به اهدافمان توجه کنیم

0
725
افشین شادی مهر، مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سرمقاله

سلام بر خوانندگان عزیز که همواره موجب دلگرمی ما هستند.
اولین ماه پاییزی هم شروع شد و در حالی رو به پایان می‌رود که نمایشگاه دیگری از کفش و چرم در آن آغاز خواهد شد و تحول و شوقی دیگر در جان اهالی صنعت خواهد انداخت. عده‌ای از دوستان می‌پرسند آیا این تعداد نمایشگاه در صنعت لازم است؟ من معتقدم اگر هر ماه هم یک نمایشگاه برای صنعت داشته باشیم، باز هم کم است. مشروط بر این که نمایشگاه‌ها از رقابت ناسالم خارج شوند و ازهم کپی‌برداری نکنند و هر نمایشگاه کار خودش را انجام دهد.
چند سال گذشته در شهرهای قم و اصفهان نمایشگاه‌هایی برگزار شد که در نوبه خود بی‌نظیر و یا کم نظیر بودند و هر کدام در راستای اهداف خود و با برنامه‌های از پیش تعیین شده به کار خود ادامه دادند. از چند ماه قبل جانمایی‌ها انجام شده بود و میهمانان هم چند ماه مانده به نمایشگاه دعوت شده بودند. دوران نمایشگاه هم بازدیدکننده خوب آمده بود و کار خرید و فروش نیز انجام شده بود. هم غرفه‌داران راضی بودند و هم بازدیدکنندگان و هم مردم عادی که برای دیدن کالای مورد علاقه خود به نمایشگاه ‌‌آمده بودند. این یک نمایشگاه ایده‌آل است.
در نمایشگاه‌های قم، اصفهان، تبریز، تهران و همدان تنها 10 درصد غرفه مشترک می‌بینید که آن نیز در سال‌های آتی به صفر خواهد رسید. چون هر شرکت مگر در چند نمایشگاه می‌تواند حضور داشته باشد. در این میان تنها مجله اخبار صنعت چرم و کفش است که در تمام نمایشگاه‌ها حضور دارد و آن هم به دلیل هدفی است که این نشریه از روز اول برای خود تعریف کرده است. ما دوست داریم حامی و مبلغ تمام افرادی باشیم که در این شرایط سخت و طاقت فرسا در صنعت چرم، کفش و صنایع وابسته فعال هستند.
سال 1355 که نمایشگاه بین‌المللی تهران به عضویت سازمان بین‌المللی نمایشگاه‌ها درآمده بود، از پدرم (خدا رحمتشان کند) دعوت شد تا از نمایشگاه بازدید کند و من هم با ایشان به نمایشگاه رفتم. از آن زمان عاشق کار نمایشگاهی شدم و همواره در کنار دوستان برگزارکننده نمایشگاه بوده‌ام.
فعالان صنعت نیز با توجه به اهداف برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، باید بدانند که کدام نمایشگاه را شرکت کنند تا بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. نمایشگاه‌ها را بررسی کنند و اگر تصمیم گرفتند که در نمایشگاهی شرکت کنند، آن نمایشگاه را حمایت کنند تا علاوه بر ادامه‌دار بودن آن نمایشگاه، خودشان هم به معرفی برند و فروش محصولات خود بپردازند.
ما حدود 50 شرکت نمایشگاهی در ایران داریم که به عنوان مجری وظیفه برگزاری نمایشگاه‌ها را بر عهده دارند. به گفته بزرگی یک نمایشگاه از سه ضلع مثلث یعنی مجری، برگزارکننده و محل برگزاری تشکیل شده است. اگر این سه ضلع با یکدیگر هماهنگ نباشند آن نمایشگاه به اهداف خود نخواهد رسید و به قطع یقین هم اگر هر کدام از آنها نباشند مثلث ما کامل نخواهد بود.

شاد و پيروز باشيد با ايده‌ها و انرژي مثبت
افشين شادي‌مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید