بسته بندی های خلاقانه کفش

0
505
بسته بندی های خلاقانه کفش

اگر یک تولیدکننده کفش به تازگی قصد دارد وارد بازار شود و محصولی جدید را ارائه کند، باید سعی کند خلاقیت زیادی به خرج دهد. امروز، شرکت‌ها و تولیدکننده‌های زیادی در حوزه تولید کفش مشغول به فعالیت هستند و برخی از آنها به دلیل سابقه درخشان و خوبی که دارند، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. بنابراین باید به عنوان یک تازه کار، تمام راه‌هایی که می‌تواند باعث متفاوت جلوه کردن شما از بقیه رقبا شود را امتحان کرده و بر روی آنها مانور دهید. یکی از کارهایی که می‌توانید برای بیان تفاوت خود با بقیه ارائه دهید، خلاقیت و اعمال ایده‌های نو و تازه در طراحی بسته‌بندی شیک کفش است. با طراح حرفه‌ای و مشاور طراحی بسته‌بندی شرکت صحبت کنید و ببینید که چگونه می‌توانید کفشی که تولید کرده‌اید را در یک قالب و شکل متفاوت و جذاب در اختیار مشتریان خود قرار دهید. نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد اما هستند افرادی که تنها بخاطر بسته‌بندی خاص و متفاوت یک کالا، برای خرید آن اقدام می‌کنند.
اگر تولیدکنندگان کفش بتوانند محصولی با کیفیت را در بسته‌بندی متفاوت و شکیل ارائه دهند، می‌توانند مطمئن باشند که بعد از مدتی مشتریان وفادار خود را پیدا می‌کنند. این نویدی است که ترکیب خلاقیت و کیفیت، می‌تواند برای یک تولیدکننده کفش داشته باشد. درمورد هزینه طراحی بسته‌بندی کفش نیز نگران نباشید. چرا که با جذب مشتریان جدید، این هزینه کاملا به همراه سود به شما برخواهد گشت. می‌توانید با دریافت نمونه قرارداد طراحی بسته‌بندی، نگرانی خود را درمورد هزینه طراحی بسته‌بندی کفش رفع کنید.
بسته‌بندی جزء لاینفک هر محصولی است و پرچم‌دار شناساندن و نگهداری محصول از تولید تا مصرف را بر عهده‌دار دارد. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنایع مختلف، شاخه کاملا تخصصی در طراحی بسته‌بندی انواع محصولات بوجود آمده است. در این میان بسته‌بندی محصولات باید برای نگهداری، انبار، انتقال و توزیع، ذخیره و فروش آن به گونه‌ای طراحی شوند تا از سویی کمترین مشکل در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول وارد نشود و مهمتر اینکه از سوی دیگر به محیط زیست و سلامت جامعه نیز مشکلاتی ایجاد ننماید.
رقابت بر سر طراحی محصولات و مخصوصا جعبه‌های شیک، مدرن و رنگارنگ آنها بسیار داغ بوده و هر تولید کننده‌ای می‌کوشد تا با استفاده از مواد اولیه مناسب و مقرون به صرفه، طرح‌های جذاب و زیبا، گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
تولیدکنندگان و طراحان می‌کوشند تا با استفاده از راهکارهای جدید خلاقانه توجه مشتریان را به محصولات خود جلب کرده و مشتریان را به خرید محصولات خودشان ترغیب نمایند.
در این میان نه تنها صنعت کفش بلکه بسته‌بندی کفش‌های تولید شده نیز مورد توجه واقع شده‌اند و همه دست اندرکاران می‌خواهند انواع جعبه‌های جذاب، خوش رنگ و خلاقانه‌ای را تولید نمایند تا بتوانند آن حس خوشایند بی‌نظیر خرید را به مشتریان خود القاء کنند. کاملا منطقی است تا تولیدکنندگان محصولات لاکچری و گران قیمت، باید با بسته‌بندی کاملا متفاوتی تولید شوند تا بتوانند علاوه بر فروش این محصولات، احترام به خریداران را نیز سر لوحه خود قرار دهند.

طراحی نامتعارف همیشه جواب می‌دهد!
مهم نیست که طراحی بسته‌بندی مقوایی، چوبی، پلاستیکی و یا غیره باشد. ایده‌های بسته‌بندی خلاقانه جواب می‌دهند.
همیشه کارتن‌های کفشی که می‌بینیم، در ابعاد مستطیل و غالبا شبیه به هم هستند. یک طراح خلاق در سال 1990 از اولین طراحانی بود که شکل همیشگی کارتن کفش را به شکل یک مکعب مثلث طراحی کرد. این جعبه‌های کفش علاوه بر این که از لحاظ طراحی منحصر به فرد هستند، در استقامت جعبه نیز، بهتر عمل کرده‌اند، علاوه بر این خیلی راحت‌تر درون جعبه جای می‌گیرند.

خلاقیت در طراحی پوستر کارتن کفش
ایده‌ای خارق العاده در طراحی کارتن کفش! همیشه قرار نیست بسته بندی لاکچری طراحی کنید. خیلی از مواقع، این ایده‌هاست که فروش را چند برابر می‌کند.
برای نمونه در جعبه کفشی، طراح از طرح چوب استفاده کرده است (یک مدل طراحی بسته بندی لاکچری و گران قیمت) و در تولید این کارتن از کارتن مقاوم استفاده شده است.
همچنین با دو بند و یک دستگیره پارچه‌ای، این کارتن کفش، یک چمدان قدیمی را تداعی می‌کند. علاوه بر زیبایی بسته‌بندی و کارتن این کفش، احتمالا مشتریان این کارتن را برای طولانی مدت نگهداری کنند. تولیدکننده می‌تواند با درج آدرس و تلفن و راه‌های ارتباطی با خود، شانس خرید دوباره از خویش را بیشتر کند.

کیفیت همیشه مهم است!
جذابیت‌های ظاهری همه چیز نیست! مهم نیست که بسته‌بندی صادراتی باشد یا مصرف داخلی. همان قدر که دیزاین جعبه و کارتن کفش مهم است، استقامت آن نیز مهم است.
هارد باکس‌ها یکی از پرطرفدار ترین بسته‌بندی‌ها هستند. همچنین محصولات را در برابر رطوبت، نور و گرد و غبار به خوبی حفظ می‌کند. تولیدکنندگانی که محصولات آنها ممکن است در طولانی مدت به دست مشتریان برسد، ترجیح می‌دهند از هاردباکس استفاده کنند تا محصولشان با کیفیت بالا به دست مشتری برسد.

در خلاقیت هیچ محدودیتی نیست!
یکی دیگر از بسته‌بندی‌های خلاقانه کفش، این جعبه‌های مقوایی هستند که مشابه کانتینر طراحی شده‌اند. اگر چه این طراحی همه کَس پسند نیست، اما می‌تواند انتخاب خوبی برای طراحی کارتن کفش‌های کودک و نوجوان باشد.

طراحی‌های سفارشی جعبه کفش
برخی جعبه‌های کفش نیز وجود دارد که با طرح کفش ست شده‌اند. البته این نوع جعبه‌ها، توسط خرده فروش‌ها تولید و استفاده می‌شوند و غالبا توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع جعبه نیز مشتریان خاص خود را دارد که البته خانم‌ها غالب مشتری این نوع محصولات هستند.

چرا نیاز به بسته‌بندی داریم؟
هنگام طراحی بسته‌بندی کفش، حتما باید به ماده‌ای که برای تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه داشت. درست است که می‌گوییم ظاهر و زیبایی جعبه مهم است اما نمی‌توان برای آنکه یک جعبه زیبا در اختیار داشت از هر ماده‌ای استفاده کرده و باعث افزایش وزن جعبه شد. برای آنکه جعبه‌های تولیدشده از نظر محیط زیست، مشکل‌ساز نباشند می‌توان از متریال‌هایی استفاده کرد که به مرور زمان و بدون نگرانی در طبیعت تجزیه شده و با محیط زیست سازگار باشند. متریال مورد استفاده برای ساخت جعبه کفش باید مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. خوب است موادی به کار برده شود که در برابر آب و رطوبت مقاومت بوده و به راحتی پاره نشوند.
می‌توان طراحی بسته‌بندی جعبه کفش به نحوی انجام داد که منعکس کننده محصول داخل آن باشد. مثلا خوب است جعبه و کارتن کفش‌هایی که به هنگام ورزش به پا می‌روند با جعبه و کارتن کفش‌های پاشنه بلند متفاوت باشد و بر روی کارتن این تفاوت‌ها به خوبی نمایان شده باشد. طراحی جعبه کفش باید به صورتی باشد که برند مورد نظر، مدت بیشتری را در بازار حضور پیدا کرده و بتواند مخاطبان هدف بیشتری را به سمت خود جذب کند. توجه به اصولی که در طراحی بسته‌بندی کفش مورد توجه قرار داده می‌شود انجام این کار را آسان‌تر و راحت‌تر کند.

نحوه بسته‌بندی محصولات با 10 توصیه خلاقانه
۱. از الگوها استفاده کنید
استفاده از الگوها جزء اولین قدم “بسته‌بندی محصولات با 10 توصیه خلاقانه” است و همچنین می‌تواند ساده‌ترین قدم برای بسته‌بندی انواع محصولات به صورت مناسب و جذاب باشد.
۲. سعی کنید از تمام فضای موجود در جعبه برای جا دادن محصول استفاده کنید
در طراحی کارتن و یا جعبه بسته‌بندی سعی کنید فضای خالی در جعبه باقی نماند. به این شکل که قبل از تولید جعبه اطلاعات دقیقی در مورد محصول دریافت کنید و سپس اقدام به تولید جعبه نمایید تا بهترین جعبه را برای محصول خود تولید کرده باشید.
۳. از سادگی نترسید
بعضی مواقع سادگی مهم است و این امر در مورد بسته‌بندی نیز صدق می کند. گاهی همین ساده بودن یک بسته بندی گامی برای افزایش فروش بسته‌بندی محصول است.
۴. ویژگی کاربران هدف را در نظر بگیرید
یکی دیگر از توصیه‌های خلاقانه برای بسته‌بندی و فروش بیشتر آن در نظر گرفتن عکس‌العمل خریداران  است. به عنوان مثال: بسته بندی لوکس محصولات، حال یک کفش را در نظر بگیرید، مشتری هزینه زیادی برای خرید محصول لوکس شما می‌پردازد معمولا بسته بندی لوکس از کارتن لمینتی کفش استفاده می‌کند که خود کیفیت و البته قیمت بالاتری هم دارد. بنابراین توقع بیشتری هم از محصول خواهد داشت، در این نوع بسته‌بندی مشتری اول کارتن محصول را باز می‌کند و بعد شاهد دیدن کفش‌های خریداری شده است، این عمل ساده لایه بندی یا بسته‌بندی، جنبه لوکس بودن محصول را افزایش می‌دهد و پرداخت هزینه بیشتر را برای مشتری معقول‌تر و منطقی‌تر می کند، علاوه بر این به مشتری این حس را انتقال می‌دهد که در حال استفاده از یک محصول لوکس و زیبا است.
۵. استفاده از طراحی مکمل
نحوه بسته‌بندی محصولات باید طوری باشد که طراحی روی آن  نشان دهند کالای موجود در آن باشد و خریدار بتواند بدون نیاز به جعبه گشایی، کالای داخل آن را ببیند.
۶. در طراحی بسته بندی محصولات بازیگوش باشید
خلاق بودن و گاهی بازیگوشی باعث می شود تا ایده‌های جذاب تری برای طراحی یک بسته بندی به ذهنتان برسد.
۷. جسور باشید
یکی دیگر از راه‌های عالی برای دیده شدن، استفاده از چندین رنگ و شکل در یک الگوی جالب است.
۸. متفاوت ظاهر شوید
اگر می‌خواهید در بین رقبای خود پیشرفت کنید و از آنها جلو بیافتید حتما سعی کنید در نحوه نمایش محصول خود ابتکار به خرج دهید تا محصول شما نسبت به محصولات رقبایتان جذاب‌تر باشد و مشتری بیشتری را به خود جذب کند.
۹. فرآیند استفاده از محصول را در نظر بگیرید
اگر محصول تولیدی شما چیزی است که به نظر شما می‌توان از آن به عنوان یک هدیه مناسب و مورد پسند استفاده کرد، حتما آن را با ایده‌های جذاب و خلاقانه طراحی کنید به گونه‌ای که در یک نگاه مورد پسند مشتری قرار بگیرد و او را وادار به خرید کند.
۱۰. از سبک سازی استفاده کنید
لزومی ندارد که حتما از تصاویر واقعی و گرافیک‌های واضح  در بسته‌بندی‌های خود استفاده کنید. شما می توانید یک الگوی خاص از گرافیک‌ها را به کار ببرید و آن را به سبک و امضای خود تبدیل کنید. اما هر کارخانه کارتن سازی چنین ویژگی‌هایی را برای بسته بندی محصولات به کار نمی‌برد. در نتیجه باید به یک تولید کننده کارتن بسته بندی مطمئن اطمینان کنید. شرکت گلبرگ باکس با در اختیار گذاشتن رزومه و نمونه بسته بندی محصول خود این اطمینان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است.

نکات مهم در بسته بندی محصولات
استفاده از کارتن مناسب، گذاشتن ضربه گیر و بالشتک بسته بندی در اطراف کالا، شیرینک کردن، فوم پیچ کردن، استفاده از کاورهای پلاستیکی چسب دار و… از روش‌های بسته‌بندی مناسب محصول به حساب می‌آیند.
بسته‌بندی محصولات چند تیکه باید به گونه‌ای انجام شود که تمامی قطعات به صورت یک جا و در یک بسته قرار گیرند.
محصولات شکستنی و حساس مانند: کریستال‌ها، کالاهای شیشه‌ای، آینه باید به صورت کامل توسط ضربه‌گیری پوشانده شوند و در صورت لزوم در کارتن مخصوص قرار گیرند.کالاهایی که هیچ گونه پوشش محافظتی ندارند حتما قبل از ارسال باید داخل بسته‌بندی مناسب قرار گیرند.

طراحی بسته بندی محصول باید بیانگر چه اهدافی باشد؟
از نظر مشتریان و شرکت‌های تولیدکننده، بسته‌بندی محصول باید به گونه‌ای طراحی و تولید شود که بیانگر اهداف مهم و اساسی باشد. در زیر به معرفی این اهداف مهم می پردازیم:
شناسایی نام تجاری
ارائه اطلاعات مختلف به مشتری
راحت جا به جا کردن و محافظت از محصول
ذخیره سازی آسان محصول در منزل
راحت مصرف کردن محصول
بسته بندی محصولات ابزاری مؤثر در برنامه‌ریزی و بازاریابی محصولات به حساب می‌آید.
بسته‌بندی شامل: ظرف، برچسب و دفترچه راهنمای داخل بسته‌بندی می‌باشد. بسته بندی نقش فروشنده را در ارتباط با انتقال اطلاعات در مورد محصول مورد نظر به نحو بهتر و موثرتری ایفا می‌کند.
یک بسته‌بندی نامناسب بر روحیه مصرف کننده تأثیر بدی می‌گذارد. وظیفه جعبه بسته بندی، محافظت از محصول مورد نظر، ایجاد اطمینان خاطر از کالا، فراهم کردن راحتی و آرامش برای مصرف کننده، وسیله‌ای بسیار قوی و تأثیرگذار در ایجاد ارتباط با مشتری، داشتن ارزش استفاده دوباره، تقسیم کردن بازار هدف، هویت بخشیدن به محصول، افزایش دوره حیات محصول، متمایز کردن محصول نسبت به انواع دیگر آن، کمک به عملیات ویژه فروش یا حتی خرده فروشی، ایجاد بستر مناسب برای بهره برداری بیشتر از بازارهای بالقوه و متناسب کردن با سرعت تولید و … می‌باشد.

منابع:
https://azinpack.com
https://hi-packages.com
https://golbargbox.com
https://sisishoe.com

نویسنده: فرنوش گلی پور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید