بروکراسی اداری مانع اصلی توسعه صنعت کفش کشور

0
897
محمد عرب- کفش شیما

«محمد عرب» در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره میزان تولید کفش کشور گفت: تولید کفش کشور حدود 200 میلیون جفت است که 20 میلیون از آن چرم، 120 میلیون جفت ورزشی، بین 60 تا 80 میلیون جفت کفش نیز به صورت تزریق پلاستیک، دمپایی و صندل تولید می شود.

رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه صنعت کفش ایران سابقه طولانی دارد، گفت: در شهرهای مشهد، قم، زنجان، اصفهان و تهران، تبریز و کرمانشاه از قدیم در تولید کفش فعال هستند و در این صنعت کمبودی نداریم.

وی در ادامه درباره واردات کفش با بیان اینکه واردات کفش به دلایل مختلف و تکنولوژی های جدید انجام می شود، افزود: 70 تا 80 درصد کفش های ما تولید داخل است به جز کفش های فوتبال و اسکی که به بخش داخلی سپرده نمی شود و وارد می شود. کفش ایمنی به صورت صد درصدی در داخل تولید می شود.

عرب با بیان اینکه قدرت و تکنولوژی صنعت کفش در ایران بسیار بالاست، گفت: اما به دلیل برخی مسائل و بروکراسی های اداری و دژهای قانونی مانع توسعه تولید در حوزه صنعت کفش هستند. ما نمی توانیم بر اساس قانون سال 46 برای توسعه و تولید در این صنعت استفاده کنیم که قانون در این زمینه نیاز به بازنگری دارد.

رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه با توجه به وابستگی بخش های مختلف این صنعت واردات در این حوزه به تولید صنعت کفش ضربه می زند و تکنولوژی را با مشکل مواجه خواهد کرد، گفت: تسهیل تولید از قاچاق جلوگیری می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید