ایجاد دانشگاه چرم و کفش، در همدان

0
915
اعزام تیم ۳۸ نفر از همدان به نمایشگاه آیسف

استان‌های همدان، جزو یکی از استان‌های مطرح در کشور در زمینه تولید کیف و کفش به شمار می‌رود. صنعتگران و دست‌اندرکاران این حوزه چندی پیش با حضور در نمایشگاه‌های ترکیه، بر این هستند تا از آخرین فعالیت‌های این صنعت اطلاع کرده و خود را به روز کنند.

اعزام تیم ۳۸ نفر از همدان به نمایشگاه آیسف
احمد گازرانی رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره اعزام یک تیم از همدان به نمایشگاه ترکیه عنوان کرد: با هدف توسعه صنعت کیف و چرم همدان و با کمک شرکت شهرک‌ها و از از طریق خوشه و کنسرسیوم استان همدان، تیمی ۳۸ نفره تشکیل دادیم که به عنوان یک هیات تجاری از همدان به مقصد ترکیه برای بازدید از نمایشگاه آیسف راهی ترکیه شوند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت کیف و کفش و چرم در کشور در چند سال اخیر با رشد بسیار خوبی همراه بوده است و این موضوع جای تقدیر دارد که با این اوضاع بد اقتصادی و با توجه به جوان بودن این صنعت در همدان، اما شرایط و اشتغال خوبی را برای این استان ایجاد کرده است، از این‌رو همه مسئولان در این صنعت دست به دست هم داده‌ایم تا بتوانیم تا این صنعت را هر روز بیشتر از قبل توسعه بدهیم.
این فعال حوزه کفش افزود: برای هر اقدامی از جمله حضور در نمایشگاه نیاز است که از ماه‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی به عمل آورید. ما نیز در استان همدان افراد مورد نظر را برای اعزام به این سفر شناسایی کردیم و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند را انتخاب کردیم؛ در مرحله نخست حدود ۶۵ نفر ثبت‌نام کردند، هرچند هیچ محدودیتی برای حضور افراد در ترکیه نداشتیم، اما با این دید دست به انتخاب زدیم که افرادی را به این نمایشگاه بفرستیم که خروجی بسیار خوبی برای مجموعه و شهرمان داشته باشند.
گازرانی با اشاره به سفر ترکیه یادآور شد: زمانی که وارد نمایشگاه شدیم، استقبال خوب از ما به عمل آمد و ما توانستیم جلساتی را در آنجا برگزار کنیم و از صنعتگران کیف و کفش و چرم ترکیه دعوت به عمل آوردیم که در نمایشگاه‌های بعدی همدان حضور پیدا کنند تا در کنار همدیگر یک هم‌افزایی داشته باشیم تا بتوانیم بهتر از قبل تجارت این صنعت را در دست خود داشته باشیم. وی همچنین درباره اعزام این ۳۸ نفر عنوان کرد: این افراد از تولیدکنندگان کیف و کفش و چرم همدان بودند.

دستاوردهای سفر به ترکیه
وی در پاسخ به این پرسش که حضور در نمایشگاه چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: جلسه بسیار خوبی با دانشگاه صنعت چرم کیف و کفش ترکیه داشتیم و در آن جلسات قرار شد که نمایندگی این دانشگاه را در ایران افتتاح کنند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این راستا نوشته شد، البته از قبل هم قول‌هایی داده شده بود، اما به دلیل اینکه کسی پیگیر این موضوع نبود، به جایی نمی‌رسید، به عبارتی جلسه‌ای برگزار و تفاهم‌نامه‌ای نوشته می‌شود، اما به علت کوتاهی کار ابتر می‌ماند. البته در این سفر ترکیه، ما پیگیر هستیم تا نتیجه این جلسات، عملیاتی شود تا بتوانیم این موضوع را نیز به نام همدان ثبت کنیم.

حضور در نمایشگاه‌ها
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان همچنین درباره حضور در نمایشگاه مشهد نیز عنوان کرد: برای رونق تولید در کشور، موضوع فروش و جذب مشتری اهمیت دارد. ما در زمینه تولید، فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم و ماشین‌آلات صنعت را تقریبا به‌روز کرده‌ایم، اما در زمینه فروش نیاز است که همیشه به‌روزتر باشیم. اگر از فروش جا بمانیم، دیگر قادر به حرکت نخواهیم بود، از این‌رو در تمام نمایشگاه‌ها حضور خواهیم داشت، در نمایشگاه‌های مشهد، امپکس و شابز حتما حضور خواهیم داشت و تصمیم داریم که در نمایشگاه شیراز نیز حضور داشته باشیم.

تنها راه نجات صنعت، حضور در نمایشگاه‌هاست
گازرانی در پاسخ به این پرسش که در انجمن کنسرسیوم جدید شما سمت نمایشگاهی دارید، در این راستا چه برنامه‌هایی دارید، گفت: با اعتماد و رای دوستان، بنده جزو کنسرسیوم کشوری قرار گرفتم و در این کنسرسیوم، کمیسیون نمایشگاهی به من سپرده شد. با توجه به تجربه‌های نسبی که در نمایشگاه دارم، معتقد هستم تنها راهکاری که می‌تواند این صنعت و اقتصاد را از مشکلات پیش‌آمده نجات داد، این است که در نمایشگاه‌ها و به‌ویژه نمایشگاه‌های خارجی حضور داشته باشیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم.
وی درباره وضعیت صنعت کفش همدان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یک بخشی از ظرفیت‌های همدان که نباید از آن غافل شد، نیروهای جوان و توانمند در این صنعت است. در سفر ترکیه، دوستان در معرفی خود، توانایی‌های خود را بازگو می‌کردند و به‌دنبال هم‌افزایی و ارتباطات بیشتر بودند تا بتوانند با کمک همدیگر، این صنعت را بهتر از قبل رونق بدهند‌. از سویی همکاران در این حوزه در همدان، هیچکدام رقیب یکدیگر نیستند و بیشتر رفیق همدیگر هستند.
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در پایان عنوان کرد: از همکاران خود در صنعت چرم و کیف و کفش همدان کمال تشکر را دارم که باعث افتخار این استان هستند. انتظار دارم که مرا در این مسیر حمایت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید