برهه ای تاریک از تاریخ

0
495
شراره کدخدازاده- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

هر ماهی از سال وقایع و اتفاقات خاص خود را به همراه دارد که در تاریخ ثبت و ضبط می‌شود. آیندگان با استناد به این وقایع تاریخی ما را قضاوت خواهند کرد. برای این شماره از سخن دوم تصمیم گرفتم تا تعدادی از این وقایع را یادآوری و تعدادی را نیز بازگو کنم تا شاید در حافظه تاریخی شما هم جای گیرد.
اوایل تیرماه 1400 که هنوز از چاپ مجله خرداد فارغ نشده بودیم خبری عجیب تنمان را لرزاند. دو همکار که به دعوت از سازمان محیط زیست برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه رفته بودند بنا به گفته مسئولان دچار اتفاق طبیعی واژگونی اتوبوس شدند و جانشان را از دست دادند. مطلب برادران عمید حضور، شیرهای صنعت کفش ایران در شماره خرداد ماه به قلم زنده یاد ریحانه یاسینی است.
خیلی از اتفاقات در کشور ما به دلیل تکرار به صورت طبیعی درآمده و به راحتی درموردشان صحبت می‌شود. واژگونی اتوبوس خبرنگاران، سربازان، دانشجویان، نخبگان و ….. در تیرماهی که گذشت نمونه‌های بی‌شماری از این دست اتفاقات طبیعی را می‌توان نام برد. آتش سوزی جنگل‌ها، خشک شدن هورالعظیم، مرگ در بیمارستان‌ها به دلیل قطعی برق، بی‌آبی در خوزستان، کفن فروشی در خیابان‌های سیستان و بلوچستان و هزاران هزار درد دیگر که ظاهرا به طور طبیعی گرفتارش هستیم.
در برهه‌ای تاریک از تاریخ ایستاده‌ایم که در گوشه‌ای از دنیا نوبت به واکسیناسیون حیوانات شده است و در گوشه‌ای دیگر از دنیا همچنان جشن رونمایی از واکسن‌های متعدد برگزار می‌شود. در گوشه‌ای از دنیا هزاران نفر برای دیدن بازی فوتبال وارد استادیوم می‌شوند و در گوشه‌ای دیگر عده‌ای در انتظار تخت خالی برای نفس کشیدن هستند.
می‌دانم که با تکرار این مکررات به جایی نخواهیم رسید، قصدم فقط روایت بخشی از سرنوشتمان در ماه گذشته بود. و ارزش قلم به نوشتن و روایت کردن است.
در تقویم، چهاردهم تیرماه روز قلم نام گرفته است تا فقط نامی از آن برای آیندگان باقی بماند چرا که ما حناق گرفتگان قرنیم که حتی بر گور آرزوهایمان هم فریاد نخواهیم کرد.
در ماهی که گذشت تنها یک مناسبت لبخندی را بر لبمان نشاند و آن هم زادروز مدیرمسئول مجله بود. در بیست و چهار سالی که با ایشان همکاری کرده‌ام هزاران بار امید و تلاش را برایمان معنا کرده‌اند و تصویری زیبا و روشن از آینده ایران برایمان خلق کرده‌اند. به امید روزی که این تصاویر به صورت عینی خلق شوند. جناب شادی‌مهر تولدتان مبارک.


شراره کدخدازاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید