انجمن چرم ایران نیازمند اعضای فعال است

0
379
انجمن چرم ایران نیازمند اعضای فعال است

انجمن صنایع چرم ایران قصد دارد تا با حضور فعالان صنعت در انتخابات یک تشکل قوی را شکل بدهد. درباره این انجمن و فعالیت‌های آن فریدون کاظم‌زاده بازرس انجمن صنایع چرم ایران در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: بنده بیش از 20 سال سابقه در صنعت چرم دارم. دوره پیش در انجمن چرم به عنوان بازرس حضور داشتم. طی چهار سال گذشته تهمت‌های بسیاری به انجمن وارد شد. من به عنوان بازرس از اعضای انجمن گلایه‌مند هستم، چراکه نه آدرس انجمن را می‌دانند و نه شماره تلفنی از آن دارند و هر گاه با دوستان درباره انجمن صحبت می‌کردیم آنها مدعی می‌شدند که انجمن کاری انجام نداده است، درحالی‌که انجمن کارهای بسیاری را انجام داده است. یکی از مشکلات انجمن این بود که در قبال کارهایی که انجام می‌دهد، اطلاع‌رسانی خاصی انجام نمی‌دهد. دوم اینکه خود اعضای انجمن هیچگاه پیگیر این که انجمن چه اقداماتی انجام داده، نبوده‌اند، در حالی که بسیار زود قضاوت می‌کنند.
کاظم‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بهتر است یادی کنیم از زنده یاد عباس ترکمان که متاسفانه سال گذشته ایشان از بین ما رفتند روحشان شاد و یادشان همیشه گرامی است. البته بزرگانی در انجمن حضور دارند که به صورت کلی درباره مشکلات این صنعت صحبت می‌کنند. هرچند تاکید دارم که باید این موضوع را در نظر گرفت که درهای انجمن به روی همه باز است، از همین‌رو باید دور هم نشست و در مورد مشکلات صحبت کرد، این در حالی است که اعضای انجمن به صورت انگشت‌شمار شاید با دبیر انجمن صحبت کرده باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: انجمن هویت هر عضو است. من هر کجا که می‌رفتم با افتخار عنوان می‌کردم که عضو انجمن هستم، این در حالی است که اعضا به این موضوع آگاهی ندارند که شناسنامه و هویت چه معنایی می‌تواند داشته باشد. زمانی که من تابلوی انجمن را بالای سر خود نصب می‌کنم این موضوع می‌تواند یک افتخار برای من به شمار رود. من‌ها در انجمن با سایر اعضا ما می‌شوند و این ما باید به‌دنبال حل مشکلات و راهکارها باشد. زمانی که ما به عنوان اعضا در انجمن حضور نداریم، نباید از دیگران ایراد بگیریم.
این عضو انجمن صنایع چرم ایران در پاسخ به این پرسش که آیا طی ۴ سال گذشته کسی از انجمن شکایت داشته است، گفت: موضوع آن است که کسی با انجمن تماس نگرفته است.

نقش بازرس در انجمن
کاظم‌زاده در پاسخ به این پرسش که بازرس چه نقشی در انجمن دارد، توضیح داد: بازرس به غیر از بررسی مسائل مالی که برعهده دارد، در تمام جلسات اعضای هیات مدیره نیز حضور دارد. اگر رفتاری را برخلاف حرکت اعضا ببیند، می‌تواند اخطار کتبی به هیات ‌مدیره بدهد. اگر مورد قبول و توجه قرار نگرفت، می‌تواند جلسه فوق‌العاده تشکیل بدهد و موضوع را به اطلاع اعضا برساند.
وی در ادامه یادآور شد: به تازگی مشکلی در انتخابات انجمن به وجود آمده بود. یک سوءتفاهم بین خود اعضا ایجاد شده بود من از اختیار خود استفاده و عنوان کردم که همه می‌توانند رای بدهند. البته بعضی افراد مشکلات قانونی داشتن که قادر به رای دادن نیستند. عضو انجمن شدن، قانون خاص خودش را دارد که فرد باید مورد تایید وزارت کار باشد. برخی ثبت‌نام کردند که در این راستا مدارکی از آنها خواسته می‌شود که از جمله جواز کسبی است که مربوط به صنعت چرم باشد، برای نمونه فروشندگان چرم را به عنوان اعضا قبول نمی‌کنیم. اعضا باید مدارک خود را کامل کنند تا به عنوان عضو انجمن پذیرفته شوند.
این عضو انجمن صنایع چرم ایران ادامه داد: بازرس باید به صفر تا صد انتخابات نظارت داشته باشد و من در این زمینه با کسی تعارف نداشتم، چراکه بازرس به عنوان امانتدار اعضاست. من تا آنجایی که توانسته‌ام امانتداری خود را حفظ کرده‌ام.

به‌دنبال ایجاد یک تشکل قوی هستیم
کاظم‌زاده در پاسخ به این پرسش که انتخابات بیست و پنجم خرداد آغاز می‌شود چه صحبتی برای شرکت‌کنندگان دارید، گفت: بهتر است که اعضای انجمن در این انتخابات شرکت داشته باشند، چراکه ما می‌خواهیم یک تشکل قوی برای صنعت خود داشته باشیم. کسانی باید وارد اعضای هیات مدیره شوند که مشکلات این صنعت را درک کرده باشند‌ البته همه حق شرکت و عضو شدن در انجمن را دارند، اما زمانی که اعضای هیات مدیره وارد جلسات وزارتخانه‌ها سایر ارگان‌ها می‌شوند، او را تنها به عنوان یک فرد نمی‌بیند، بلکه نماینده ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر یا بیشتر در نظر می‌گیرند، از این رو باید اطلاعات کافی داشته باشند که راجع به مشکلات صحبت کند، بنابراین کسی باید انتخاب شود که درد آشنا به مسائل صنعت باشد، مسائل را درک کند و قدرت بیان آن را داشته باشد. امیدواریم کسانی انتخاب شوند که بتوانند خدمتی به انجمن بکنند.
وی تاکید کرد: اعضایی که در این انتخابات شرکت می‌کنند، نشان‌دهنده آن است که به انجمن خود تعصب دارند و در این راستا باید کسانی را انتخاب کنند که توانایی لازم برای انجام این کار را داشته باشند.
کاظم‌زاده یادآور شد: بیست و پنجم به عنوان ناظر حضور خواهم داشت، در این دوره به توصیه دوستان مجدد برای انتخابات انجمن کاندید شده‌ام و در این زمینه از دوستانی که به من اعتماد کردند، تشکر می‌کنم.
وی در پایان تاکید کرد: صنعت چرم در کشور صنعتی بزرگ به شمار می رود که باید به ظرفیت‌های آن توجه کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید