برگزاری نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم در همدان

0
707
۹۸ درصد پوشاک و کفش‌های بازار همدان ایرانی است

احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم در همدان در تاریخ 22 لغایت 24 مردادماه خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای حضور بازدید کنندگان خارجی از جمله از کردستان عراق در این نمایشگاه هستیم.

حضور مسئولان استانی و کشور در نمایشگاه

طبق سنوات قبل که در ایام مردادماه نمایشگاهی در همدان برگزار می کردیم و تلاش داشتیم ارتباط خوبی با همه شهرها داشته باشیم، امسال نیز یک همایش و نمایشگاه برگزار خواهیم کرد. اگرچه امسال شرایط و ضوابط سخت تر شده بود اما موفق شدیم مجوز برگزاری نمایشگاه را بگیریم و تلاش مان این است بتوانیم از مسئولان کشوری و استانی نیز در این همایش و نمایشگاه دعوت کنیم تا شاید یکسری مشکلات مان از این طریق حل شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم در همدان روز 22مرداد ماه و مراسم اختتامیه نیز 24 مرداد ماه خواهد بود و ساعت برگزاری هم مثل سنوات گذشته از ساعت 16 لغایت 22 است.

پر شدن غرفه‌ها پیش از ثبت نام

ما برای برگزاری این نمایشگاه و حضور مهمانان خارجی رایزنی‌هایی را انجام داده ایم که مهمان های تخصصی خارجی به خصوص متخصصین این رسته امسال نیز در این نمایشگاه حضور یابند. در این بین مهمانانی از کردستان عراق جزو لیست مدعوین هستند.

خوشبختانه  الان همه غرفه های نمایشگاه واگذار شده است که عمدتا به دلیل این است که سال گذشته شرایط خوبی برای غرفه داران فراهم کردیم. بنابراین امسال تمام غرفه ها قبل از شروع ثبت نام، تقریبا کامل شده بود. البته امسال قصد داشتیم فضا را زیاد کنیم اما به دلیل کرونا اجازه ندادند.

60 تا 70 درصد تولیدکنندگان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند

امسال به دلیل کرونا همکاران ما بسیار آسیب دیدند اما خوشبختانه با توجه به ارتباطاتی که از قبل با بسیاری از شهرها و استانها داشتند مشتریان‌شان تغییر کرد و با توجه به اینکه نیاز به مدل‌های تابستانی داشتند به تولیدکنندگان سفارش دادند. اگرچه تولیدکنندگان ما مثل سابق 100درصد فعال نیستند و تنها 60 تا 70 درصد شروع به فعالیت کردند اما شرایط خوب شده است. منتها چند اشکال در کار است؛ از جمله نوسانات قیمت ارز و نبود مواد اولیه دوستان را اذیت می کند. از طرف دیگر دستگاه ها قول‌هایی برای حمایت از تولید کنندگان دادند و با وجود اینکه 4 ماه گذشته خبری نیست این در حالی است که تولیدکنندگان امیدوارند تسهیلات ارزان قیمت بگیرند تا ضررشان را جبران کنند.

از همه بدتر اینکه ما آخر سال خوبی نداشتیم و انتظار می‌رفت امور مالیات و بیمه به این موضوع توجه داشته باشند، اگرچه روزهای اول این سازمان قول خوب می دادند اما متاسفانه در ادامه تمام مواردی که اعلام کردند عملا عملیاتی نشد.

مساله اینجا است که تولیدکنندگان از اتحادیه توقع دارند اما متاسفانه دستگاه ها و سازمان ها کاری نکردند و ما شرمنده تولید کننده ها شدیم.

سکون معنا ندارد باید خودمان حرکت کنیم

بعد از چندین سال حضور در دستگاه‌های دولتی، امسال واقعا غافلگیر شدم چون قبلا هرچه میخواستیم راحت به دست مان می رسید اما الان وضعیت تغییر کرده است. به نظرم باید در همین شرایط سخت پیش برویم، نباید راکد بمانیم در واقع به معتقدم اگر هیچ انتظاری از هیچ دستگاهی نداشته باشیم بهتر می توانیم کار کنیم.

عقد قرارداد تجاری با اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه همدان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید