری می‌باشد؛
1- در صورت بسته بودن اصناف، کلیه ادارات و ارگان‌های مرتبط مثل بانک‌ها، بیمه، مالیات و… باید تعطیل باشند.
2- حق بیمه سهم کارفرما برای یکماه تعطیلی باید به طور کامل بخشیده شود و از آنجاییکه همکاران من با وجود تعطیلی حقوق پرسنل خود را پرداخت می‌کنند و از بیکار شدن آنها جلوگیری به عمل می‌آورند، اخذ هرگونه وجه بیمه از واحد تعطیل شده، به هیچ وجه روا‌ نمی باشد.
3- شبکه حمل‌و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس یا تعطیل شده و یا اینکه با ظرفیت بسیار پایین فعالیت نماید، چرا که با توجه به عدم رعایت اولیه‌ترین پروتکل‌ها، مهمترین محل‌ها برای انتقال ویروس می‌باشند و در این صورت با بسته شدن اصناف حتی برای ماه‌ها دردی دوا‌ نخواهد شد.
4- اخذ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده حداقل ۶ ماه به تعویق بیافتد و تخفیفات مالیاتی حمایتی در نظر گرفته شود.
5- وجوه مربوط به شهرداری، همانند حق کسب و پیشه، پس ماند و… به طور کامل بخشیده شود.
6- از برگشت خوردن چک‌ها در شبکه بانکی و ریختن آبروی افراد زحمتکش و آبرومند جلوگیری به عمل آید.
7- لطفا توجه کنید که کاهش نیروی کار ادارات دولتی باعث ایجاد صف و ازدحام ارباب رجوع شده است که خود موجبات انتقال ویروس می‌باشد.
مسلما با بستن شبکه فروش و اصناف به عنوان تنها منبع تزریق‌کننده مالی به شبکه توزیع، بدون در نظر گرفتن هیچگونه حمایت و کمک مادی و معنوی، نه تنها آمار انتشار ویروس کرونا کم نخواهد شد (که کم هم نشده است) بلکه در سال رفع موانع تولید، مانعی بزرگ بر سر راه تولید کشور اضافه شده و موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خواهد شد.
لذا خواهشمند است تا با قید فوریت به درخواست‌های به حق این قشر آسیب‌پذیر و زحمتکش که به حق بازوان توانمند انقلاب می‌باشند رسیدگی فرمایید… در غیر اینصورت با توجه به مشکلات موجود، موافقت خود را با بازگشایی اصناف به همراه رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اعلام فرمایید.

با کمال احترام

علی اژدرکش و هئیت مدیره اتحادیه کفش ماشینی
به نمایندگی از اعضا محترم و همکاران فعال در صنف کفش در سطح کشور

رونوشت :
وزیر محترم صمت
کمیسیون محترم صنایع مجلس شورای اسلامی
کمیسیون محترم اقتصادی مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم اتاق اصناف ایران
ریاست محترم اتاق اصناف تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید