به ‌دنبال اتحاد تشکل‌ ها هستیم

0
392
مسعود مودتی رئیس اتحادیه چرم، کیف و لوازم جانبی کفش تبریز

بیست و سومین نمایشگاه کیف و کفش تبریز و همچنین هفتمین نمایشگاه ملزومات کیف و کفش تبریز از ۲۲ تا ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ در تبریز برگزار می‌شود.

فضای نمایشگاهی کیف و کفش تبریز
درباره برگزاری این نمایشگاه مسعود مودتی رئیس اتحادیه چرم، کیف و لوازم جانبی کفش تبریز در گفتگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش بیان کرد: در خصوص نمایشگاه کفش تبریز باید عنوان کرد، با همکاری اتحادیه‌های کشوری به‌ویژه اتحادیه کفاشان تبریز، اتحادیه چرم‌فروشان تبریز و انجمن کفش تبریز و همچنین اتحادیه‌های همدان، مشهد و اصفهان توانستیم که دو سالن بزرگ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز را به صنعت اختصاص دهیم.

تبلیغات گسترده برای نمایشگاه
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبلیغات خوب و گسترده‌ای برای نمایشگاه هم در داخل و هم در کشورهای همسایه انجام شده است. امیدواریم که نمایشگاه پربار و خوبی را داشته باشیم تمام تلاش ما بر این است که خروجی این نمایشگاه به نفع همکاران عزیز ما باشد. از مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز تشکر می‌کنم که بی‌غل و غش و صادقانه برای صنعت کفش خدمت می‌کند.

۸۰ درصد زیرساخت‌های شهرک تبریز انجام شده است
رئیس اتحادیه چرم، کیف و لوازم جانبی کفش تبریز درباره شهرک تبریز نیز عنوان کرد: اتحادیه چرم و کیف و لوازم کفش به عنوان مسئول تیم موسس شهرک از ابتدای پای کار بوده‌اند.
به لطف خدا دومین مرحله از انتخابات هیئت مدیره شهرک برگزار شد و بالای ۸۰ درصد از زیرساخت‌های شهرک انجام شده است. شهرک کیف و کفش چالیش تبدیل به یکی از برندهای شهرک‌های ایران شده است و به عنوان بهترین شهرک می‌توان از آن الگوبرداری کرد.
از همکاران و کسانی که در نمایشگاه حضور دارند تقاضا دارم که از شهرک نیز دیدن به عمل آورند و حتماً با نام برند خود در این شهرک شعبه‌ای یا فروشگاهی داشته باشند. ما اعلام آمادگی می‌کنیم از تولیدکنندگان و فروشندگان که در سراسر ایران هستند و می‌خواهند در شهرک ما حضور داشته باشند همه گونه از آنها حمایت به عمل می‌آوریم.

پیگیر موضوع مالیات هستیم
وی همچنین با اشاره به موضوع مالیات عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ و اواخر سال ۱۳۹۹ پیگیر مسائل امور مالیاتی بودیم و جلساتی با سازمان امور مالیاتی برگزار کرده و از یک تیم آموزشی دعوت به عمل آوردیم. از این رو اعضای ما کمترین صدمات را از موضوع مالیات دیدند. در سال‌جاری نیز جلساتی با مسئولان سازمان امور مالیاتی داشتیم و درباره مشکل برخی از اعضا که به‌صورت نامتعارف مالیات آنها افزایش یافته بود، صحبت کردیم که در نهایت مشکل آنها برطرف شد. امیدواریم از سال دیگر مشکلی در زمینه مالیات نداشته باشیم. در این زمینه پیشنهاداتی به سازمان امور مالیاتی ارائه کردیم. از جمله اینکه سیستم‌هایی در کارخانه‌ها تعبیه شود برای نمونه زمانی که کارت کشیده شود، به‌صورت آنلاین مالیات آن نیز کسر شود و مابقی آن به حساب خود فروشنده واریز شود. با این تفاصیل اگر مالیاتی را با ۱۵ درصد پرداخت می‌شود که اگر به صورت نقدی باشد، تخفیف‌هایی به آنها اختصاص داده شود. همچنین خواهان تیم آموزشی از اداره امور مالیاتی بودیم به این خواسته ما نیز جواب مثبت دادند و هم‌اکنون این تیم آموزشی مشاوره رایگان به اصناف می‌دهند.

برگزاری جلساتی برای عدم منع واردات
مودتی ادامه داد: در جلسه ای که به خانم محرابی مدیر عامل اداره کل نساجی کشور داشتیم، بحث‌هایی درخصوص ممنوعیت واردات برخی مواد اولیه انجام شد و از ایشان خواهش کردیم که تجدیدنظری در این زمینه داشته باشند. برای نمونه زیپ انواع و اقسام مختلفی دارد که برخی از آنها در ایران قابل تولید نیست یا برخی چرم‌های مصنوعی تمام نیاز بازار را در داخل پاسخگو نیست و نیاز داریم که مقداری چرم مصنوعی وارد کنیم. برای حمایت از تولید محصول باکیفیت ایرانی، نیاز به مواد اولیه مرغوب دارد تا بتوانیم محصول و کفش خوبی تولید کنیم.

نیمه دوم سال جاری پررونق خواهد بود
وی در ادامه افزود: نیمه دوم سال‌جاری را بسیار خوب پیش‌بینی می‌کنیم. از ابتدای سال، سال خوبی را آغاز کرده‌ایم. با عبور از بیماری کرونا رونق دوباره به بازار بازگشته است. نیمه دوم سال نیز حتماً بهتر از نیمه نخست خواهد بود و ماه‌های خوبی را پیش‌رو داریم. از همکاران تقاضا دارم که دقت بیشتری در زمینه تولید داشته باشند. مدل در بازار حرف نخست را می‌زند. ما نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت کفش داشته‌ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید