برگزاری نخستین تور تخصصی کفش کشور

0
1651
برگزاری اولین تور تخصصی کفش کشور

نخستین تور تخصصی- صنعتی بازدید تولیدکنندگان کفش اسلامشهر از توانمندی‌های تولیدکنندگان کفش قم با تلاش مجله اخبار صنعت چرم و کفش برگزار شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش،‌ ظرفیت‌های بی‌شمار استان قم در تولید انواع کفش اسپرت، صندل و دمپایی، این استان را به یکی از قطب‌های مهم تولید این محصولات و بازار هدف تجار خارجی تبدیل کرده است. در حال حاضر قم به عنوان یکی از مبادی مهم صادرات انواع پایپوش شناخته می‌شود و بر اساس آمار موجود، سالانه به طور میانگین 100 میلیون دلار انواع پایپوش از این استان به کشورهای هدف صادر می‌شود.

در همین راستا و با هدف آشنایی صنعتگران کفش اسلامشهر با تولیدکنندگان کفش در قم و بهره‌گیری از تجربیات صادراتی آنها، تور یک روزه  تخصصی- صنعتی با تلاش مجله اخبار صنعت چرم و کفش و به میزبانی جواد شعبانزاده یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن کفش ماشینی قم برگزار شد.

افشین شادی‌مهر، مدیرمسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش با اشاره به دستاوردهای ارزشمند برگزاری این تور گفت: تجربه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کفش در قم ما را بر آن داشت تا برای حمایت از تولیدکنندگان کفش اسلامشهر و آشنایی آنها با روند صادرات کفش و گسترش بازارهای هدف، تور یک روزه بازدید از کارخانه‌های کفش قم را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته وی در این تور صنعتی 20 تولیدکننده و بازرگان کفش از اسلامشهر حضور داشتند. برنامه نخست،‌ بازدید از یک کارخانه قالب‌سازی در قم بود که این کارخانه با سرمایه‌گذاری یک صنعتگر چینی در قم راه‌اندازی شده است. در ادامه شرکت‌کنندگان در این تور صنعتی، از کارخانه تولید زیره زیلان و کارخانه زمردشیمی بازدید کردند.

وی افزود: بازدید از منطقه عالی‌بافت و مجتمع تجاری «کارآفرینان» نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود. مجتمع تجاری کارآفرین یک مرکز تجاری عمده‌فروشی انواع کفش، صندل و دمپایی و مواد اولیه تولید کفش است و برندهای تولید کفش از تمام استان های کشور از جمله اصفهان، تبریز، همدان و … محصولات خود را در این مجتمع عرضه می‌کنند.

شادی‌مهر ادامه داد: پس از بازدید از مراکز مذکور،‌ جلسه‌ای مابین اعضای اتحادیه کفش اسلامشهر و انجمن کفش ماشینی قم برگزار و توضیحاتی در مورد شیوه صادرات و ظرفیت‌های صادراتی دو شهر عنوان شد.

به گفته وی با توجه به تجربه صنعتگران قم در حوزه صادرات انواع کفش، صندل و دمپایی، تلاش شد با برقراری ارتباط میان صنعتگران اسلامشهر و صادرکنندگان قم، از ظرفیت‌های تولیدکنندگان کفش اسلامشهر درجهت صادرات محصولاتشان استفاده شود. همچنین قرار شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه‌ای در این راستا فی مابین دو طرف منعقد شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید