ایران شابز، محل خودنمایی طرح‌های برتر

0
580
ایران شابز

روز نامگذاری نمایشگاه امپکس زمانی که اسماعیل شجاع این نام را مطرح کرد همه خندیدند ولی آن روز ما اعضای ستاد را قانع کردیم که نام مناسبی است و الان حتی خارجی‌ها هم نمایشگاه امپکس را می‌شناسند. امروز که روز تولد نمایشگاه ایران شابز است امیدواریم در سال‌های آینده این نمایشگاه نیز مورد توجه واحدهای داخلی و خارجی قرار گیرد. نمایشگاه ایران شابز، نمایشگاه مد و فشن و اولین نمایشگاه برند است که لوازم ورزشی و پوشاک نیز در آن حضور دارند و به خانواده کفش و چرم وسعت بخشیده‌اند چرا که آنها نیز درگیر مسائلی همچون مد و طراحی هستند. درهمین رابطه با چند نفر از اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران شابز که جا دارد از زحمات آنها در دوهفته گذشته قدردانی شود صحبتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران به عنوان بانی نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: همانطور که می‌دانید کشورهایی که در دنیا صاحب صنعت هستند و به فکر رشد و پیشرفت آن صنعت هستند از نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین ابزارآلات برای ورود به بازارهای داخلی و بین‌المللی استفاده می‌کنند.
در صنعت چرم و کفش هم نمایشگاه‌های متفاوتی با اهداف مختلف در زمینه صنعت کیف و کفش، کالاهای ارزشی پوشاک، طراحی و مد در سراسر دنیا برگزار می‌شود.
ما هم نیازمند این هستیم که بتوانیم صنعت مد و هرآنچه که زیرساخت و امکانات در ایران دارد را زیر یک سقف جمع آوری و ساماندهی کنیم و در مسیر ساخت وتولید مد ایرانی اسلامی از آنها استفاده کنیم. این امر نه تنها از لحاظ اقتصادی بسیار کمک کننده است بلکه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی هم به جامعه کمک می‌کند و ما می‌توانیم جلوی یک سری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که از طریق تهاجم فرهنگی در کشور وجود دارد را بگیریم.
تعدادی از نمایشگاه‌ها هدفشان تنها تولیدکنندگان خرد و متوسط در صنعت هستند و بالطبع خریداران کسانی هستند که می‌توانند سفارشات جزئی بدهند. برخی از نمایشگاه‌ها هدفشان تولیدکنندگان عمده و بزرگ هستند و خریداران باید به آنها سفارشات کلان بدهند. تعدادی از نمایشگاه‌ها هم هستند که مسیر کلی صنعت را نشان می‌دهند به طور مثال نمایشگاه میکام ایتالیا به عنوان یک کشور صاحب صنعت به معرفی برندهای برتر و تولیدکنندگان برتر در صنعت می‌پردازد. در این نمایشگاه صحبت از تفکر و دانش تولیدکنندگان است. آنها سالی دوبار در کنار هم جمع می‌شوند و برای شش ماه آینده نوآوری‌ها، دانش‌ها و خلاقیت‌هایشان را در معرض نمایش قرار می‌دهند و یکدیگر را کنار هم عیار می‌کنند. مصرف‌کننده‌ها و مشتری‌ها از نزدیک با محصولات آشنا می‌شوند و نظراتشان را به تولیدکنندگان انتقال می‌دهند.
غرفه‌هایی که بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند یعنی این که کالکشن‌هایشان بیشتر مورد پسند قرار گرفته و این باعث می‌شود تا تولیدکننده‌هایی که مسیر را اشتباه رفته‌اند خودشان را اصلاح کنند و سمت و سوی محصولاتشان را به سمت خواستگاه ذهنی بازار هدایت کنند.
از آنجا که صنعت ما نیز به نقطه عطفی رسیده است نیاز دارد تا از این بعد طراحی و مد ایرانی اسلامی را خودش تولید کند و به معرض نمایش بگذارد. ما هم باید مثل کشورهای صاحب صنعت سالی دو بار داشته‌هایمان را ارئه دهیم و کم‌کم آنها را به کشورهای اطراف نیز گسترش دهیم و بعد یکی از کشورهای مهم در دنیای اسلام و بین‌الملل و تعیین کننده بازار باشیم.
نمایشگاه ایران شابز برای دو مرحله در سال برنامه‌ریزی شده است. ما با تاخیر این دوره را انجام دادیم و برای آن که بتوانیم برای دوره آینده سروقت نمایشگاه را برگزار کنیم از حالا در حال برنامه‌ریزی هستیم.
تاریخ‌های برگزاری برای این نمایشگاه اردیبهشت و شهریور است. اردیبهشت برای محصولات پاییز و زمستان و شهریور برای محصولات بهار و تابستان. البته اسفند زمان بهتری از نظر بین‌المللی است اما به دلیل عید نوروز تولیدکنند‌ها مشغولیت زیادی دارند به همین دلیل اردیبهشت را انتخاب کرده‌ایم.
علی اژدرکش درمورد نام بردن اتحادیه کفش‌های ماشینی در تیزر تبلیغاتی نمایشگاه می‌گوید: این موضوع را بارها در شورای سیاست‌گذاری عرض کرده‌ام که در ابتدا نمایشگاه به یک بانی نیاز داشت تا شکل بگیرد و مجوزها گرفته شود. اتحادیه کفش‌های ماشینی بانی این نمایشگاه بود باید قرارداد برای اجرا بسته می‌شد و مرکز نمایشگاهی انتخاب می‌شد و اسپانسرها معرفی می‌شدند. بعد از انجام این کارها آن وقت می‌توانستیم به همه اعلام کنیم که در نمایشگاه شرکت کنید. نمایشگاه ایران شابز به صنعت تعلق دارد و در حال حاضر 16 اتحادیه عضو شورای سیاست‌گذاری هستند.
وی در مورد حضور برند دنیلی در این نمایشگاه گفت: من در کنار 150 برند دیگر در این نمایشگاه حضور دارم. ما فروش محصول نداریم و فروش ما تنها از طریق فروشگاه‌ها و شبکه توزیع خودمان انجام می‌شود. به هر حال هر آنچه که از دست ما برآمده و سهم ما است برای برگزاری بهینه این نمایشگاه دریغ نخواهیم کرد.
رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی در پایان گفت: دوستانی که نمایندگی محصولات خارجی دارند در این نمایشگاه میهمانان ویژه‌ای دعوت کرده‌اند همچنین خریدارانی از کشور عراق هماهنگ کرده‌ایم تا در نمایشگاه از محصولات ما دیدن کنند.
مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی در مورد حضورشان در نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: ما دراتحادیه حدود 1500 واحد در رسته‌های فروشندگی، تولیدکننده، توزیع و شکار و طبیعت داریم.
نمایشگاه ایران شابز به همت دکتر اژدرکش برگزار می‌شود. این نمایشگاه جای خودنمایی برندهای داخلی است تا محصولاتشان را معرفی کنند. در گذشته ما درگیر تداخل صنفی با اتحادیه کفش‌های ماشینی بودیم اما از زمانی که دکتر اژدرکش ریاست اتحادیه را برعهده گرفتند به تفاهم رسیدیم و همکاری‌های لازم را با یکدیگر داریم.
برای نمایشگاه ایران شابز به کلیه اعضا فراخوان دادیم و جلسات متعددی را در شورای سیاست‌گذاری برگزار کردیم. نمایشگاه‌هایی که قبلا در زمینه لوازم ورزشی برگزار می‌شد متاسفانه بیشتر اجناس وارداتی به خصوص پودرهای انرژی‌زا معرفی می‌شد که باب پسند ما نبود. طبق توافقی که با وزارت بهداشت داشتیم این مواد باید در داروخانه‌ها فروخته می‌شد نه فروشگاه‌های ورزشی و هیچ اتحادیه‌ای حق فروختن این اجناس را نداشت. اما نمایشگاه ایران شابز محل معرفی تولیدات داخلی پوشاک ما است که تحت عنوان برند برتر در نمایشگاه حضور خواهد داشت. در پایان امیدوارم استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد تا برای برگزاری دوره‌های بعدی مشوقی باشد برای حضور تولیدکنندگان.
محسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان می‌گوید: نمایشگاه ایران شابز که برای اولین بار برگزار می‌شود از محاسن خوبی برخوردار است یکی زمان نمایشگاه و دیگری هزینه اندکی که برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.
این نمایشگاه اسپانسر دارد و تبلیغات وسیعی برای حضور برندهای برتر صورت گرفته است. البته چون اولین دوره برگزاری نمایشگاه است مشکلات و سختی‌های خودش را هم دارد. هدف از برگزاری نمایشگاه ایران شابز تجلیل از برندهای برتر ایرانی است. متاسفانه به دلیل مشغله کاری تولیدکنندگان کیف در شهریور ماه آنها نتوانستند به طور گسترده در نمایشگاه حضور داشته باشند که امیدوارم برای دوره‌های بعد تولیدکنندگان کیف با تمام توان حضور یابند.
امیدوارم که شرکت‌کنندگان بهره لازم را در این نمایشگاه ببرند و قطعا دوره‌های بعدی نمایشگاه ایران شابز بهتر و جامع‌تر برگزار خواهد شد.
سعید حیاتی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم جانبی نیز در مورد نحوه حضور اتحادیه لوازم جانبی در نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: ما در همه حال در امور مرتبط با صنعت کیف و کفش حضور داریم. نمایشگاه امپکس برای صنعت ما کم است و شرکت در نمایشگاه ایران شابز به دلیل موازی کاری در نمایشگاه نیست. ما باید درهمه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کنیم و توان بالقوه صنعت را به بالفعل تبدیل کنیم.
درنمایشگاه ایران شابز تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف‌کنندگان دور هم جمع می‌شوند و از روند کاری یکدیگر اطلاع پیدا می‌کنند و نقاط قوت و نقاط ضعفشان شناسایی می‌شود.
ما سعی کرده‌ایم که اگر کم و کاستی در صنعت است آن را برطرف کنیم. چند ماه گذشته در زمینه چسب مشکلاتی داشتیم که بلافاصله آن را برطرف کردیم و در زمینه کمبود تکسون نیز کارهای لازم انجام گرفته است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم جانبی می‌افزاید: در نمایشگاه ایران شابز هدف این است که برندهای قوی حضور داشته باشند و واحدهای کوچک نیز با آشنایی با آنها و کمک و همکاری یکدیگر به برندهای مطرح تبدیل شوند. در پایان هم از شما تشکر می‌کنم که زحمات زیادی را برای این صنعت می‌کشید امیدوارم صنعت نیز شما را حمایت کند تا بتوانید اهداف ما را رسانه‌ای کنید.
علیرضا جباری دبیر شورای سیاست گذاری نمایشگاه شابز نیز در مورد چگونگی برگزاری نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: ایده نمایشگاه از زمستان سال 1397 شکل گرفت و در هیات مدیره اتحادیه کفش ماشینی مطرح شد و مورد تایید اعضا قرار گرفت. دکتر علی اژدرکش ریاست اتحادیه مسئول پیگیری نمایشگاه شدند. دریافت مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه زمان زیادی گرفت. طی جلسات متعددی که داشتیم ایشان گزارش کار را به هیات مدیره می‌دادند و تقریبا در تیرماه مجوزهای لازم از اتاق اصناف دریافت شد.
بعد از این که کار نهایی شد ما اقدام به اطلاع رسانی و فرخوان کردیم و مطمئن نبودیم که در این مدت زمان کم بتوانیم این کار را انجام دهیم اما با همت عالی و تلاش همه دوستان شروع کردیم و خدا را شکر تا به امروز کارها به خوبی پیش رفت.
جلسات شورای سیاستگذاری از اتحادیه‌های مختلف به خصوص اتحادیه‌های سراجان، لوازم جانبی کفش و چرم و با محوریت اتحادیه کفش ماشینی تهران شکل گرفت. جلسات در اتحادیه کفش‌های ماشینی و نمایشگاه تبریز برگزار شد و محسن خردمند به عنوان رئیس شورا، مرتضی حق‌پرست به عنوان نایب رئیس، سعید حیاتی به عنوان نایب رئیس دوم شورا و من هم به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایران شابز انتخاب شدم. پیش ثبت نام‌ها در اتحادیه انجام شد اما بعد با جلسه‌ای که در کانون آگهی ایران نوین داشتیم قرار بر این شد تا ستاد به دفتر کانون منتقل شود. کار به صورت حرفه‎ای و با سرعت پیش رفت و امکانات خوبی که کانون آگهی ایران داشت در اختیار ما قرار گرفت.
دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ایران شابز می‌گوید: از شما بسیار تشکر می‌کند انرژی خوبی به ما دادید و به صورت مستمر در تمام جلسات شورای سیاستگذاری شرکت کردید و به صورت ویژه با عشق و علاقه تلاش کردید و حضور داشتید و من از شما کمال تشکر را دارم.
نمایشگاه در دو طبقه E0 و E1حدود 9 هزار متر بسته شد حتی تعدادی هم به عنوان رزرو در نظر داریم که اگر لازم شد جایگزین کنیم. در هماهنگی که با کانون آگهی ایران داشتیم قرار بر این شد تا غرفه‌ها دوم شهریور ماه تحویل داده شوند و واحدها بتوانند اجناس خود را وارد نمایشگاه کنند. به امید خدا تا چهارم شهریور کارها به اتمام می‌رسد و پنجم نیز نمایشگاه افتتاح خواهد شد.
در ضمن باز هم لازم می‌دانم از شما تشکر کنم در صنف‌های مختلف افرادی که مثل شما واقعا با عشق کار می‌کنند بسیار کم هستند. در حال حاضر چاپ مجله بسیار سخت شده است ولی شما با تمام مشکلات در کار خود ثابت قدم هستید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید