انجمن کفش قم حامی نمایشگاه امپکس تهران

0
575
انجمن کفش قم حامی نمایشگاه امپکس تهران

انجمن کفش قم و اعضای هیئت مدیره آن ضمن بیان دلایل عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی کفش قم اعلام کردند آنها و کلیه صنعتگران و تولیدکنندگان کفش و صندل قم حامی نمایشگاه چرم و کفش تهران – امپکس خواهند بود.

پایان سال 99 سرآغازی بر برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی شده است به گونه‌ای که در هفته‌های منتهی به پایان دی نمایشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرهای دیگر ایران که طبق برنامه قبلی خود در تاریخ‌های همیشگی برگزار نشده بودن به صورت فشرده برگزار شدند. نمایشگاه چرم و کفش تهران –امپکس هم امسال در تاریخ 26 الی 29 بهمن برگزار خواهد شد. با این وجود اما برخی نمایشگاه‌ها بخصوص نمایشگاه‌هایی که قرار بود در شهرهای دیگر برگزار شود از جمله نمایشگاه کفش قم بخاطر کرونا و محدودیت‌های ناشی از کرونا برگزار نخواهد شد.

اعضای انجمن صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم

نمایشگاه امپکس و حضور فعالان صنعت کفش قم

انجمن صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم از کلیه نمایشگاه‌هایی که در داخل ایران برگزار می‌شود حمایت می‌کند و به گفته اعضای این انجمن، دید این انجمن و اعضای آن به صنعت کفش کاملا ملی است. ابوالفضل فرهانی رئیس انجمن کفش قم در گفتگو با خبرنگار سایت خبری اخبار صنعت چرم و کفش گفت: برایمان فرقی ندارد که برگزارکننده نمایشگاه کیست اما انتظار داریم که برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها امکانات مورد نیاز صنعتگران و بازدیدکنندگان قمی در هر نمایشگاه صنعت چرم و کفش را به خوبی فراهم کنند. 

وی در ادامه افزود: انجمن کفش قم یک جایگاه حقوقی دارد که کاملا حامی نمایشگاه‌های مختلف صنعت است و به نوعی امپکس را خانه دوم خودش می‌داند و یک جایگاه حقیقی دارد که امسال با توجه به بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه و از طرفی فعالان این شهر  با وجود برخی مشکلات نتوانستند قالب‌ها و مدل‌های خود را آماده کنند متاسفانه امسال در نمایشگاه به عنوان یک انجمن حضور نخواهیم داشت، اما برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که حتما از نمایشگاه بازدید خواهیم کرد و صنعتگران کفش قم را تشویق به حضور در نمایشگاه خواهیم کرد و کلیه اقدامات لازم در جهت اطلاع‌رسانی برای نمایشگاه امپکس را به صنعتگران کفش قم انجام خواهیم داد.

ابوالفضل فرهانی در ادامه افزود: ما صنعتگران کفش و چرم همگی در هر کجای ایران گرفته از قم، تبریز، تهران مشهد و جاهای دیگر همگی در یک کشتی قرار داریم بنابراین هر کجا نمایشگاهی در این حوزه برگزار شود ما خوشحال خواهیم شد و هیچ حمایتی را دریغ نخواهیم کرد.

رئیس انجمن کفش در ادامه در خصوص نمایشگاه صنعت کفش قم گفت: نمایشگاه قم در سال 99 با وجود کرونا و مشخص نبودن وضع تامین مواد اولیه صنعت کفش و بی‌ثباتی موجود برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که با وجود کرونا برای صنعتگران چرم و کفش بخصوص صنعگران قم ایجاد شده افزود: امسال بخاطر کرونا، تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش میسر نبوده و از آنجایی که قطعا نمایشگاه فضایی برای ایجاد تعامل و فروش محصولات صنعتگران است تصمیم گرفتیم نمایشگاه را به زمانی دیگر موکول کنیم تا در زمانی که امکان فروش برای صنعتگران باشد نمایشگاه برگزار شود.

رئیس انجمن کفش قم در ادامه با اشاره به نظرسنجی که برای برگزاری نمایشگاه کفش قم انجام شد، گفت: نظرسنجی ما نشان داد که اکثر تولیدکنندگان و فعالان کفش قم هم تمایلی به برگزاری نمایشگاه در این شهر ندارند بنابراین با وجود این نظرسنجی تصمیم به عدم برگزاری نمایشگاه قطعی شده است.

نمایشگاه چرم و کفش قم سال گذشته در حالی برگزاری شده بود که بیش از 128شرکت در آن حضور داشتند و از بیش از 28 کشورهای دیگر از این نمایشگاه بازدید کردند. این در حالی است که یکی از ضعف‌های قطعی نمایشگاه امسال کفش قم اگر برگزار می‌شد عدم حضور صنعتگران کفش خارجی بود.

اعضای هیئت مدیره اتحادیه کفش ماشینی قم با اشاره به برنامه‌های آتی این اتحادیه برای نمایشگاه سال آینده گفتند امیدوارند که سال آینده نمایشگاه را در مکانی با بیش از 10 هزار متر مربع و در سطح بین‌المللی برگزار کنند و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای صادرات کفش به دیگر کشورهای خاورمیانه اجرا کنند.

صندل PU استان قم از نظر کیفیت، کیفیتی بالاتر از ترکیه دارد

مصطفی کرمانی یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن کفش قم با اشاره به این که ایران از لحاظ کیفیت مواد اولیه و کیفیت محصولات از ترکیه عقب نیست، گفت: ما توانستیم در سال‌های اخیر کفش خود را به کشورهای زیادی از جمله عراق، آذربایجان و پاکستان صادر کنیم و به گفته تجار این کشورها، این محصولات فروش خوبی در این کشورها داشته‌اند و اکنون کشورهایی از قاره آفریقا از جمله کنیا، آفریقای جنوبی، نیجریه مراکش، ساحل عاج هم مشتریان اصلی کفش ایرانی هستند.

وی در ادامه گفت در حال حاضر رقیب اصلی ما در صنعت کفش ماشینی، کشور ترکیه نیست بلکه چین است. البته می‌توان گفت حتی چین هم با وجود کرونا جایگاهش را از دست داده است. ترکیه هم تنها در بخشی از گریدهای صندل از ایران بهتر است و حتی گاهی مدل‌های ایرانی را کپی می‌کنند و حتی قالب‌های دست دوم ایرانی را می‌خرند.

او در ادامه افزود که صادرات کفش ماشینی ایران در 6 ماهه اول سال 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که امسال با کرونا درگیر بودیم و اگر کرونا نبود قطعا می‌توانستیم رشد بالاتری داشته باشیم.

در تولید صندل PU استان قم از نظر کیفیت، کیفیتی بالاتر از ترکیه دارد و تنها نکته‌ای که کمک کرده ترکیه بهتر و بیشتر دیده شود تنوع بالای صندل‌های PU آنهاست.

قم از آن دسته شهرهایی است که در صنعت کفش توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد و رشد واحدهای فعال در صنعت کفش قم از ۱۰۰ واحد به ۴۰۰ واحد نشان از این رشد دارد. شاید در آینده نزدیک قم قطب کفش ماشینی ایران و حتی خاورمیانه باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید