با نگاهی ملی به رویدادها بنگریم

0
638

در تمام مراسم صنعت چرم و کفش که در هر شهری برگزار می‌شود مردی با موهای سفید حضو دارد. با این که سمت بالایی دارد ولی آنقدر افتاده است که اصلا متوجه نمی شوید ایشان رئیس اتحادیه کفاشان شهری است که به آن نصف جهان می‌گویند. اکبر زاهدی با  افتادگی خاصی که دارد، اهالی صنعت چه از شهر اصفهان و چه از شهرهای دیگر به بزرگی قبولش دارند. به مناسبت نمایشگاه اختصاصی بیتاپاسارگاد به اصفهان رفتیم و از این فرصت بهره بردیم و پای صحبت‌های این بزرگوار نشستیم.

اکبر زاهدی در مورد صنعت کفش اصفهان می‌گوید: صنعت کفش اصفهان هم همانند سایر شهرها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه را داریم. به یاری خدا امیدواریم با جلساتی که در شورای ملی وزارتخانه برگزار کردیم این مشکلات به زودی مرتفع گردند. با مذاکراتی که با سرکار خانم محرابی داشته‌ایم به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

پنجمین جلسه وزارت صنعت و معدن قرار است که در تاریخ 16 آذرماه در اصفهان برگزار شود و امیدوارم که میزبان خوبی باشیم. وزارتخانه همه اهالی صنعت را دعوت می‌کند چون در حقیقت میزبان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در این جلسات مشکلاتی که مربوط به تامین مواد اولیه بوده از جمله پی.یو، و چرم مصنوعی مطرح شده و راهکارهایی هم ارائه و اجرا شده است. در جلسات گذشته واردات پوست از عراق آزاد شد همچنین در مورد شهرک‌های صنعتی تبریز، تهران و قم نیز تصمیماتی اخذ گردید.

اکبر زاهدی در مورد ایجاد شهرک صنعتی کفش و کیف در اصفهان می‌گوید: ما هم یک شهرک صنعتی برای پوشاک در نظر داریم که واحدهای کیف و کفش هم می‌توانند به آنجا منتقل شوند.

این شهرک 90 هکتار است و قبل از پالایشگاه قرار دارد. در اولین سمینار نساجی استان این موضع در اتاق بازرگانی مطرح شد و قرار است زمین‌ها به صورت رایگان در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد اما ساخت و ساز بر عهده خود اعضا است.

رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان در مورد برگزاری نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: نمایشگاه بسیار عالی بود. در واقع تحولی در برگزاری نمایشگاه محسوب می‌شد. من به نوبه خودم چنین نمایشگاه خوبی ندیده بودم. استقبال برندها از این نمایشگاه بسیار عالی بود. کفش‌های بسیار خوبی در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده بود. حالا وقت این است که ترک‌ها بگویند این کفش ایرانی است. در نمایشگاه چندین برند دیدم که کفش‌های بسیار عالی تولید می‌کردند که شاید با توجه به محدودیتی در نمایشگاه بود از آنها تقدیر نشد. اما نمی توان منکر تولیدات خوبشان که در سطح برندهای اروپایی است شد.  از اصفهان نیز سه واحد تولیدکننده در نمایشگاه شرکت کرده بودند که یکی از آنها کفش چرمی تولید می‌کرد.

البته سعی ما بر این است که در تمام نمایشگاه‌ها شرکت کنیم. در نمایشگاه تبریز پنج تولیدی از اصفهان غرفه دار بودند. در نمایشگاه امپکس تهران هم هماهنگ کرده ایم تا یک جزیره در اختیار داشته باشیم تا تولیدکنندگان اصفهان یک جا در کنار هم باشند.

در مورد نمایشگاه اصفهان هم ما به عنوان دستاوردهای استان نمایشگاه برگزار خواهیم کرد. دوره پیش همراه با تجهیزات پزشکی دو سالن را در اختیارمان قرار دادند. برای دوره بعد هم اگر جایی برایمان در نظر نگیرند، خودمان دستاوردهای صنعت کفش و کیف را در جایی مانند ایران مال برگزار خواهیم کرد. ما در اصفهان مکانی با نام سیتی سنتر داریم که صحبت‌هایی هم در این زمینه انجام گرفته است.

وی در مورد ارتباط روسای اتحادیه با یکدیگر می‌گوید: باید مسائل را با دیدی باز نگاه کرد. اگر تقوا باشد ما می‌توانیم روی نفسمان پا بگذاریم و کار را برای رضای خدا انجام دهیم. کار باید برای رضای خدا و تولید در ایران باشد همه ما برای ایران می جنگیم.

همایش تبریز زمانی که نام ملی گرفت به خوبی برگزار شد اما وقتی تبدیل به همایش تبریز شد، از کیفیت آن کاسته شد. به نظر من هر کاری که در ایران انجام می‌شود باید به صورت ملی باشد. 10 سال است که با خود شما در رابطه با تعیین روز یا هفته ملی کفش صحبت کرده و پیشنهاد داده ایم. خیلی ها آمدند و این کلمه را از من و شما بردند ولی کاری انجام نشد. ما از دولت درخواست داریم که با توجه به وسعتی که صنعت کفش و چرم در ایران دارد، روز ملی برایش در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان در ادامه می‌افزاید: امیدوارم مسئولین صدای ما را بشنوند. ما چند سال است که در بحران هستیم. به طور مثال  اگر دو درصد از زمانی که دولت و مجلس برای حل مسائل ایران خودرو می‌گذارد برای صنعت کیف و کفش در نظر بگیرد، این صنعت متحول می شود.

من با بضاعتی که دارم امیدوارم بین تشکل‎ها و اتحادیه‌های صنعتی و صنفی اتحاد و وحدت شکل بگیرد تا کارها سریع‌تر انجام شود.

در پایان نیز از شما تشکر می کنم که دلسوزانه وقت خود را برای صنعت می گذارید. من و هیات مدیره اتحادیه بسیار از شما تشکر می کنیم. همچنین از شورای سیاستگذاری نمایشگاه شابز و ایران مال و جناب انصاری هم تشکر می کنم که این فضا را در اختیار صنعت کفش قرار داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید